Triumph Street Triple topic deel 24

Een motor kan ook de volle remkracht aan, ga je zonder voorspatbord rijden en je remleiding komt tegen een voorwiel aan met 130km/h, pakt grip en rolt zo over het voorwiel waardoor die kapot getrokken wordt en vervolgens om je vooras draait dan snap ik de schade wel. (tenminste zo zal het ongeveer gegaan zijn)
Nee.. niet ongeveer maar exact in die volgorde is het inderdaad gegaan. Stuur stond half scheef (logisch ook met een voorpoot zo krom als een 🍌) schijfrem zo krom als een hoepel en mischien ook de remcilinder/klauw naar de knoppen.. maar daar kom ik pas achter als de nieuwe schijf is gemonteerd.

Het is ook niet slim om zonder voorspatbord te rijden...
Nee idd weer een grote les geleerd, ik heb heel wat kilometers gemaakt zonder de spatbord maar deze keer ging het mis.
dus remkabel(als is het geen kabel) Tussen band en velg gekomen en vast geslagen :X
?
Ja de remleiding is meegenomen door de voorband is vast komen te zitten. Exact hoe sjorrit het heeft beschreven
 
Ai, even vastzetten met een tie-wrapje had je veel ellende bespaard... sterkte

Zeg dat wel, bedankt komt wel goed 🙂
Het is gelukkig gebleven bij materiële schade

oef, dat zal even schrikken geweest zijn, bijzonder dat dit dan zoveel schade op kan leveren, je zou verwachten dat alles de volle remkracht aan moet kunnen???

hopelijk snel weer rijden!
Ja uiteraard zat de schrik er goed in want het gebeurde heel onverwachts uit het niets. Bij het tankstation en half pakje sigaretten erdoorheen gejaagd en na een grondige inspectie me weg vervolgd met een scheef stuur en enkel achterrem.

Hier nog wat plaatjes voor de geïnteresseerden die ik was ik vergeten te posten.
 

Bijlagen

  • 20230726_191438.jpg
    20230726_191438.jpg
    146,9 KB · Weergaven: 47
  • 20230726_191501.jpg
    20230726_191501.jpg
    103,4 KB · Weergaven: 47
Nieuwprijs van een Street Triple R eerste generatie was destijds onder de 10k, in dat perspectief best prijzig toch.
zo is het met alles wat 2dehands is, huizen, electronica, auto's, motoren etcetcetcetc.
Dat is de markt.

ik zeg niet dat ik het goed vind, maar had er absoluut geen probleem mee toen ik mijn huis verkocht (want wat we kochten hadden we weer mazzel mee)
en ook toen ik mijn auto inruilde gisteren en keek naar het verschil wat ik bij moest betalen op wat ik kocht was ik tevreden
 
Poah wat een mooi plaatje! 😍

Ik zit ook met een dilemma. Heb een offerte opgevraagd voor een rode 765RS met wat kleine goodies zoals korte kentekenplaathouder, tank beschermer, motorblok beschermer enz.
Prijs vind ik prima. Leuke korting gekregen.
Moet als ik in zee ga wel nog twee motoren verkopen.
Nu twijfel ik heel erg. Volgens jaar een trouwerij van mij en de vriendin en wellicht nog een verbouwing. En daarbij heb ik best plezier van mijn Speed...
Keuzes, keuzes, keuzes...
 
Poah wat een mooi plaatje! 😍

Ik zit ook met een dilemma. Heb een offerte opgevraagd voor een rode 765RS met wat kleine goodies zoals korte kentekenplaathouder, tank beschermer, motorblok beschermer enz.
Prijs vind ik prima. Leuke korting gekregen.
Moet als ik in zee ga wel nog twee motoren verkopen.
Nu twijfel ik heel erg. Volgens jaar een trouwerij van mij en de vriendin en wellicht nog een verbouwing. En daarbij heb ik best plezier van mijn Speed...
Keuzes, keuzes, keuzes...

Die 2 motoren heb je nog maar net kerel :')
 
Afgelopen vrijdag eindelijk kunnen proeven van de nieuwste 2023 765 RS. Ik heb een proefritje gemaakt van een dik uur om te kijken of die zo perfect is zoals in de reviews. Ter vergelijk, ik heb ooit op een 2017 RS gereden, en mijn vrouw heeft een 675 R.

Eerste indruk bij het zitten op de motor, de zit is hoger dan de 675, stuur is breder, voelt zeer goed aan. Stepjes staan net zoals de 675 iets te ver naar voren, de zit op mijn 1290 superduke is net even wat fijner (maar die heeft weer een iets te brede tank). Goed zicht op de teller, display zelf is scherp en heeft een hoge resolutie. Ik was opzoek naar de toerenteller, links en rechts onderin zit een soort balkje die, in 3D perspectief gezien, naar de rijder toe komt hoe meer toeren je maakt, zeer onduidelijk en als het balkje van je af liep was het misschien al iets duidelijker.

Bij het wegrijden merk ik direct dat de motor helpt het toerental te verhogen bij het loslaten van de koppeling waardoor je smooth, zonder teveel toeren te maken, kan wegrijden. Voordat ik de straat uit ben merk ik dat de versnellingsbak zo zacht als boter is en de quickshifter perfect en smetteloos werkt bij elk toerental. Na eerst een 10tal kilometer rustig aan gedaan te hebben gaat het gas erop op bij een stuurweggetje, motor stuurt zeer neutraal en licht in, gas reactie is perfect, geen aan/uit waar de 675 nog wel een beetje last van heeft, nogmaals de quickshifter is perfect.

Vermogensopbouw is zeer vlak zonder eindschot (was misschien wel leuker geweest) waardoor je ongemerkt harder rijd dan je denkt te rijden. Wat opvalt, het inlaat geluid is veel minder dan bij de 675 waardoor de beleving toch wat saaier is geworden, een andere uitlaat is wel een must hierdoor. Al snel heb ik aardig wat vertrouwen en merk ik dat het een hele effectieve motor is en de ene naar de andere bocht knal je doorheen alsof je nooit anders hebt gedaan. Het extra koppel wat dus heel vlak wordt afgegeven maakt het dat alles moeiteloos gaat en je harder gaat dan je denkt. Met de quickshifter/blipper die moeiteloos werkt kan je hier uren achter elkaar op rijden zonder dat je moe wordt, hard werken is niet nodig.

Echter, twee minpunten. De eerste was al bekend, het hopeloze display met vage bediening. In het menu wat een zwarte achtergrond heeft, zit een selectie balkje die zo dun is dat je die nauwelijks zit en je dus met je neus op het scherm moet om te kunnen zien waar je selector (ik noem het maar even pijltje) staat. Tevens zijn er 4 lay-out keuzes en alle vier zijn ze te onduidelijk om te gebruiken als toerenteller en is het gewoon zonde dat ze zo'n hoog resolutie display hebben gebruikt want ik kijk er liever niet naar. De oude speed 1050 RS en de nieuwe 1200 RS hebben een perfect afleesbare toerenteller, copy-paste die software AUB Triumph!

Puntje 2, dit had ik nog niet eerder uit de reviews gehoord maar wel van verschillende fora, vanaf 7500 toeren komt er een zeer duidelijke, irritante trilling uit het blok wat je in zowel het stuur als de voetsteunen voelt, dit voel je tot aan het einde van het toeren bereik. Ik heb zelf een 1290 Superduke en die trilt ook maar dat zijn lagere frequentie trillingen en prima handelbaar als je het eenmaal gewend bent. Maar de 765 trilt op zo'n hoge frequentie dat, als ik mag gokken, je handen na een uurtje wel doof zijn. Dit ken ik niet van de 675 en dit maakt het wel waardoor ik ben gaan twijfelen over de aanschaf, ik ga in elk geval mijn Superduke er niet voor weg doen dus dan zou de 675 van mijn vrouw weg gaan. Voor mij is de 765 niet de perfecte motor die al het andere overbodig maakt helaas.

Ik wil er nog wel 1, naast de 1290 Superduke natuurlijk ;p
 
Die 2 motoren heb je nog maar net kerel :')
Weet ik. Maar hij is zo mooi!

Uitgebreid verslag van je proefrit. Dus hij gaat er niet komen?
Ik zit nog steeds in de overweging. Van de ene kant heel erg graag en van de andere kant is het nu gewoon niet verstandig gezien wat er allemaal aan gaat komen qua financiën.
 
Als die er komt dan naast de superduke en niet ipv zoals ik eigenlijk in gedachten had. Dus de vrouw moet ook maar even een middagje proefrijden en beslissen of ze haar 675 weg wilt doen voor een 765.
 
Echter, twee minpunten. De eerste was al bekend, het hopeloze display met vage bediening. In het menu wat een zwarte achtergrond heeft, zit een selectie balkje die zo dun is dat je die nauwelijks zit en je dus met je neus op het scherm moet om te kunnen zien waar je selector (ik noem het maar even pijltje) staat. Tevens zijn er 4 lay-out keuzes en alle vier zijn ze te onduidelijk om te gebruiken als toerenteller en is het gewoon zonde dat ze zo'n hoog resolutie display hebben gebruikt want ik kijk er liever niet naar. De oude speed 1050 RS en de nieuwe 1200 RS hebben een perfect afleesbare toerenteller, copy-paste die software AUB Triumph!
Als je hoopt dat Triumph iets aan de layout van het display doet dan denk ik dat je lang kan wachten.
De klachten waren er meteen bij het uitkomen van de 2020 versie. Triumph is doof voor deze kritiek en heeft het gewoon onveranderd op de 2023 gezet.
Ik was al blij geweest als ze gewoon weer de layout van 2017 zouden gebruiken.
Ongelooflijk hoe eigenwijs ze bij Triumph zijn. Kan me er echt kwaad om maken omdat ik tijdens het rijden bijna niets van mijn display kan lezen.
Als je dan ziet dat werkelijk ieder digitaal display, ook van duidelijk goedkopere motoren, een fatsoenlijke toerenteller heeft dan snap ik niet waar Triumph mee bezig is.
 
Als je hoopt dat Triumph iets aan de layout van het display doet dan denk ik dat je lang kan wachten.
De klachten waren er meteen bij het uitkomen van de 2020 versie. Triumph is doof voor deze kritiek en heeft het gewoon onveranderd op de 2023 gezet.
Ik was al blij geweest als ze gewoon weer de layout van 2017 zouden gebruiken.
Ongelooflijk hoe eigenwijs ze bij Triumph zijn. Kan me er echt kwaad om maken omdat ik tijdens het rijden bijna niets van mijn display kan lezen.
Als je dan ziet dat werkelijk ieder digitaal display, ook van duidelijk goedkopere motoren, een fatsoenlijke toerenteller heeft dan snap ik niet waar Triumph mee bezig is.
ken je het niet hacken dan ?
 
Ik vind de nieuwe display ook niet top. Had ook graag gezien dat ze het hadden aangepakt. Mis ook een goede weergave van de toerenteller. Maar goed, ik vind het nou ook weer niet een reden af te zien van aanschaf. Er zijn voorbeelden van slechte displays bij andere merken. Daarin staat Triumph niet alleen..
 
Goedemorgen Striplegenoten🙋🏻
Mn voorvork die kennelijk uit duitsland moest komen was van de week eindelijk binnen en heb ik direct gemonteerd.

Alles ziet er weer als nieuw uit alsof er niets is gebeurd behalve dan dat ik in totaal +-1K armer ben geworden. De "nieuwe" voorvork is in een hele nette staat dus beter dan voorheen zo goed als klasloos dus dat verzacht de pijn een beetje. Het is de versie met zwarte doppen aan de bovenkant ipv zilver.. 2013 type? voor de uitstraling mischien zelfs beter

20230726_182022.jpg


Sinds een hele lange poos geleden weer op de motor gestapt, met de Striple naar werk (heb nu n8dienst) alles voelt goed aan, onderweg wat plaatjes geschoten van de nieuwe koplampen (die ik voor het ongelukje had gemonteerd.)
Sta er elke keer verbaast van te kijken hoe goed deze koplampen wel niet schijnen.
Dimlicht is extreem goed, lekker duidelijk en helder. Grootlicht is lekker fel! kan de gehele weg tot in de verre kilomters zien wat er op mn pad ligt.
 

Bijlagen

  • 20230804_231719.jpg
    20230804_231719.jpg
    127,9 KB · Weergaven: 28
  • 20230804_231712.jpg
    20230804_231712.jpg
    177 KB · Weergaven: 28
Hallo allen,

Wat voor kentekenplaathouder gebruiken jullie?
Ik heb (zat er al op bij aankoop) zo'n uber geile r&g kentekenplaathouder maar met nat wegdek of regen gaat alles erover heen.
Aangezien ik in 99% van de gevallen in mijn motorspijkebroek rij heb je binnen 1 minuut een nat reetje.
Om nou die enorme orginele taartschep weer te monteren dat is ook zo wat. Zijn er alternatieven?

Spatbord.jpg
Spatbord1.jpg
 
Mooi kloten! Bedankt voor de snelle reactie.
Maar eens kijken of we wat in elkaar kunnen frudselen want dit is gewoon qud.
 
Ja dat gaat dus niet.
En een regenbroek is een beetje gemartel waar ik niet op zit te wachten.
Zal thuis eens kijken of ik niet een stuk kunststof onder de kentekenplaat kan laten uitsteken om te zien wat dat doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan