Triumph Street Triple topic deel 24

Vanochtend ook koud... 12 graden op de teller.

Overigens begint mijn remvloeistofpotje weer te lekken. Vorige keer had ik hem opnieuw vastgezet (niet te vast was het advies hier). Nu heb ik dat weer gedaan maar het lijkt geen invloed te hebben gehad. Hoe vaak moeten jullie aan dat potje klooien?
Nog één keer.









Om een nieuw alu potje te monteren. :+
 
Gister na het werk weer eens samen met m’n vrouw een aardig toertje gemaakt. Had nog niet veel op de striple gereden met iemand achterop maar dat ging prima. De uitspraak “ik ben toch een beetje bang” kwam ook nog langs :+

Het is overigens nog geen zomer…. man wat fris.
Ik zag de foto en dacht hee, die woont bij mij in de buurt ;) Had ik ook kunnen zien aan je woonplaats....
Als je me ziet ff zwaaien, ik rij op een grijze street triple :W en ben regelmatig bij TT motoren te vinden en rij het dijkje bij Zalk ook regelmatig (en voor mijn werk naar Urk :N)
 
Ik zag de foto en dacht hee, die woont bij mij in de buurt ;) Had ik ook kunnen zien aan je woonplaats....
Als je me ziet ff zwaaien, ik rij op een grijze street triple :W en ben regelmatig bij TT motoren te vinden en rij het dijkje bij Zalk ook regelmatig (en voor mijn werk naar Urk :N)
Heb je laatst zien rijden op de stadsbrug in Kampen. Maar toen was ik op de fiets (ik werk in Kampen). Wanneer ik op de motor naar het werk ga is de dijk ook vaste prik. Dus wellicht zien we elkaar daar eens.
 
Ik zag de foto en dacht hee, die woont bij mij in de buurt ;) Had ik ook kunnen zien aan je woonplaats....
Als je me ziet ff zwaaien, ik rij op een grijze street triple :W en ben regelmatig bij TT motoren te vinden en rij het dijkje bij Zalk ook regelmatig (en voor mijn werk naar Urk :N)
Als ik naar TT ga dan ook altijd via slaper kampen 😁
 
Gewoon een vraag uit pure intresse. Met welke bandenspanning rijden jullie. Ik rij met banden van metzeler m9rr. Binnenkort ook met de rs op Assen.
 
inderdaad 2.3/2.9
laatst op assen (in groep 1, dus niet super snel) heb ik achter 0.2 laten zakken en dat was prima
 
Hier ook 2.5 - 2.9. Nu nog met Bridgestone BT023, zodra ze aan vervanging toe zijn wordt het wat anders.
 
Gewoon een vraag uit pure intresse. Met welke bandenspanning rijden jullie. Ik rij met banden van metzeler m9rr. Binnenkort ook met de rs op Assen.
Voor 2.3 en achter 2.5 met Pilot power 2ct. Hangt heel erg af van je eigen voorkeur. 2.9 achter volgens het boekje werkt voor mij bijvoorbeeld echt niet.
 
Wat is eigenlijk de reden dat mensen nog met pilot power 2ct rijden? Die band is ondertussen 20 jaar oud en de banden techniek is zoveel beter geworden. Voor een paar 10tjes heb je een band die meer grip en vertrouwen geeft en langer mee gaat.
 
Ik had een vrij nieuwe voor en alleen eentje achter nodig. Dus heb alleen een nieuwe achter gekocht voor 130 euro. Monteren en balanceren kan ik zelf dus dat was snel bekeken. Daarnaast rijden er echt veel mensen mee valt mij op.

Voor een nieuwe ronde kijk ik naar wat moderners, maar eerlijk gezegd is dit best een band wat vertrouwen geeft. Aan de andere kant is mijn referentiekader ook maar klein.

Vandaag even een lekker polijst en wasbeurt gedaan en kleinere bar end spiegels gemonteerd.
 

Bijlagen

  • 20230603_150439.jpg
    20230603_150439.jpg
    202,7 KB · Weergaven: 31
  • 20230603_150449.jpg
    20230603_150449.jpg
    130,9 KB · Weergaven: 33
  • 20230603_150355.jpg
    20230603_150355.jpg
    311,9 KB · Weergaven: 35
  • 20230603_140549.jpg
    20230603_140549.jpg
    365,3 KB · Weergaven: 32
  • 20230603_140741.jpg
    20230603_140741.jpg
    252,2 KB · Weergaven: 33
Wat is eigenlijk de reden dat mensen nog met pilot power 2ct rijden? Die band is ondertussen 20 jaar oud en de banden techniek is zoveel beter geworden. Voor een paar 10tjes heb je een band die meer grip en vertrouwen geeft en langer mee gaat.
Toen ik laatst hetzelfde vroeg aan iemand die maar 2ct bleef aanraden aan anderen, kwam hij met het verhaal dat ze nog altijd updates krijgen?? Geen idee of dat klopt.
 
Waarom zijn we dan ondertussen bij de power 5 als ze de basis band updaten? nieuwe compounts = nieuwe naam/nieuwe band.

Omdat ze op deze manier twee keer een band verkopen. en dat het materiaal geupdate is betekend misschien niet dat de opbouw van de band ook veranderd bij de oude basis.

Dat er een al een 3cilinder 765 bestaat als street triple betekend niet dat ze niet hetzelfde fietsje in een ander jasje niet nog eens kunnen verkopen toch? :+ (trident 660)
 
Mijn vrouw is nog steeds opzoek naar een OEM comfort zadel voor een 2014 model (gen2) street triple. Onderdeelnummer is T2304084

mocht iemand er 1 hebben en willen verkopen hoor ik het graag.
 
Mijn vrouw is nog steeds opzoek naar een OEM comfort zadel voor een 2014 model (gen2) street triple. Onderdeelnummer is T2304084

mocht iemand er 1 hebben en willen verkopen hoor ik het graag.
Motor Service Hoofddorp (voormalig Triumph Bollenstreek) heeft er misschien nog wel liggen, is een belletje waard, denk ik.
 
Nou de kleinere bar end spiegels bevielen totaal niet. Ondanks de convex glazen had ik niet het zicht wat ik gewend was. Terug naar de Highsiders die ik al had dus.

Heeft iemand nog een origineel ruitje liggen? En dan de kleine donkere versie. Of een roulette green flyscreen zonder gaten?
 

Bijlagen

  • 20230102_125522.jpg
    20230102_125522.jpg
    493,6 KB · Weergaven: 38
Zijn de remklauwen van een gen2 (2014 model) Street R op meerdere fietsen toegepast? Ik zoek met redelijke spoed een setje nieuwe seals voor de zuigers (voor beide klauwen) maar bij triumph zit er 5 dagen levertijd op en heb ze voor zaterdag nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan