Triumph Street Triple topic deel 24

Tijdens een demo dag ook op een V4S gereden, precies wat Ryan zegt, onderin weinig, naja je gaat wel maar hij blijft ook gaan en trekt vreselijk hard door richting de 14-15k, en dan rij je idd heeeeel snel 200. Totaal onbruikbaar maar goed dat is een Tuono V4 en een 1290 superduke ook. Een 765 is echt genoeg voor op straat en circuit, misschien wordt ik eindelijk verstandig :p
 
TLM Nijmegen en motor centrum Eibergen hebben allebei nog twee moto2's staan, 1 van iedere kleur bij allebei die zaken.
Denk dat al die speciale uitvoeringen vooral door dealers op gekocht zijn
Zag vandaag een brabus en gisteren een streetfighter Lamborghini, beide in minuten uitverkocht en nu gewoon te koop bij de dealer
Grappig is wel dat ik nog geen een test van een moto2 heb gezien , blijkbaar geen persmotor beschikbaar
 
Denk dat al die speciale uitvoeringen vooral door dealers op gekocht zijn
Zag vandaag een brabus en gisteren een streetfighter Lamborghini, beide in minuten uitverkocht en nu gewoon te koop bij de dealer
Grappig is wel dat ik nog geen een test van een moto2 heb gezien , blijkbaar geen persmotor beschikbaar
Verschil is dat die moto2 een stijlvol en functioneel ding is, die Ducati specials vooral opgesmukte prullen waarmee Perzen en Turken kunnen laten zien dat ze geld hebben 🤮
 
Laatst bewerkt:
Gisteren bij Goedhart in Bodegraven gereden op een demo Street Triple RS 2023 model, iemand anders al ervaring en gereden op het nwe model Street Triple?

Ik merkte gelijk dat de zithouding iets is veranderd, in vergelijk met mijn 2019 Street Triple RS zit ik daardoor iets rechterop, dat beviel me goed (de afstand tank stuur is een kleine 4 com korter bij het nieuwe model)

Ik ben eigenlijk wel een klein beetje verliefd geworden O-) eens kijken wat er inruil geboden wordt op mij ST RS :] jammer dat ze de rode nog nergens hebben staan.
 
Gisteren bij Goedhart in Bodegraven gereden op een demo Street Triple RS 2023 model, iemand anders al ervaring en gereden op het nwe model Street Triple?

Ik merkte gelijk dat de zithouding iets is veranderd, in vergelijk met mijn 2019 Street Triple RS zit ik daardoor iets rechterop, dat beviel me goed (de afstand tank stuur is een kleine 4 com korter bij het nieuwe model)

Ik ben eigenlijk wel een klein beetje verliefd geworden O-) eens kijken wat er inruil geboden wordt op mij ST RS :] jammer dat ze de rode nog nergens hebben staan.
Groningen staat een rode (dacht nog niet verkocht)
 
Gisteren bij Goedhart in Bodegraven gereden op een demo Street Triple RS 2023 model, iemand anders al ervaring en gereden op het nwe model Street Triple?

Ik merkte gelijk dat de zithouding iets is veranderd, in vergelijk met mijn 2019 Street Triple RS zit ik daardoor iets rechterop, dat beviel me goed (de afstand tank stuur is een kleine 4 com korter bij het nieuwe model)

Ik ben eigenlijk wel een klein beetje verliefd geworden O-) eens kijken wat er inruil geboden wordt op mij ST RS :] jammer dat ze de rode nog nergens hebben staan.
jawel. Ik kwam van de 2013 R af. Dikke upgrade in eigenlijk alles :)
Vooral een bak meer vermogen, maar dan ook in het middengebied waar je het daadwerkelijk gebruikt
Quickshifter/blipper is heerlijk
Alle electronische middeltjes zijn fijn
slipperclutch is fijn.

goed, je snapt dat ik wel over ben :)

1657072.JPG
 
Heeft iemand hier goede ervaring met een KTM Duke 890 R in vergelijking met de nieuwe Street Triple op straat? Ik ga zelf natuurlijk ook proefrijden maar wellicht dat hier iemand zijn ervaring kan delen?

Ik heb enorm veel plezier met de 890 R maar soms erger ik mij aan de relatief korte versnellingen en het discomfort van mijn (powerparts) zadel. De motor lijkt aan te geven niet voor de langere ritten te zijn gemaakt. De laatste keer dat ik op een street reed (2018 RS) vond ik het koppel tegenvallen. De 890 R powerwheelied in de 1, 2 en soms de 3 :]

Ps. @FactoRyan_v4 ik kom van een Tuono V4 uit 2017 af. Daar zat ik heerlijk op en wat een machine!! Ik vreesde alleen veel te vaak voor mijn rijbewijs...
 
jawel. Ik kwam van de 2013 R af. Dikke upgrade in eigenlijk alles :)
Vooral een bak meer vermogen, maar dan ook in het middengebied waar je het daadwerkelijk gebruikt
Quickshifter/blipper is heerlijk
Alle electronische middeltjes zijn fijn
slipperclutch is fijn.

goed, je snapt dat ik wel over ben :)

Bekijk bijlage 1893189
Heeft iemand hier goede ervaring met een KTM Duke 890 R in vergelijking met de nieuwe Street Triple op straat? Ik ga zelf natuurlijk ook proefrijden maar wellicht dat hier iemand zijn ervaring kan delen?

Ik heb enorm veel plezier met de 890 R maar soms erger ik mij aan de relatief korte versnellingen en het discomfort van mijn (powerparts) zadel. De motor lijkt aan te geven niet voor de langere ritten te zijn gemaakt. De laatste keer dat ik op een street reed (2018 RS) vond ik het koppel tegenvallen. De 890 R powerwheelied in de 1, 2 en soms de 3 :]

Ps. @FactoRyan_v4 ik kom van een Tuono V4 uit 2017 af. Daar zat ik heerlijk op en wat een machine!! Ik vreesde alleen veel te vaak voor mijn rijbewijs...
Ik heb wel wat op een 890r gereden, zelf een 675 Daytona en Street Triple gehad, een 1050 en 765 RS en nu een 675R voor de vrouw. De pers noemt de 765RS en 890R concurrenten omdat ze qua gewicht en vermogen gelijkenissen hebben, dat is het dan ook in mijn ogen. De 765(RS) is een scalpel. Precies, clean, snaarstrak. Met de juiste tuning naar 140pk te brengen maar het blijft handelbaar, hij wordt nooit bruut. Doet niks fout en verrast je nooit. Super easy om hard te rijden.
De 890R noemen ze een scalpel, ik vind het een slagersmes. Hij is wel scherp, maar ook lomp. Krijg er echt supermoto vibes van. Ding wil ook echt wel sturen maar is op een circuit geen partij voor een 765RS. Qua beleving misschien leuker, wheelies en sliden enzo.
Uiteindelijk komt het neer op voorkeur. Ik vind de 765 veel leuker omdat ik van strak en clean houd en niet kan wheelien, mijn maat vind zijn 890 leuker omdat hij constant op het achterwiel rijdt en knalt met dat ding alsof het een supermoto is. Nogmaals, voorkeur.
 
Ik heb me motor 3 weken moeten missen deze gebracht naar de motorzaak voor een algehele (preventieve) controle. Heeft meer dan 3 weken in de garage gestaan wegens drukte kon hij er deze week pas aan beginnen en van de week inmiddels opgehaald.
Wat is er allemaal aan gebeurd.

Bougies vervangen
Steekassen van de wielen nagelopen en ingesmeerd
Remklauwen nagekeken
Vloeistoffen nagekeken
Tandwielen nagekeken
Alle stekkers en bekabeling nagelopen, heeft enkele kabeltjes opnieuw moeten intapen omdat het harnas begon te schuren waarbij enkele kabels bloot kwamen te liggen.
Kortom doel was alles nalopen. Van A tot Z.

Het eerste wat me opviel is het geluid... maakt nu een iets rouwer geluid ofzo maar kan het niet goed beschrijven, klinkt anders als voorheen maar niet op een negatieve manier (er zit een wasbare luchtfilter en deze heeft ie schoongemaakt). Schakelen/remmen en optrekken gaat super soepel, was voorheen al maar nu zonder bijgeluiden, ook last gehad van wat bijgeluiden uit de koppelingshuis maar dit heeft de garagist ook dus verholpen. wat me meteen opviel is ook het verbruik, waar normaal gesproken bij exact -+220km het lampje ging branden dat ik moet gaan tanken gebeurd dat nu pas bij de 250kms😊

Kan eindelijk weer lekker genieten
20230513_161940.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hij kwam mij al bekend voor :9~ Zorg er goed voorO-):]

Is nu 4 jaar in ons bezit, volgens mij hebben we voor aanschaf nog contact met je gehad ;)

Ik heb niet heel veel gedaan, ketting plus tandwielen vervangen, evotech afdekplaatjes gemonteerd voor de duo stepjes (hier zat zwarte tape over de gaten heen) en verder banden, olie, remblokken etc. Jij had al bijna de gehele triumph accessoire catalogus gemonteerd volgens mij, waarvoor dank :D We zijn nog wel hard op zoek naar een comfort zadel dus die had je er wel even mogen opzetten ;) Ik ga er vanuit van wel maar weet je ook of er een arrow mapping op is gekomen toen de arrow demper gemonteerd is? Twijfel over een remap op maat met tuneecu om de puntjes op de i te zetten. Oh ja en binnenkort langs een vering boer de schokbreker en voorvork voor een grote beurt.
 
Is nu 4 jaar in ons bezit, volgens mij hebben we voor aanschaf nog contact met je gehad ;)

Ik heb niet heel veel gedaan, ketting plus tandwielen vervangen, evotech afdekplaatjes gemonteerd voor de duo stepjes (hier zat zwarte tape over de gaten heen) en verder banden, olie, remblokken etc. Jij had al bijna de gehele triumph accessoire catalogus gemonteerd volgens mij, waarvoor dank :D We zijn nog wel hard op zoek naar een comfort zadel dus die had je er wel even mogen opzetten ;) Ik ga er vanuit van wel maar weet je ook of er een arrow mapping op is gekomen toen de arrow demper gemonteerd is? Twijfel over een remap op maat met tuneecu om de puntjes op de i te zetten. Oh ja en binnenkort langs een vering boer de schokbreker en voorvork voor een grote beurt.
Er zaten inderdaad een heleboel accessoires op, leuke deal gekregen bij aankoop dus deze waren zeer gunstig geprijsd. Volgens mij mist alleen de handvatverwarming :P Comfort zadel had ik helaas voor jouw vrouw niet op mijn wensenlijstje staan. Hij heeft inderdaad de Arrow mapping erop staan:t
 
Weet iemand of er nog werkplaatshandboeken beschikbaar zijn/komen voor de 2023 modellen street triples?

Ik zocht nu dus specifiek naar het aanhaalmoment van de remklauw bouten, maar in de gewone manual staan die niet vermeld.
Ik ben nu uitgegaan van de 2020-versie, die zou 45 Nm zijn. Van mijn 2013 model was het 35 Nm.
Zou toch handig zijn om die waardes terug te kunnen zoeken
 
Terug
Bovenaan Onderaan