Triumph Street Triple topic deel 24

Vind het toch wel de mooist ogende dempers onder dit type ST hoor
(en zoals gezegd, een geweldige sound, zeker onder vollast hoger in de toeren)

Eens! Heb ze ooit eens op marktplaats zien staan tegen een belachelijk laag bedrag maar niet direct actie ondernomen. Achteraf nogal dom |(
 
Ja ik ga ook dus terug naar een street triple
Alleen de vraag goedkoop een 675 of een 765 rs ?
Allebei gave fietsen, ook de 675 is nog steeds een feest! Ik zou echter voor een 765 gaan. Even wat meer vermogen, weer een stap beter rijwielgedeelte en qua elektronica ook weer een tandje moderner dan de 675. Daarnaast begint de 675 in mijn optiek 'oud' te worden. De eerste generatie is 17 jaar geleden op de markt gekomen, de tweede generatie 11 jaar geleden, dat zie je ook terug in staat en kilometerstanden.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat een 675 daarmee een slechte keuze is, maar ik zou liever voor een wat recentere fiets gaan. :Y
 
Van de week sub frame gewisseld van zilver naar rood, best een aardig klus maar ik vind het er top uit zien 😍
 

Bijlagen

  • tempImageeH8l5A.png
    tempImageeH8l5A.png
    486,7 KB · Weergaven: 0
  • tempImagetMMSuz.png
    tempImagetMMSuz.png
    453,7 KB · Weergaven: 0
  • tempImageKd2NZw.png
    tempImageKd2NZw.png
    511,8 KB · Weergaven: 0
  • tempImage7360z6.png
    tempImage7360z6.png
    411,6 KB · Weergaven: 0
  • tempImageCbbnbj.png
    tempImageCbbnbj.png
    415,4 KB · Weergaven: 0
  • tempImageoc5xxI.png
    tempImageoc5xxI.png
    422 KB · Weergaven: 0
  • tempImage8M6gYM.png
    tempImage8M6gYM.png
    379,9 KB · Weergaven: 0
Van de week sub frame gewisseld van zilver naar rood, best een aardig klus maar ik vind het er top uit zien 😍
Dat staat hem goed. Ik heb hetzelfde al een gedaan bij de 1e generatie. Was best veel werk inderdaad.
Zat er ook aan te denken om het subframe van mijn RS fluor geel te laten coaten, maar als ik aan het werk denk....
Hoe lang ben je bezig geweest?
 
Dat staat hem goed. Ik heb hetzelfde al een gedaan bij de 1e generatie. Was best veel werk inderdaad.
Zat er ook aan te denken om het subframe van mijn RS fluor geel te laten coaten, maar als ik aan het werk denk....
Hoe lang ben je bezig geweest?
een goede middag werk wel gehad van af een uurtje of 14.00 tot 18.00 of zo iets met een paar op warm pauzes er bij hahah
 
Allebei gave fietsen, ook de 675 is nog steeds een feest! Ik zou echter voor een 765 gaan. Even wat meer vermogen, weer een stap beter rijwielgedeelte en qua elektronica ook weer een tandje moderner dan de 675. Daarnaast begint de 675 in mijn optiek 'oud' te worden. De eerste generatie is 17 jaar geleden op de markt gekomen, de tweede generatie 11 jaar geleden, dat zie je ook terug in staat en kilometerstanden.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat een 675 daarmee een slechte keuze is, maar ik zou liever voor een wat recentere fiets gaan. :Y

Ja moet wel zeggen dat de tracer uit 2018 wel erg bevalt met rijmodes de vernieuwde technieken en veel meer opties heeft dan de street uit 2009 die ik hiervoor had ;)
en sowieso koop ik een motor met relatief weinig kmters ivm ik elk jaar er toch 15/20duizend km er bij zet. Dus max een bike met 20/25k km op de teller
 
Nou, ik denk dat er nog wel te onderhandelen is daar, want staat al twee jaar in de showroom daar.

Serieus? ze hebben hem nooit op marktplaats oid gehad dan. Mijn vrouw heeft nog een hele nette volgeladen 675 R staan, daar moeten we eerst vanaf en inruilen is huilen uit ervaring.
 
Hoi allemaal, na een KTM Duke 790 en een Yamaha Tracer 7 (vergissing is menselijk toch) weer terug op een Street Triple. De laatste was een hele fijne 675 RX uitvoering in mat grijs. Vandaag heb ik deze mooie brommer aangeschaft. Even wachten tot het weer iets beter wordt en dan snel ophalen.

Plannen zijn nog een andere uitlaat demper, persoonlijk vind ik de SC Project carbon demper erg mooi en daarnaast de Zard. Verder heb ik een ecu remap in de planning staan om het euro 5 geklungel enigzins te compenseren. En wat moet je verder aan zo'n motor doen, alles is compleet, ziet er briljant uit en de meeste spullen erop zijn al van top kwaliteit. Lekker rijden dus *O*

1705606546264.png
 
Gefeliciteerd met je aankoop!

Heb je een adres gevonden dat de ECU kan flashen, voor zover ik weet is dat nog niet mogelijk. Er is wel een RapidBike voor dit model.
 
Mooi Ding hoor, hoef je inderdaad weinig aan te doen!
Misschien kun je de schaamranden er een beetje verder af rijden en die (in mijn ogen) lelijke reflectoren van de vorkpoten halen :+ *O*

Ps, ik heb de handvatverwarming en dat vindt ik eigenlijk wel de beste accessoire maar dat is voor iedereen weer anders natuurlijk
 
Hoi allemaal, na een KTM Duke 790 en een Yamaha Tracer 7 (vergissing is menselijk toch) weer terug op een Street Triple. De laatste was een hele fijne 675 RX uitvoering in mat grijs. Vandaag heb ik deze mooie brommer aangeschaft. Even wachten tot het weer iets beter wordt en dan snel ophalen.

Plannen zijn nog een andere uitlaat demper, persoonlijk vind ik de SC Project carbon demper erg mooi en daarnaast de Zard. Verder heb ik een ecu remap in de planning staan om het euro 5 geklungel enigzins te compenseren. En wat moet je verder aan zo'n motor doen, alles is compleet, ziet er briljant uit en de meeste spullen erop zijn al van top kwaliteit. Lekker rijden dus *O*

Bekijk bijlage 1964623
Gefeliciteerd! En wat toevallig, heb enkele maanden geleden exact hetzelfde model bij dezelfde dealer (VN Motoren) gekocht.

Persoonlijk heb ik tot nu toe een LeoVince uitlaat toegevoegd (erg blij mee), tankpads, radiator cover en een Quadlock mount.

Het mappen staat hier ook op de planning, en mogelijk met een Woolich tune (recent beschikbaar gekomen voor dit model Street Triple).
 
Hoi allemaal, na een KTM Duke 790 en een Yamaha Tracer 7 (vergissing is menselijk toch) weer terug op een Street Triple. De laatste was een hele fijne 675 RX uitvoering in mat grijs. Vandaag heb ik deze mooie brommer aangeschaft. Even wachten tot het weer iets beter wordt en dan snel ophalen.

Plannen zijn nog een andere uitlaat demper, persoonlijk vind ik de SC Project carbon demper erg mooi en daarnaast de Zard. Verder heb ik een ecu remap in de planning staan om het euro 5 geklungel enigzins te compenseren. En wat moet je verder aan zo'n motor doen, alles is compleet, ziet er briljant uit en de meeste spullen erop zijn al van top kwaliteit. Lekker rijden dus *O*

Bekijk bijlage 1964623

Gefeliciteerd en mooie fiets. Groetjes van zijn achterneef
20230718_213959.jpg
met de juiste uitlaat ;)




Verder heb ik een ecu remap in de planning staan om het euro 5 geklungel enigzins te compenseren.
Waar doe je dit?
 
Hoi allemaal, na een KTM Duke 790 en een Yamaha Tracer 7 (vergissing is menselijk toch) weer terug op een Street Triple. De laatste was een hele fijne 675 RX uitvoering in mat grijs. Vandaag heb ik deze mooie brommer aangeschaft. Even wachten tot het weer iets beter wordt en dan snel ophalen.

Plannen zijn nog een andere uitlaat demper, persoonlijk vind ik de SC Project carbon demper erg mooi en daarnaast de Zard. Verder heb ik een ecu remap in de planning staan om het euro 5 geklungel enigzins te compenseren. En wat moet je verder aan zo'n motor doen, alles is compleet, ziet er briljant uit en de meeste spullen erop zijn al van top kwaliteit. Lekker rijden dus *O*

Bekijk bijlage 1964623
Oud en nieuw staan hier samen in de garage :Y
1000007408.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je aankoop!

Heb je een adres gevonden dat de ECU kan flashen, voor zover ik weet is dat nog niet mogelijk. Er is wel een RapidBike voor dit model.

Zeker... er zijn bij mijn weten minimaal twee oplossingen die dit kunnen:
  1. Alientech Kess v3
  2. Dimmsport New Genius
Beiden kunnen in dit model de volledige ecu map aanpassen. Ik heb twee potentiele bedrijven die dit kunnen doen die beiden de Dimsport spullen hebben:
  1. BHPUK : Bij deze partij kun je terecht op de dyno bank en daar je motor laten tunen, wat ook mogelijk is is dat je een device van ze koopt (My Genius), daarmee haal je de huidige ecu inhoud er uit, die stuur je op en zij passen die aan en sturen dat terug. Die schrijf je weer in je ecu. Als je geen spannende mods hebt een prima oplossing. Zij adverteren ook met de STR RS 2020-2022 als optie voor remappen.
  2. Tovami : Ik heb ze nog niet gecontacteerd maar zij hebben alle Dimsport spullen en gebruiken zelf ook de My Genius oplossing.
Ik ga zelf denk ik voor Tovami, prijs is ongeveer gelijk en dan heb je wel een tune voor jouw motor specifiek. Voordeel van BHPUK is wel dat je voor een klein bedrag extra een tweede map kunt hebben en die met hetzelfde device kunt flashen. Zou je dus bijvoorbeeld wisselen van uitlaat systeem, omdat je hier met een decat systeem rijdt en voor een weekje Eiffel een ander systeem monteert dan zou je maps kunnen wisselen.
 
Gefeliciteerd! En wat toevallig, heb enkele maanden geleden exact hetzelfde model bij dezelfde dealer (VN Motoren) gekocht.

Persoonlijk heb ik tot nu toe een LeoVince uitlaat toegevoegd (erg blij mee), tankpads, radiator cover en een Quadlock mount.

Het mappen staat hier ook op de planning, en mogelijk met een Woolich tune (recent beschikbaar gekomen voor dit model Street Triple).

Woolich zag ik ook langskomen als optie ja, alleen geen idee wie die spullen heeft die ook enigzins bereikbaar is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan