Triumph Street Triple topic deel 24

Mooi Ding hoor, hoef je inderdaad weinig aan te doen!
Misschien kun je de schaamranden er een beetje verder af rijden en die (in mijn ogen) lelijke reflectoren van de vorkpoten halen :+ *O*

Ps, ik heb de handvatverwarming en dat vindt ik eigenlijk wel de beste accessoire maar dat is voor iedereen weer anders natuurlijk
Yup actie 1 is die reflectors er af idd, geen gezicht die dingen :r

En die chicken strips eraf, is geen doel op zich maar dat komt vanzelf wel goed, deze zijn wel heel erg idd :)
 
met de juiste uitlaat ;)

Die staat idd ook op mijn optie lijstje, Is de SC1-R toch ?

Ik heb een excel sheet gemaakt met allerlei opties, de meest interessante vind ik
  1. Scorpion Serket
  2. Mivv Delta Race (E5)
  3. SC Project SC1-R (E5)
  4. Cobra Comp
  5. Cobra Serpentine Comp
Laatste valt denk ik wel af aangezien het een langer uitlaat systeem is en niet meer echt een low versie, dat vind ik persoonlijk wat minder mooi.

Ben wel benieuwd naar wat jullie ervaringen zijn qua uitlaten. Hou je rekening met een E keur ? Levert zonder E keur rijden in de praktijk problemen op met ritjes in het buitenland ? Ik ben sowieso niet van plan om een enorme herrie uitlaat te gaan monteren maar bijvoorbeeld de Cobra Serpentine Comp is relatief stil maar heeft geen E keur.

Echt lawaaige dempers als de SC Project S1 of de Yoshimura AT2 heb ik al niet eens meer op mijn lijstje, geluid mag mooi en diep zijn maar echt herrie wil ik niet meer. Was de hele reden om mijn Duke 790 te verkopen ;)
 
Laatst bewerkt:
Wauw, dat had zo mijn setje kunnen zijn :)
Die RX blijft toch ook echt mooi, ik had idd ook een mat zilveren versie, ook met de Arrow erop.
Stiekem vind ik de Rx mooier dan de Rs.
Het matte zilver, de rode velgen met rode radiatorkapjes en rood subfame is echt perfect gekozen door Triumph.
De Rs is daarbij saai maar rijdt wel weer beter :Y
 
Laatst bewerkt:
Stiekum vind ik de Rx mooier dan de Rs.
Het matte zilver, de rode velgen met rode radiatorkapjes en rood subfame is echt perfect gekozen door Triumph.
De Rs is daarbij saai maar rijdt wel weer beter :Y
Yep, en dat daytona achterkantje is echt super slick.
Alleen de voorkant (verlichting) oogt iets moderner op de 765 modellen.
Stiekum vond ik die oudere analoge dashboards ook wel mooi, met gewoon een toerenteller.
 
Gefeliciteerd! En wat toevallig, heb enkele maanden geleden exact hetzelfde model bij dezelfde dealer (VN Motoren) gekocht.

Persoonlijk heb ik tot nu toe een LeoVince uitlaat toegevoegd (erg blij mee), tankpads, radiator cover en een Quadlock mount.

Het mappen staat hier ook op de planning, en mogelijk met een Woolich tune (recent beschikbaar gekomen voor dit model Street Triple).

Mijn verdere lijstje upgrades bevat idd ook een radiator cover en een quadlock met wireless charging.
En ik denk toch iets van wheel striping, de volledige zwarte wielen zijn een tikje saai.
Misschien nog tank grips / pad.

Handvat verwarmers heb ik niet nodig, ik ben in die zin wel een mooi weer pussy :)

Vering afstellen ga ik sowieso ook ff mee aan de slag maar dat kan / doe ik gewoon zelf. Voornamelijk even sag goed zetten voor mijn gewicht en dan misschien nog even met de clickers rommelen.
 
Yep, en dat daytona achterkantje is echt super slick.
Alleen de voorkant (verlichting) oogt iets moderner op de 765 modellen.
Stiekum vond ik die oudere analoge dashboards ook wel mooi, met gewoon een toerenteller.
Inderdaad, de LED koplampen zijn stukken mooier/moderner.
Dashboard(layout) van de 2017-2019 was perfect. Die van 2020 is ;(
Toerenteller is onleesbaar, welke layout je ook kiest. Werkelijk elk digitaal dashboard van elke fabrikant, hoe goedkoop ook, is beter afleesbaar.
Maar Triumph heeft er gewoon voor gekozen om niets te veranderen voor de 2023-> |(
 
en het is niet dat er geen klachten binnen zijn gekomen ofzo. Precies dit hoor je in iedere review terug
Wat dat betreft is de 'analoge' toerenteller van het R-model beter leesbaar

En dat terwijl op de speed een fantastisch mooie en duidelijke toerenteller zit
Zoiets bijvoorbeeld:

Je zou zeggen dat je daar makkelijk een software update overheen kan gooien

1705930153365.png
 
Die staat idd ook op mijn optie lijstje, Is de SC1-R toch ?

Ik heb een excel sheet gemaakt met allerlei opties, de meest interessante vind ik
  1. Scorpion Serket
  2. Mivv Delta Race (E5)
  3. SC Project SC1-R (E5)
  4. Cobra Comp
  5. Cobra Serpentine Comp
Laatste valt denk ik wel af aangezien het een langer uitlaat systeem is en niet meer echt een low versie, dat vind ik persoonlijk wat minder mooi.

Ben wel benieuwd naar wat jullie ervaringen zijn qua uitlaten. Hou je rekening met een E keur ? Levert zonder E keur rijden in de praktijk problemen op met ritjes in het buitenland ? Ik ben sowieso niet van plan om een enorme herrie uitlaat te gaan monteren maar bijvoorbeeld de Cobra Serpentine Comp is relatief stil maar heeft geen E keur.

Echt lawaaige dempers als de SC Project S1 of de Yoshimura AT2 heb ik al niet eens meer op mijn lijstje, geluid mag mooi en diep zijn maar echt herrie wil ik niet meer. Was de hele reden om mijn Duke 790 te verkopen ;)
Zelf gekozen voor een Spark uitlaat na lang twijfelen. De mooiste vond ik de SC Project zonder e-keur met die ronde uitlaatbocht. Toen ik deze Spark tegenkwam was ik ook zeer onder de indruk van de looks. Uiteindelijk na rondvraag hier overstag gegaan en de uitlaat besteld.

Goede kwaliteit, met demper goed geluid, zonder demper heerlijk geluid (lekkere roffel) en e-keur :t
 

Bijlagen

  • 20230630_213106.jpg
    20230630_213106.jpg
    598,8 KB · Weergaven: 0
en het is niet dat er geen klachten binnen zijn gekomen ofzo. Precies dit hoor je in iedere review terug
Wat dat betreft is de 'analoge' toerenteller van het R-model beter leesbaar

En dat terwijl op de speed een fantastisch mooie en duidelijke toerenteller zit
Zoiets bijvoorbeeld:

Je zou zeggen dat je daar makkelijk een software update overheen kan gooien

Bekijk bijlage 1966046
Ik zou er zelfs voor bij willen betalen om zo'n toerenteller te hebben. Ook de bandenspanning getallen zijn voor mijn gevoel een keer zo groot als de getallen op mijn dashboard.
Ik heb een bril met leesgedeelte, die draag ik alleen op mijn werk of thuis om te lezen.
Op de motor heb ik geen bril op, maar kan eigenlijk onder het rijden helemaal niets lezen op de snelheid na. -O-
 
Ik zou er zelfs voor bij willen betalen om zo'n toerenteller te hebben. Ook de bandenspanning getallen zijn voor mijn gevoel een keer zo groot als de getallen op mijn dashboard.
Ik heb een bril met leesgedeelte, die draag ik alleen op mijn werk of thuis om te lezen.
Op de motor heb ik geen bril op, maar kan eigenlijk onder het rijden helemaal niets lezen op de snelheid na. -O-

Mee eens hoor, ik vind de TFT niet echt een uitblinker qua duidelijkheid, dat was op de KTM, zelfs op de cheapo 390, een stuk duidelijker.
Die van de Speed ziet er idd wel echt gaaf uit, en ja, dat zou moeten kunnen met een software update.

Ik heb idd ook een leesbril, we gaan wel zien hoe dat gaat werken in de praktijk.
De pinlock met leesvlakjes onderin, ik zie hier een hele nieuwe business ontstaan.

Bandenspanning optie heb ik er niet op voor zover ik weet. Ik gebruik zelf altijd een redelijk precieze digitale bandenspanning meter en meet mijn koude banden, heb thuis gewoon lucht dus aanpassen kan in een paar minuten. Meestal doe ik dat als het weer / de temperatuur weer even flink wijzigt. Wat mij betreft meer dan voldoende.
 
Laatst bewerkt:
Zelf gekozen voor een Spark uitlaat na lang twijfelen. De mooiste vond ik de SC Project zonder e-keur met die ronde uitlaatbocht. Toen ik deze Spark tegenkwam was ik ook zeer onder de indruk van de looks. Uiteindelijk na rondvraag hier overstag gegaan en de uitlaat besteld.

Goede kwaliteit, met demper goed geluid, zonder demper heerlijk geluid (lekkere roffel) en e-keur :t
Die is idd ook erg mooi ja... Volgens mij is ie er ook nog met een zwarte box. Het was wel een van de duurste opties die ik vond helaas. Bijna twee keer zo duur als bijvoorbeeld de Mivv die ook een E keur heeft.

SC Project wacht ik nog op prijzen, blijkbaar mogen officiele dealers geen prijzen publiceren op hun websites, vreemd gedrag.

De E keur is toch uiteindelijk wel fijn. Die paar % meer vermogen die je kunt halen zonder de E keur maatregelen interesseert me eigenlijk niet echt, de ecu remap doe ik ook echt alleen maar om de motor nog smoother te laten lopen en uiteindelijk is iets meer brandstof ook gewoon beter voor het blok ivm koeling en minder kans op detonatie.
 
Ik heb mijn street triple rs weer opgehaald bij madracing. Helaas is hij door omstandigheden al langere tijd niet instaat de tune af te maken. Gelukkig heeft woolich de tune wel uitgebracht maar de extra vragen kunnen ze nog niet. Hoop dat madracing dat later weer oppakt. Ik breng m'n motor donderdag bij druijff om te kijken wat zij kunnen doen.
 
Ik heb mijn street triple rs weer opgehaald bij madracing. Helaas is hij door omstandigheden al langere tijd niet instaat de tune af te maken. Gelukkig heeft woolich de tune wel uitgebracht maar de extra vragen kunnen ze nog niet. Hoop dat madracing dat later weer oppakt. Ik breng m'n motor donderdag bij druijff om te kijken wat zij kunnen doen.

Ik zit net even te kijken bij Woolich Racing, zij lijken idd ook in staat om 2018 - 2022 te kunnen aanpassen.

Uiteindelijk komt het er op neer dat ze twee dingen moeten fixen voor een nieuwer model. De beveiliging doorbreken die voorkomt dat je delen van de ECU kunt lezen en/of schrijven. En een mapping maken tussen wat er in die ECU staat en wat dat feitelijk doet. Dat noemen ze een OBD protocol. Daarna kun je de bestaande inhoud uitlezen en daar aanpassingen op gaan doen in de diverse software oplossingen van de merken.

Wat jij een tune noemt is denk ik set fuel / ignition tables + evt nog wat extra features die kunnen worden ingesteld.
Vermoedelijk wordt die door de partij die je tuning doet toch nog bijgesteld aan jouw specifieke motor, tenminste als ie ook de dyno op gaat.
 
Laatst bewerkt:
@mxcreep het lijkt erop dat RapidBike inderdaad een oplossing heeft voor het nieuwste model. Ik vraag me af hoe die MyGenius via ja ODB direct naar je ECU schrijft, ben benieuwd naar je ervaringen.
Ik zou zeker naar Tovami gaan, zij hebben ook mijn motor afgesteld.
 
Dit was de optie die ik het eerst tegen kwam :

Uiteindelijk ben ik dat op gaan zoeken en dan kom je hier uit

Triumph ECU Flasher

Zij sturen dus een Dimsport MyGenius device naar je toe, die koop je van ze. Dat is een gelimiteerde versie van een ecu lees en schrijf device. Dat device is dan gekoppeld aan hun als leverancier en zo kun je daarmee alleen maps van hun flashen.

Dus ik ging verder spitten en kwam erachter dat het apparaat dus van Dimsport afkomstig is, dezelfde maker als de Rapidbike piggybacks.
Er blijken dan nog meer opties van Dimsport te zijn voor als tunen via de OBD poort niet werkt maar goed die heb je op de Street Triple niet nodig.

Bij checken van hun dealers zag ik uiteindelijk dus ook Tovami staan in de lijst, naja die doet dit al 800 jaar volgens mij :)

En de spullen van Dimsport, ik heb zelf al wat ervaring met een Rapidbike EVO, naar mijn idee super kwaliteit piggyback.
 
Die staat idd ook op mijn optie lijstje, Is de SC1-R toch ?

Ik heb een excel sheet gemaakt met allerlei opties, de meest interessante vind ik
  1. Scorpion Serket
  2. Mivv Delta Race (E5)
  3. SC Project SC1-R (E5)
  4. Cobra Comp
  5. Cobra Serpentine Comp
Laatste valt denk ik wel af aangezien het een langer uitlaat systeem is en niet meer echt een low versie, dat vind ik persoonlijk wat minder mooi.

Ben wel benieuwd naar wat jullie ervaringen zijn qua uitlaten. Hou je rekening met een E keur ? Levert zonder E keur rijden in de praktijk problemen op met ritjes in het buitenland ? Ik ben sowieso niet van plan om een enorme herrie uitlaat te gaan monteren maar bijvoorbeeld de Cobra Serpentine Comp is relatief stil maar heeft geen E keur.

Echt lawaaige dempers als de SC Project S1 of de Yoshimura AT2 heb ik al niet eens meer op mijn lijstje, geluid mag mooi en diep zijn maar echt herrie wil ik niet meer. Was de hele reden om mijn Duke 790 te verkopen ;)
Ik had de Scorpion Serket onder m'n 675R, maar vond hem echt (veel) te luid zonder killer. De killer was ook praktisch helemaal dicht, die heb ik er ook nooit in gehad (dus kan niets zeggen over het verschil). Wel een hele mooie uitlaat in mijn optiek. Weet niet hoe die het qua herrie doet onder een 765 (heeft die zo'n broodtrommel onder het blok?).
 
@mxcreep het lijkt erop dat RapidBike inderdaad een oplossing heeft voor het nieuwste model. Ik vraag me af hoe die MyGenius via ja ODB direct naar je ECU schrijft, ben benieuwd naar je ervaringen.
Ik zou zeker naar Tovami gaan, zij hebben ook mijn motor afgesteld.

Rapidbike is een piggyback, die schrijft niks naar je ecu maar past signalen aan. Ik heb nog een EVO module liggen maar daar zou dan eerst een andere kabelboom bij moeten en de software moet vervangen worden, is nu Duke 390. Dat kan overigens wel bij deze versie. Het inbouwen is echter best wel een klus, te doen maar je bent ff bezig.

Ik zal die ervaring idd wel even delen als ik naar Tovami of een alternatief ga.
 
Ik had de Scorpion Serket onder m'n 675R, maar vond hem echt (veel) te luid zonder killer. De killer was ook praktisch helemaal dicht, die heb ik er ook nooit in gehad (dus kan niets zeggen over het verschil). Wel een hele mooie uitlaat in mijn optiek. Weet niet hoe die het qua herrie doet onder een 765 (heeft die zo'n broodtrommel onder het blok?).

Ja die heeft een picknick box, zit geen sushi in volgens mij :P
 
Ik had de Scorpion Serket onder m'n 675R, maar vond hem echt (veel) te luid zonder killer. De killer was ook praktisch helemaal dicht, die heb ik er ook nooit in gehad (dus kan niets zeggen over het verschil). Wel een hele mooie uitlaat in mijn optiek. Weet niet hoe die het qua herrie doet onder een 765 (heeft die zo'n broodtrommel onder het blok?).

Oh dat is wel goede info, dank je wel !

Het liefst heb ik gewoon iets wat met db killer niet heel veel luider is dan standaard en zonder mag het best wat meer zijn maar moet het wel te doen zijn zonder alpine racing oordopjes. Al heb ik die wel een setje ivm de lawaaige 790 :)

Mooiste is toch zonder de db killer achterin, al is het maar omdat het er zo knullig uit ziet.

Ben wel benieuwd naar de SC Project die ik op de vorige pagina voorbij zag komen, die met E keur.
 
Ik heb zelf een RapidBike Evo op mijn Street Triple en sommige connectoren waarop je moet aansluiten zijn heeeeel lastig te bereiken, vooral de krukassensor, als ik me goed herinner.

Op de website van Dimsport staat dat de MyGenius een ODBII aansluiting heeft. Of schrijft hij naar de RapidBike module. Wel een uitkomst, dan kun je snel verschillende mappings laden.
 
Ik heb zelf een RapidBike Evo op mijn Street Triple en sommige connectoren waarop je moet aansluiten zijn heeeeel lastig te bereiken, vooral de krukassensor, als ik me goed herinner.

Op de website van Dimsport staat dat de MyGenius een ODBII aansluiting heeft. Of schrijft hij naar de RapidBike module. Wel een uitkomst, dan kun je snel verschillende mappings laden.

Nee, hij leest en schrijft de originele ecu. Er is ook een hele set aan verschillende kabels voor beschikbaar.
En uiteindelijk heeft Dimsport dus een OBD protocol versie kunnen maken van de 2017 > 2019 en de 2020 > 2022 ecu's.

Ze hebben dan met twee dingen te maken, het merk en type ecu, dat is in dit geval de Keihin RH850
Dat bepaalt deels hoe en wat je er mee kunt doen. En uiteraard dan de informatie die Triumph in die ECU stopt.

Wij hebben wat dat betreft wel mazzel, de Keihin ECU's lijken niet de lastigste te zijn om te unlocken.

De ECU's van de huidige generatie KTM's bijvoorbeeld zijn dusdanig gelocked dat ze die eerst moeten unlocken met Dimsport Trasdata, dat is een soort module waarbij je zelf allerlei pinnetjes connect, soms uit de aansluit stekker en soms moet de ecu open om direct op bepaalde pootjes te prikken. Volgens mij is dat vooral de Bosch / Continental hoek die zo lastig is. Volgens mij beiden uit het brave Duitsland 8)7

New Trasdata

Wel gave spullen allemaal maar wel ingewikkeld allemaal, ik heb er inmiddels al wat uurtjes uitzoek werk in zitten om het enigzins te begrijpen. En dan had ik al ervaring met die Rapidbike en het aanpassen van ecu's van KTM viertakt crossmotoren, zowel de originele (tegenwoordig ook gelocked) als GET.
 
Nee, hij leest en schrijft de originele ecu. Er is ook een hele set aan verschillende kabels voor beschikbaar.
En uiteindelijk heeft Dimsport dus een OBD protocol versie kunnen maken van de 2017 > 2019 en de 2020 > 2022 ecu's.

Ze hebben dan met twee dingen te maken, het merk en type ecu, dat is in dit geval de Keihin RH850
Dat bepaalt deels hoe en wat je er mee kunt doen. En uiteraard dan de informatie die Triumph in die ECU stopt.

Wij hebben wat dat betreft wel mazzel, de Keihin ECU's lijken niet de lastigste te zijn om te unlocken.

De ECU's van de huidige generatie KTM's bijvoorbeeld zijn dusdanig gelocked dat ze die eerst moeten unlocken met Dimsport Trasdata, dat is een soort module waarbij je zelf allerlei pinnetjes connect, soms uit de aansluit stekker en soms moet de ecu open om direct op bepaalde pootjes te prikken. Volgens mij is dat vooral de Bosch / Continental hoek die zo lastig is. Volgens mij beiden uit het brave Duitsland 8)7

New Trasdata

Wel gave spullen allemaal maar wel ingewikkeld allemaal, ik heb er inmiddels al wat uurtjes uitzoek werk in zitten om het enigzins te begrijpen. En dan had ik al ervaring met die Rapidbike en het aanpassen van ecu's van KTM viertakt crossmotoren, zowel de originele (tegenwoordig ook gelocked) als GET.
Het grote nadeel van de street triple RS 2020 tot heden is dat de tellerunit gekoppeld is met de ecu en daar onderdeel vanuitmaakt. Brandstof mapje aanpassen gaat prima begrenser van de 1e en 2e versnelling gaat volgens mij ook nog maar abs aanpassen blokkering op tandwiel verhoudingen aanpassen dat gaat niet de teller reset de boel gelijk. Ecu van 2017-2019 staat los van de teller daat kun je meer mee.
 
Het grote nadeel van de street triple RS 2020 tot heden is dat de tellerunit gekoppeld is met de ecu en daar onderdeel vanuitmaakt. Brandstof mapje aanpassen gaat prima begrenser van de 1e en 2e versnelling gaat volgens mij ook nog maar abs aanpassen blokkering op tandwiel verhoudingen aanpassen dat gaat niet de teller reset de boel gelijk. Ecu van 2017-2019 staat los van de teller daat kun je meer mee.
Ik ga het wel even aanhoren bij Tovami wat ze allemaal wel en niet kunnen. En die engelse lui stuur ik ook even een mailtje, eens zien wat de verschillen zijn die ze noemen. Er gaan allerlei verhalen rond, dus ga maar gewoon bij de mensen vragen die het snappen en vaker gedaan hebben.

Verder hoeft er van mij niet superveel veranderd te worden, gewoon een fijn lopende motor zonder merkbare EU emissie beperking is voldoende.
 
Ik zou er zelfs voor bij willen betalen om zo'n toerenteller te hebben. Ook de bandenspanning getallen zijn voor mijn gevoel een keer zo groot als de getallen op mijn dashboard.
Ik heb een bril met leesgedeelte, die draag ik alleen op mijn werk of thuis om te lezen.
Op de motor heb ik geen bril op, maar kan eigenlijk onder het rijden helemaal niets lezen op de snelheid na. -O-

Ik zat net ff de R versie te bekijken op Youtube, het laatste model dan, eigenlijk zou ik liever die R TFT hebben dan die RS versie :?
 
Oh dat is wel goede info, dank je wel !

Het liefst heb ik gewoon iets wat met db killer niet heel veel luider is dan standaard en zonder mag het best wat meer zijn maar moet het wel te doen zijn zonder alpine racing oordopjes. Al heb ik die wel een setje ivm de lawaaige 790 :)

Mooiste is toch zonder de db killer achterin, al is het maar omdat het er zo knullig uit ziet.

Ben wel benieuwd naar de SC Project die ik op de vorige pagina voorbij zag komen, die met E keur.

Ik heb m'n Scorpion destijds verkocht en de Arrow eronder geschroefd. De laatste paar jaar eigenlijk alleen maar mét killer gereden. Prima geluid en geen gezeik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan