Triumph Street Triple topic deel 24

Met een rapidbike kun je niet heel veel meer vermogen winnen bij de nieuwe fietsen. Alleen je ecu alleen een beetje voor de gek houden zodat hij netter loopt. De begrenzers blijven. Tegen over een goede ecu flash is het appels en peren.

Of het vermogen overdreven word vind ik dikke prima. Met rij wil ik het verschil merken. En dat gebeurt zeker.

Idd had ik die z1000 ding was echt heel snel. Of het 155 was geen idee maar leuk was het zeker. Was niet meer mee te rijden.

Al met al vind ik mad echt een top tuner. Met ruud heb ik geen ervaring.
 
Laatste wasbeurt van het seizoen en tijd voor de winterslaap 😔
20231028_154608.jpg


Moest voor het werk naar de VS dus daar mooi een setje spiegels kunnen kopen, scheelde ruim €70 met kopen in NL.
20231023_152100.jpg

Teller staat nu op 6005km, ben nog steeds heel erg blij met de Street en heb nu alweer zin in volgend seizoen!
 

Bijlagen

  • 20231028_154608.jpg
    20231028_154608.jpg
    359,5 KB · Weergaven: 4
  • 20231023_152100.jpg
    20231023_152100.jpg
    156,7 KB · Weergaven: 4
Hallo allemaal, ik ben aan het kijken voor een nieuwe (tweedehans) motor en heb mijn lijstje kunnen terugbrengen tot de KTM 890 duke R en de Street triple RS. Nu ben ik benieuwd of er nu nog veel vershil zit kwa rijden tussen de 2023 RS, nieuw dus, en een RS uit 2021 -2022? Ik neig naar nieuw overigens.
 
Hallo allemaal, ik ben aan het kijken voor een nieuwe (tweedehans) motor en heb mijn lijstje kunnen terugbrengen tot de KTM 890 duke R en de Street triple RS. Nu ben ik benieuwd of er nu nog veel vershil zit kwa rijden tussen de 2023 RS, nieuw dus, en een RS uit 2021 -2022? Ik neig naar nieuw overigens.
Wat mij eigenlijk opviel is dat de motor krachtiger is. Dat was ook wel het enige.
De rest was niet spectaculair beter. Wellicht dat een ECU flash van pakweg €350,- de 2020-2022 net zo krachtig maakt.
Ik was er in ieder geval niet zo van onder de indruk dat ik meteen even een paar duizend Euro op tafel heb gelegd.
Uiteindelijk zal hij er wel komen. 1 of 2 jaar oud en dan in plaats van de Rx van mijn vrouw.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rows
Ik vond de 2023 soepeler en ook de quickshifter was iets beter. Kan ook zijn omdat het een splinternieuwe fiets was. Het bredere stuur is ook fijner en het zadel is iets hoger door de spacer onder de schokbreker. De gearing is korter van het nieuwe type dus je gaat wat sneller door de toeren heen. Wel viel me op dat het nieuwe type wat meer trilt in hogere toeren wat best irritant was.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rows
Ik vond de 2023 soepeler en ook de quickshifter was iets beter. Kan ook zijn omdat het een splinternieuwe fiets was. Het bredere stuur is ook fijner en het zadel is iets hoger door de spacer onder de schokbreker. De gearing is korter van het nieuwe type dus je gaat wat sneller door de toeren heen. Wel viel me op dat het nieuwe type wat meer trilt in hogere toeren wat best irritant was.
Mee eens. Het bijzondere is dat hij aan de ene kant vertrouwt aanvoelt en niet zo schokkend veranderd is. Aan de andere kant moest ik wel even wennen aan de subtiele veranderingen. Hij trilt wat meer in hogere toeren. Valt op maar stoor ik me niet zo aan. Je zit hoger waardoor je net iets "meer racy" op de fiets zit. Is een subtiele verandering maar ik moest even wennen voor het weer als vanouds vertrouwd aanvoelde. Verder voelt hij mede door het bredere stuur nog stabieler aan op de weg. Ligt al een blok. Was al goed maar is nu nog beter. Dan voor mij de grootste verandering. Hij draait meer toeren maar daardoor is hij door het hele toerengebied beter bij de les en voelt duidelijk sterker. Maar belangrijkste is dat je meer het hooligangevoel krijgt op de motor. Ik herken duidelijk wat 44teeth daarover zegt op YouTube. Het is nog steeds geen 1000 maar voelt echt wel druistiger aan dan de oude. Doet me wat dat betreft weer wat terugdenken aan mn oude Tuono V2.. And I like that :] O-) Dat hij meer toeren draait dan veel andere motoren boeit me ook niet.

Ik ken de KTM zelf niet uit eigen ervaring maar ik denk dat je met beide geen miskleun maakt. Is kwestie van smaak en voorkeur. De 890R heeft wel heel ander karakter. Dus maar proefrijden op beide lijkt me.

Fotootje bijgevoegd van waar ik me inmiddels een half jaar mee vermaak. *D
 

Bijlagen

  • 20230719_191338~6.jpg
    20230719_191338~6.jpg
    388,8 KB · Weergaven: 2
Ik heb inmiddels de spiegels omgedraaid. In combinatie met het powerbronze ruitje heb ik sterk de indruk dat dit een positieve invloed heeft op de windbescherming. Doet volgens mij meer dan het iets hogere ruitje op mijn vorige met de spiegels omhoog.
 

Bijlagen

  • 20230823_164133.jpg
    20230823_164133.jpg
    177,2 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, ik ben aan het kijken voor een nieuwe (tweedehans) motor en heb mijn lijstje kunnen terugbrengen tot de KTM 890 duke R en de Street triple RS. Nu ben ik benieuwd of er nu nog veel vershil zit kwa rijden tussen de 2023 RS, nieuw dus, en een RS uit 2021 -2022? Ik neig naar nieuw overigens.
Ik ben van een Duke 890r overgestapt op een Street Triple RS uit 2021. Inderdaad compleet andere motoren dus lekker proefrijden :)

Ik heb bewust gekozen voor het 2021 model en gelijk de boel getuned. In vergelijking met de proefrit op het 2023 model voelt het blok sneller aan. Zoals conqubite omschrijft is de geometrie wel echt anders! Vooral de hogere achterkant en breder stuur. Daarintegen is de zit van het 2021 model al een stuk sportiever dan de Duke, daar heb ik nooit lekker op gezeten.

Als ik kijk naar de prijzen van het 2021 model vs het huidige model dan heb je het toch over 4 a 5k afschrijving, daar kon ik niet overeen komen. Zelfs niet door de prachtige kleuren en looks van het 2023 model.
 
Mannen, ik ben op zoek naar een duozadeltje voor een RS vanaf 2020. Met de witte stiksels.
Iemand toevallig nog wat liggen??
 
Is er al iemand die de voorste uitlaatpijpen(vanaf de kop tot enkele pijp heeft vernieuwd
bij een Street triple R van 2010 (ronde koplampen) met 65.000km op de teller?
 
4,5 week cursus in Engeland. Collega van me rijdt een Tiger 800, dus vandaag de auto gepakt en na een kleine 3 uur rijden:
20231209_133338.jpg

Tour door de fabriek gehad van ruim anderhalf uur, was erg leuk! Verder hebben ze nog een kleine tentoonstelling met wat geschiedenis van het merk en wat R&D spul.
20231209_101647.jpg

IMG-20231209-WA0055.jpg

IMG-20231209-WA0055.jpg

IMG-20231209-WA0053.jpg

IMG-20231209-WA0052.jpg

IMG-20231209-WA0065.jpg

En in de souvenirshop stond deze schoonheid:
20231209_130503.jpg

Nummer 000/765:
20231209_130509.jpg
 
4,5 week cursus in Engeland. Collega van me rijdt een Tiger 800, dus vandaag de auto gepakt en na een kleine 3 uur rijden:
Bekijk bijlage 1951276
Tour door de fabriek gehad van ruim anderhalf uur, was erg leuk! Verder hebben ze nog een kleine tentoonstelling met wat geschiedenis van het merk en wat R&D spul.
Bekijk bijlage 1951277
Bekijk bijlage 1951284
Bekijk bijlage 1951284
Bekijk bijlage 1951282
Bekijk bijlage 1951283
Bekijk bijlage 1951281
En in de souvenirshop stond deze schoonheid:
Bekijk bijlage 1951278
Nummer 000/765:
Bekijk bijlage 1951279
Been there, done that
Bekijk media item 1322058
:Y
 
nou, hoe vaker ik op de triple van mijn vrouw heb gereden (2012), hoe vaker ik denk: man dat is toch een heerlijk fietsje.... misschien de BMW r1200rs toch maar inruilen dan?

staat bij de persoon waar ik destijds mijn BMW heb gekocht een street triple, geen idee of dit een beetje fatsoenlijke prijs is?
Occasion - Witteveen Motoren

al heb ik natuurlijk de boxer gekozen omdat een boxer zo lekker rijd, en het een heerlijke tour fiets is.
Maar goed, lange afstanden doe ik er eigenlijk nooit op.
 
nou, hoe vaker ik op de triple van mijn vrouw heb gereden (2012), hoe vaker ik denk: man dat is toch een heerlijk fietsje.... misschien de BMW r1200rs toch maar inruilen dan?

staat bij de persoon waar ik destijds mijn BMW heb gekocht een street triple, geen idee of dit een beetje fatsoenlijke prijs is?
Occasion - Witteveen Motoren

al heb ik natuurlijk de boxer gekozen omdat een boxer zo lekker rijd, en het een heerlijke tour fiets is.
Maar goed, lange afstanden doe ik er eigenlijk nooit op.
Voor € 11.995,00 heb je een verse nieuwe. Oké zonder de extra's die deze heeft. Kentekenplaat staat overigens onder illegale hoek.
 
Voor € 11.995,00 heb je een verse nieuwe. Oké zonder de extra's die deze heeft. Kentekenplaat staat overigens onder illegale hoek.
Voor dat geld vind ik hem niet in die kleur.
dan de extra's die er nog op zitten, daar mag je ook wel enige waarde voor rekenen.
dan zit ik toch even heel snel bij elkaar geklikt op meer dan 2500 euro verschil, wat toch al weer een aardig percentage is t.o.v elkaar.

Ik snap dat je kunt zeggen: voor een paar K meer heb je een nieuwe
maar deze is als nieuw, voorzien van al wat extra's etc.

dus helemaal vergelijkbaar vind ik het dan niet.
Het ging mij ook meer om de prijs op de 2dehands markt :)

Overigens is die kentekenplaat mij ook opgevallen, maar een non issue. Dat is zeer simpel aan te passen of te veranderen natuurlijk ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan