Triumph Street Triple topic deel 24

Ik vond de zithouding niet fijn, dat is ook het commentaar in veel reviews. Ik ben echter ook niet gewend om zo ver voorover te zitten. Maar kijkend naar het profiel van andere sportieve motoren dan valt mij op dat de tank ook wat hoog is om ver voorover te kunnen zitten. Ik vind het wel een ontzettend mooie motor.
Mijn conclusie na de proefrit was, 'nu moet ik toch eens op de speed 12oo rs rijden!' ;)
 
De 1200 RS met de elektrische vering van de RR, en een uitgebreider software pakket (alle hardware is al aanwezig) zoals op een Tuono of Superduke (dus traction control en wheelie control gescheiden en in meerdere levels instelbaar en verschillende rider models met een aparte knop ala BMW M auto's/SDR gen3) zou voor mij een reden zijn om direct 1 te halen.

Met het huidige model is de vering wat te basic ondanks ohlins en de software loopt gewoon een aantal jaar achter.
 
Als alles volgens plan gaat vandaag dan mag ik hier van vanmiddag ook meedoen :]

Screenshot_20230717_221404_Marktplaats.jpg


Misschien kunnen jullie mij opweg helpen?

Enige tips voor een USB aansluiting op het stuur? Bij mijn KTM zijn dat originele accessoires en lag de bekabeling achter de voorlamp, hoe zit dat bij de Triumph? Ik wil liever niet een verlengkabel op de USB aansluiting onder het zadel plaatsen, dit schijnt storingsgevoelig te zijn?
 
Als alles volgens plan gaat vandaag dan mag ik hier van vanmiddag ook meedoen :]

Bekijk bijlage 1904103

Misschien kunnen jullie mij opweg helpen?

Enige tips voor een USB aansluiting op het stuur? Bij mijn KTM zijn dat originele accessoires en lag de bekabeling achter de voorlamp, hoe zit dat bij de Triumph? Ik wil liever niet een verlengkabel op de USB aansluiting onder het zadel plaatsen, dit schijnt storingsgevoelig te zijn?
Alvast gefeliciteerd. Mooie motor O-)
Waarom zou een kabel onder het zadel/tank storingsgevoelig zijn? Als je het goed doet maakt het toch helemaal niet uit waar je hem langs legt?
Ik zal zeggen hoe ik het heb gedaan, moet er wel bij zeggen dat ik heeeeeel lang geleden elektro/elektronica heb geleerd. (gestudeerd zoals ze dat nu noemen:P).
Ik heb een relais met de +draad van het achterlicht geschakeld en weggefrommeld tussen zadel en kontje.
Vanaf daar een kabeltje langs de accu, onder de tank links naar voren, en tussen de 2 bevestigingsboutjes van de tank naar mijn Tomtom houder getrokken.
Omdat ik ook aftermarket handvatverwarming heb heeft die voedingskabel dezelfde weg naar voren afgelegd.
Er zijn vast wel andere oplossingen vanaf de koplamp, maar ik wilde het degelijk hebben en niet ergens aftappen waar eventueel niet zwaar genoeg is afgezekerd voor de extra belasting die ik eraan hang.
De RS heeft trouwens een USB stekker in het kontje die je naar voren zou kunnen verlengen. Hoeveel vermogen die geeft weet ik niet.
 
Er zijn ook automatische relais
die plaats je tussen je accu en wat je wil voorzien van geschakelde stroom.
Het relais detecteert de inkomende spanning, en laat die alleen door als die boven een X spanning komt (kun je vaak ook afstellen). Dus als de motor draait, en de dynamo de accu laad, dan zit hij dus boven de nominale spanning van de accu, en laat hij de stroom door naar het item jij gevoed wil hebben.

Stel je dynamo is stuk: dan schakelt hij ook uit.

Ik weet alleen niet wat het stand-by stroom verbruik is van die dingen, maar dat staat vast in de specs.
 
Alvast gefeliciteerd. Mooie motor O-)
Waarom zou een kabel onder het zadel/tank storingsgevoelig zijn? Als je het goed doet maakt het toch helemaal niet uit waar je hem langs legt?
Ik zal zeggen hoe ik het heb gedaan, moet er wel bij zeggen dat ik heeeeeel lang geleden elektro/elektronica heb geleerd. (gestudeerd zoals ze dat nu noemen:P).
Ik heb een relais met de +draad van het achterlicht geschakeld en weggefrommeld tussen zadel en kontje.
Vanaf daar een kabeltje langs de accu, onder de tank links naar voren, en tussen de 2 bevestigingsboutjes van de tank naar mijn Tomtom houder getrokken.
Omdat ik ook aftermarket handvatverwarming heb heeft die voedingskabel dezelfde weg naar voren afgelegd.
Er zijn vast wel andere oplossingen vanaf de koplamp, maar ik wilde het degelijk hebben en niet ergens aftappen waar eventueel niet zwaar genoeg is afgezekerd voor de extra belasting die ik eraan hang.
De RS heeft trouwens een USB stekker in het kontje die je naar voren zou kunnen verlengen. Hoeveel vermogen die geeft weet ik niet.
Thanks!

Klopt, er zit idd een USB aansluiting onderdhet zadel. Het schijnt zo te zijn wanneer je deze verlengt, met bijv een USB verlengkabel of USB kabel, het onder het kontje niet meer waterdicht is (klinkt logisch gezien de rubberen afdichting, deze moet je eraf halen wanneer je er een kabel insteekt).
 
ik heb een 2020 RS en de spiegels blijven niet staan zoals ik ze hebt ingesteld als je wat harder rijd. hoe kan je die spiegels vastzetten?
ze verdraaien om het kogeltje dus niet van het handvat.
 
ik heb een 2020 RS en de spiegels blijven niet staan zoals ik ze hebt ingesteld als je wat harder rijd. hoe kan je die spiegels vastzetten?
ze verdraaien om het kogeltje dus niet van het handvat.
Druppeltje loctite bij het kogeltje, anders vervangen. '(
Ik heb het ook (onder garantie) laten vervangen.
 
Als alles volgens plan gaat vandaag dan mag ik hier van vanmiddag ook meedoen :]

Bekijk bijlage 1904103

Misschien kunnen jullie mij opweg helpen?

Enige tips voor een USB aansluiting op het stuur? Bij mijn KTM zijn dat originele accessoires en lag de bekabeling achter de voorlamp, hoe zit dat bij de Triumph? Ik wil liever niet een verlengkabel op de USB aansluiting onder het zadel plaatsen, dit schijnt storingsgevoelig te zijn?
Plan geslaagd :]_O-8-)
20230718_213942.jpg
20230718_214015.jpg
20230718_214042.jpg
 
Mooie bike! Blijven prachtige motoren met een geweldig aanzuig geluid. Tipje... Je stand van de kentekenplaathouder kun je problemen mee krijgen. Die staat namelijk veels te hoog...
De afweging tussen een natte rug in de regen of een boete voor een onleesbare kentekenplaat. :9

Wel lullig als je hem net gekocht hebt en je aan de kant gezet wordt.
 
De eerste beurt is uitgevoerd.
Wat me opgevallen is de eerst 1000km dat er rond 3800-4300 toeren trillingen voelbaar zijn in handen voeten.
In heb af en toe een gevoelloze rechterhand, mogelijk komt dat door de sportievere zithouding op de MOTO2.
Veel positieve reacties van collega's, en de eerste fan mail van het CJIB is binnen 8)7
Afwachten hoe lang de banden meegaan, het rubber is zacht, ik heb al een stukje glas verwijderd wat op straat lag na frontale botsing van twee auto's.
 
De eerste beurt is uitgevoerd.
Wat me opgevallen is de eerst 1000km dat er rond 3800-4300 toeren trillingen voelbaar zijn in handen voeten.
In heb af en toe een gevoelloze rechterhand, mogelijk komt dat door de sportievere zithouding op de MOTO2.
Veel positieve reacties van collega's, en de eerste fan mail van het CJIB is binnen 8)7
Afwachten hoe lang de banden meegaan, het rubber is zacht, ik heb al een stukje glas verwijderd wat op straat lag na frontale botsing van twee auto's.
Ik geloof dat ik voor iedereen spreek als ik zeg, foto's graag!? Moto 2 Sexy MF

CJIB fanmail is minder positief :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan