Triumph Street Triple topic deel 24

en het is niet dat er geen klachten binnen zijn gekomen ofzo. Precies dit hoor je in iedere review terug
Wat dat betreft is de 'analoge' toerenteller van het R-model beter leesbaar

En dat terwijl op de speed een fantastisch mooie en duidelijke toerenteller zit
Zoiets bijvoorbeeld:

Je zou zeggen dat je daar makkelijk een software update overheen kan gooien

Bekijk bijlage 1966046

Dit roepen we (de triumph RS rijders) al jaren en moet ook wel bekend zijn bij Triumph. Een software update om je teller layout aan te passen is nog nooit gedaan in de motor wereld (auto wereld ook niet volgens mij?) dus we zullen echt moeten wachten en hopen dat er een andere teller/layout komt wanneer ze de nieuwe RS gaan faceliften.
 
Ik heb m'n Scorpion destijds verkocht en de Arrow eronder geschroefd. De laatste paar jaar eigenlijk alleen maar mét killer gereden. Prima geluid en geen gezeik.

Naja, dat is dus ook precies mijn doel. Soms vind ik het wel jammer want ik hou wel van het geluid maar de rest van de wereld vind het gewoon niet fijn. En op lange ritten is het ook waardeloos. Dus idd, de geen gezeik en toch een redelijk geluid optie is ook mijn idee.
 
Ik heb even een vraag waar ik zo snel het antwoord niet op kon vinden, misschien weet een van jullie dat.

Het valt me op dat bij diverse merken uitlaten een verschil wordt gemaakt tussen het model van 2017 - 2019 en dan weer 2020 - 2022.
Maar er zijn ook merken die hetzelfde type uitlaat (artikelnummer gelijk) aanbieden voor 2017 - 2022.

Nu kan ik me voorstellen dat de E keur merken sowieso een ander model moeten aanbieden ivm de kat die in de einddemper zit en waarvoor de slipon een vervanger moet hebben. Maar ik zie toch ook niet E keur typen die dan een verschil maken in de twee model series van de Triple.

Wat ik eigenlijk wel zou willen weten is of die uitlaten van de eerste generatie 765's en de tweede gewoon passen. Enige wat ik ervan weet is dat er in die tweede generatie een kat in de einddemper gekomen is maar of de pasvorm afwijkt geen idee.

Weet iemand dat toevallig ?
 
Ik heb even een vraag waar ik zo snel het antwoord niet op kon vinden, misschien weet een van jullie dat.

Het valt me op dat bij diverse merken uitlaten een verschil wordt gemaakt tussen het model van 2017 - 2019 en dan weer 2020 - 2022.
Maar er zijn ook merken die hetzelfde type uitlaat (artikelnummer gelijk) aanbieden voor 2017 - 2022.

Nu kan ik me voorstellen dat de E keur merken sowieso een ander model moeten aanbieden ivm de kat die in de einddemper zit en waarvoor de slipon een vervanger moet hebben. Maar ik zie toch ook niet E keur typen die dan een verschil maken in de twee model series van de Triple.

Wat ik eigenlijk wel zou willen weten is of die uitlaten van de eerste generatie 765's en de tweede gewoon passen. Enige wat ik ervan weet is dat er in die tweede generatie een kat in de einddemper gekomen is maar of de pasvorm afwijkt geen idee.

Weet iemand dat toevallig ?
De Arrow past in ieder geval. Ik had hem eerst op mijn 2017 RS en nu op de 2020 RS.
E keur staat er uiteraard nog steeds op, alleen is het papiertje niet meer geldig.
 
Ok, thanks, duidelijk... Dus het past gewoon. Top !

Dan is het ook mogelijk om een Euro 4 type te bestellen ipv een Euro 5, hoef ik ook die extra kat niet naar de chinees te brengen om babi pangang van te laten maken.
 
Ok, thanks, duidelijk... Dus het past gewoon. Top !

Dan is het ook mogelijk om een Euro 4 type te bestellen ipv een Euro 5, hoef ik ook die extra kat niet naar de chinees te brengen om babi pangang van te laten maken.
Als je E keur wilt en geen boete krijgen als je staande gehouden wordt moet alles kloppen. Kat, Ekeur passend bij type motor, niet teveel geluid maken aka met DB killer rijden. De praktijk ervaringen zijn divers maar een feit is dat er steeds meer gecontroleerd wordt. In Duitsland doen ze dit al langer maar sommige rijden daar al jaren zonder ooit staande te zijn gehouden.

Ikzelf rijd met ekeur, db killer en kat. Wel met powercommander, open filter en velocity stacks.
 
Tsja, als je geen risico wil lopen op een boete moet je ook braaf de snelheid rijden, ook niet 5km te hard.

In Nederland zal het allemaal nog wel meevallen denk ik als je domweg niet een enorme herriebak hebt. Duitsland, tsja, dat is dat rare land waar iedereen ook met een helm op fietst enzo, wat verwacht je. Door Duitsland heen kan altijd nog achter op de motor aanhanger.
 
De meeste kilometers maak ik in Duitsland omdat ik dicht bij de grens woon en het er mooi rijden is.
Nog nooit problemen gehad. Waarom? Omdat ik me gedraag.
Geen herriepijp die voor mij mooi klinkt en door de omstanders als asociaal gezien wordt.
Ik verpest het niet voor mezelf, en ook niet voor een ander.
Als ik overal schijt aan had dan had ik vorig jaar deze wel gekocht:
20230609_104712.jpg
 
De meeste kilometers maak ik in Duitsland omdat ik dicht bij de grens woon en het er mooi rijden is.
Nog nooit problemen gehad. Waarom? Omdat ik me gedraag.
Geen herriepijp die voor mij mooi klinkt en door de omstanders als asociaal gezien wordt.
Ik verpest het niet voor mezelf, en ook niet voor een ander.
Als ik overal schijt aan had dan had ik vorig jaar deze wel gekocht:
Bekijk bijlage 1966457
Die Duc zit ook een schijt geluid in dus dat scheelt ;) Meest overrated fiets van de afgelopen 10 jaar imho

Er is maar 1 echte V4.. 😘



Ik ga komend voorjaar de Arrow van mijn vrouw naar Street 3 te koop zetten, mochten er geïnteresseerden zijn dan hoor ik het wel!

78A4E8D2-8673-408F-A1BC-898D70E72A51.jpeg
 
Die Duc zit ook een schijt geluid in dus dat scheelt ;) Meest overrated fiets van de afgelopen 10 jaar imho

Er is maar 1 echte V4.. 😘

Bekijk bijlage 1966466

Ik ga komend voorjaar de Arrow van mijn vrouw naar Street 3 te koop zetten, mochten er geïnteresseerden zijn dan hoor ik het wel!

Bekijk bijlage 1966467
Hé Ryan, pas maar op dat die Italiaan van je niet ploft op de rollerbank:W

Gave motor, maar betrouwbaarheid is niet het sterkste punt van Aprilia.
 
De meeste kilometers maak ik in Duitsland omdat ik dicht bij de grens woon en het er mooi rijden is.
Nog nooit problemen gehad. Waarom? Omdat ik me gedraag.
Geen herriepijp die voor mij mooi klinkt en door de omstanders als asociaal gezien wordt.
Ik verpest het niet voor mezelf, en ook niet voor een ander.
Als ik overal schijt aan had dan had ik vorig jaar deze wel gekocht:

Met je eens hoor, ik heb ook geen zin in anderen last bezorgen en daarmee uiteindelijk ook mezelf.
Alleen dat is iets anders dan 100% altijd aan de regels voldoen, ik ken niemand die nooit eens een paar km te hard rijdt.
En in die zin boeit een E keur me ook niet op een uitlaat, ik vind het wel belangrijk dat hij geen overlast veroorzaakt.

Duitsland heeft hier en daar nog wel de neiging om het te overdrijven met controleren op E keur, ofwel miereneuken op regeltjes ipv praktisch zijn. En die controles zullen vast in bepaalde zeer populaire gebieden voor motorrijders erger zijn, domweg omdat de bevolking daar er meer last van ondervindt. Dat zie je hier ook op sommige dijkwegen. Soms onhandig voor ons maar uiteindelijk wel begrijpelijk.

Ik reed zelf veel over de lekdijken heen en als je ziet wat daar op een mooie dag allemaal langs komt, dat is echt veel. Als dat allemaal mensen zijn die zich gedragen kan ik me al voorstellen dat bewoners het niet altijd leuk vinden. Als het ook nog eens herrie bakken zijn die dat als circuit gebruiken is het echt niet lollig wonen meer. En ik ben daar zeker ook schuldig aan geweest in mijn jongere jaren, vond het prachtig met een YZF 750 SP daar zo hard mogelijk overheen te gaan met een open uitlaat. Inmiddels zijn er een paar extra hersencellen actief die dat voorkomen ;)
 
Hé Ryan, pas maar op dat die Italiaan van je niet ploft op de rollerbank:W

Gave motor, maar betrouwbaarheid is niet het sterkste punt van Aprilia.

Is dat nog steeds zo, betrouwbaarheid een probleem van Aprilia ?

Bij Ducati heb ik dat ook nog altijd ergens in mijn achterhoofd zitten, denk ook niet dat ik er ooit eentje aanschaf. Het ziet er wel gelikt uit.

Zo'n Tuono is toch wel een ultiem vette motor in mijn ogen.

Er is ook altijd nog een S1000R, als je heeeeeeeeel veel zekerheid wil en dat hele betrouwbare merk wil rijden.

Of gewoon een mooie Speed Triple O-)
 
Is dat nog steeds zo, betrouwbaarheid een probleem van Aprilia ?

Bij Ducati heb ik dat ook nog altijd ergens in mijn achterhoofd zitten, denk ook niet dat ik er ooit eentje aanschaf. Het ziet er wel gelikt uit.

Zo'n Tuono is toch wel een ultiem vette motor in mijn ogen.

Er is ook altijd nog een S1000R, als je heeeeeeeeel veel zekerheid wil en dat hele betrouwbare merk wil rijden.

Of gewoon een mooie Speed Triple O-)
Nee, dit wordt vaak als argument aangedragen maar is nergens op gebaseerd en vooral van horen zeggen. De V4 1100 is gewoon een goede, betrouwbare fiets waarbij je strak op de onderhoudsintervallen moet zitten.
Ducati is sinds de Audi overname in 2012 ook gewoon een hele goede fiets.
 
Even tussen door heeft er iemand nog een goed alternatief voor standard barend spiegels ?

De mijn gaan vaak een eigen kant op boven de 120km/u

En ben het een beetje zat om naar elke auto die ik inhaal met spiegels goed te moeten zetten

ik heb al naar de sport versie van triumph zelf gekeken a 225,-

dus ben op zoek naar een iets goed kopere oplossing

volgens mijn zijn de standard adaptors in het stuur 30mm

mocht iemand een goed alternatief hebben hoor ik het graag
 
Vandaag het eerste ritje van het jaar gedaan, was nog wel wat fris maar kon niet langer wachten.
De motor stond er wat zielig bij op niet al te harde banden onder het stof en neergedwarreld spinnenrag en met de ranzigheid van de laatste rit er nog op :N Oja en de vier maand oude e95 in de tank natuurlijk.
Even lekker los geblazen op weg naar het werk 👍
 
Even tussen door heeft er iemand nog een goed alternatief voor standard barend spiegels ?

De mijn gaan vaak een eigen kant op boven de 120km/u

En ben het een beetje zat om naar elke auto die ik inhaal met spiegels goed te moeten zetten

ik heb al naar de sport versie van triumph zelf gekeken a 225,-

dus ben op zoek naar een iets goed kopere oplossing

volgens mijn zijn de standard adaptors in het stuur 30mm

mocht iemand een goed alternatief hebben hoor ik het graag
ja dat had ik ook, ik heb er dat borgspul voor moeren er tussen gedaan en nooit geen last meer gehad, je kan ze nog wel verstellen als dat zou moeten.
 
Even tussen door heeft er iemand nog een goed alternatief voor standard barend spiegels ?

De mijn gaan vaak een eigen kant op boven de 120km/u

En ben het een beetje zat om naar elke auto die ik inhaal met spiegels goed te moeten zetten

ik heb al naar de sport versie van triumph zelf gekeken a 225,-

dus ben op zoek naar een iets goed kopere oplossing

volgens mijn zijn de standard adaptors in het stuur 30mm

mocht iemand een goed alternatief hebben hoor ik het graag

Ik ben op mijn Duke geswitched van bar end spiegels naar mooi ogende normale spiegels. Was eigenlijk best fijn en zag er prima uit.
 
Headers voor 2017-2023 zijn allemaal hetzelfde. De aansluitingen van het manifold op het blok zijn ovaal en de oliesump zit rechts.

Het 2023 model (nieuwste) heeft de header en katalysator aan 1 stuk dus daar past geen slip-on op zonder te zagen. Ook is het design van het 2023 model wel degelijk anders qua design voor het vernieuwde blok, oude headers passen wel op het nieuwe blok maar zijn niet geoptimaliseerd voor het blok.
 
Qua uitlaat is de kogel door de kerk...

Ik was deze uitlaat tegen gekomen, die helaas geen e keur heeft:

1706197743616.png


Maar ze gaven wel lage db waarden op voor de uitlaat met de db killer er in. Dus ik heb contact met ze gehad en gevraagd bij welk toerental die db waarden gemeten waren, kreeg ik netjes een rapportje van ze toegestuurd en dat bleek dus bij 5500rpm te zijn, wat nagenoeg gelijk is aan het toerental wat bij euro 5 gehanteerd wordt voor deze motor. En de waarde was 95.5db waar de originele voor 97db wordt opgegeven.

Dus ik durf de gok wel aan qua geluid. Valt het toch tegen dan kan er altijd nog wel wat aan de db killer verbeterd worden, zelf heb ik daar al wat ervaring mee en anders is er nog ene Mile Pajic.

Ik vind em zelf erg gaaf qua uiterlijk... Happy mee *O*

Overigens grappig hoe die engelsen zich 'uitlaten' (pun intended) over de eu en regelgeving |(
 
Het 2023 model (nieuwste) heeft de header en katalysator aan 1 stuk dus daar past geen slip-on op zonder te zagen. Ook is het design van het 2023 model wel degelijk anders qua design voor het vernieuwde blok, oude headers passen wel op het nieuwe blok maar zijn niet geoptimaliseerd voor het blok.
Kan wel maar dan zul je dus ook headers en een losse cat moeten kopen.

Bij de 2020 - 2022 zit er in de euro goedgekeurde versies ook een tweede cat in de demper.
 
Ik heb mijn street triple rs weer opgehaald bij madracing. Helaas is hij door omstandigheden al langere tijd niet instaat de tune af te maken. Gelukkig heeft woolich de tune wel uitgebracht maar de extra vragen kunnen ze nog niet. Hoop dat madracing dat later weer oppakt. Ik breng m'n motor donderdag bij druijff om te kijken wat zij kunnen doen.


Ben benieuwd naar je ervaring bij Druijf. Had hem ook even kort gesproken over het tunen van mijn 2022 Street Triple en begreep van hem dat hij zowel een tune via Woolich als Dimsport kon doen, en dat Dimsport momenteel meer opties heeft omdat de Woolich tune nog niet alles unlocked heeft.

Zou je bij goede resultaten ook kunnen delen wat je setup is (uitlaat + filter + etc)?
 
Terug
Bovenaan Onderaan