Triumph Street Triple topic deel 24

En vrijdag wordt het mooi weer voor een mooie motor. ;)
YES!
Donderdag ook, dus na mijn werk als ik hem op heb gehaald lekker binnendoor :D

even alvast de digitale handleiding opzoeken, want bij de garage kregen we het dimlicht niet uit, om de DRL te bekijken.
Is vast een instelling / knopje voor ;)
Ook even opzoeken of het "flash to pass" knopje ook echt zo kan werken, ipv schakelaar tussen dim en groot licht (groot licht bleef aan, nog een keer klikken en hij ging uit), maar wellicht hoort dat zo?

EDIT: het lijkt er op dat de R geen DRL heeft? maar altijd minimaal Dimlicht.
in de handleiding vind ik ook niets terug. Maar ik zie filmpjes op YT waar de R rondrijd met DRL aan?! Vast hier iemand die daar antwoord op kan geven, koplampen zien er uit alsof er wel DRL in zit namelijk.
In de handleiding vind ik ook alleen iets over een DRL switch op de RS, niet de R?
Flash to pass heeft de R dus niet, alleen klik om grootlicht aan, weer klik om grootlicht uit ;) (wel bijzonder, maar ok)
 
Laatst bewerkt:
Nou, de ST-R is thuis!!!!!!
20240307_180233-1709882900079-X2.jpg


20240307_180224-1709882900080-X2.jpg


20240307_180215-X2.jpg


20240307_180200-X2.jpg


Mijn zoon wilde natuurlijk ook gelijk even zitten!
20240307_180120-X2.jpg


en ja, de "wenkbrauwen" doen het dus ;)
20240307_180126-X2.jpg


laat het mooie weer maar komen! :]
 
Zit er ook handvatverwarming op of heb je die net besteld?
Mijn vingers vroren er zowat af vanochtend :X
 
IMG_4776.jpeg

Vandaag voor het eerst echt een rondje gedaan. Technisch gezien was het mijn tweede rit, maar de eerste was 200km snelweg om hem op te halen. Dat is toch niet hetzelfde. Zeker niet, omdat het toen gewoon een grijze dag was. Vandaag was het gewoon lekker weer. :)
En het is nog steeds wel echt wennen. ;) Maar wel heel leuk. Al gebruik ik waarschijnlijk nog niet 10% van de capaciteit van de STR. _O-
 
Een RS van ‘21 heeft toch ook een blipper. Voor op straat misschien overbodige luxe, maar opt circuit heerlijk…
Ja die heeft ook een blipper. Voor opschakelen merk je amper verschil met een normale quickshifter. Terugschakelen ben ik niet echt gewend op die manier dus ik doe dat altijd nog op de ouderwetse manier. Vaak zelfs relatief laat en ineens twee versnellingen, beetje gewend uit supermoto track rijden.
 
Street triple R met de ronde kop lampen (2010) en met nu 65.000km op de teller.
Iemand ervaring met een kapot contactslot (het elektrische gedeelte).
Het sleutel gedeelte werkt goed, maar vaak gebeurd er na het omdraaien van de sleutel niets.
Dus geen dashboard (Toerenteller en waarschuwingslampjes) die oplichten en niet kunnen starten met de startknop.
Na meerdere keren in en uit, aan en uit draaien van de sleutel gaat hij meestal dan wel "aan".
 
Street triple R met de ronde kop lampen (2010) en met nu 65.000km op de teller.
Iemand ervaring met een kapot contactslot (het elektrische gedeelte).
Het sleutel gedeelte werkt goed, maar vaak gebeurd er na het omdraaien van de sleutel niets.
Dus geen dashboard (Toerenteller en waarschuwingslampjes) die oplichten en niet kunnen starten met de startknop.
Na meerdere keren in en uit, aan en uit draaien van de sleutel gaat hij meestal dan wel "aan".
Volg de kabel eens van het contactslot naar beneden, tot waar hij het frame in gaat. Die wil rond het balhoofd wel eens inslijten, dat kan leiden tot gekke elektronische storingen..
 
Gefeliciteerd, daar ga je een hoop plezier aan beleven !
nou, dat doe ik zeker!
zaterdag met mijn maat een dagje weg geweest. Heerlijke fiets, echt ik geniet enorm!
Mooie is, ik stap "frisser" van deze motor af, dan van de r1200rs die ik hiervoor had!!! En dat is een sport/tour motor!
tot nu toe dus suuuuuuper blij met deze stap!!!

in zw brabant was het weer niet super, en de motor stond naast zijn zusje net voor de eerste druppels vielen:
20240309_174155-X2.jpg


20240309_174159-X2.jpg


20240309_174209-X2.jpg


toch een leuk zicht zo die 2 triples :)
 
dank je wel!

zit er zo veel verschil tussen het 2018 model en dat van 2021 dan? Moet natuurlijk wel de moeite zijn (buiten het nieuwere bouwjaar en wellicht minder kms?)
Niet echt, maar ik vind de styling net iets mooier. Mocht het qua prijsverschil meevallen dan is het wel het overwegen waard voor mij persoonlijk.
 
Na paar 1000cc sport motoren te hebben gereden was het mijn intentie om een speed triple 1200 rs te kopen. Testrit gereden en beviel me wel. Daarna toch de street triple rs gereden en beviel me ook. Uiteindelijk vandaag een street triple rs besteld en komt eind maart binnen. Lever wat in op vermogen maar wat stuurt ie goed seg en nog vermogen genoeg om te knallen. En natuurlijk een zeer mooie motor!

Red, flyscreen/ kapje, frame sliders en engine cases er gelijk bij gepakt.

Korte nummerplaathouder lijkt nog steeds lang. Die van evotech voor de 2022 rs is mooi kort. Past ie ook op de 2023/ 2024 model?

Voor de rest de manual eens downloaden en doornemen ivm de display/ menu's/ rider modes
 
Terug
Bovenaan Onderaan