Triumph Street Triple topic deel 24

Zo dus :)
Die van triumph zelfs is idd nog steeds te lang. Schijnbaar is het zo dat de kentekenplaat het achterste punt van de motor moet zijn, vandaar dat ze allemaal zo lang zijn.
 

Bijlagen

  • 20230510_191152.jpg
    20230510_191152.jpg
    724,9 KB · Weergaven: 0
  • 20230510_191242.jpg
    20230510_191242.jpg
    816,9 KB · Weergaven: 0
Nou, dan kan ik niet achterblijven... ik heb twee weken terug ook een RS besteld. Een gele correctie: Cosmic Yellow. Komt ergens in april. De kentekenplaathouder is inderdaad belachelijk lang, maar ik laat hem er voorlopig wel op zitten want mijn woonwerk rit gaat gedeeltelijk over baggergore wegen. Ik weet uit ervaring wat een kortere achterkant oplevert: rug, rugzak, kont en zelfs helm onder de bagger.
Nu wil ik de RS niet teveel met slecht weer gaan gebruiken, daar heb ik een ouwe pekelfiets voor, maar je wordt wel eens verrast.
 
Laatst bewerkt:
Een hulpvraag, ik wil graag een vriend helpen met de keuze voor een nieuwe motor. Ikzelf rijd een Triumph Street Triple RS 2021 maar deze is voor hem helaas buiten budget.

De eerdere modellen passen hopelijk beter, budget rond de 4K (met misschien een beetje rek..).

Welk model adviseren jullie? Standaard uitvoering of een R? Welke jaartal etc. Ikzelf denk aan een R uit 2008 of 2009.
 
Een hulpvraag, ik wil graag een vriend helpen met de keuze voor een nieuwe motor. Ikzelf rijd een Triumph Street Triple RS 2021 maar deze is voor hem helaas buiten budget.

De eerdere modellen passen hopelijk beter, budget rond de 4K (met misschien een beetje rek..).

Welk model adviseren jullie? Standaard uitvoering of een R? Welke jaartal etc. Ikzelf denk aan een R uit 2008 of 2009.
Ik zou gaan voor een R uit
Een hulpvraag, ik wil graag een vriend helpen met de keuze voor een nieuwe motor. Ikzelf rijd een Triumph Street Triple RS 2021 maar deze is voor hem helaas buiten budget.

De eerdere modellen passen hopelijk beter, budget rond de 4K (met misschien een beetje rek..).

Welk model adviseren jullie? Standaard uitvoering of een R? Welke jaartal etc. Ikzelf denk aan een R uit 2008 of 2009.
Ik zou dan een R adviseren. Heeft radiale remmen. Volledig instelbare vering voor en achter.
 
Een R vinden voor 4k is lastig. Een gen2 R heeft ABS en er kan een quick shifter op (inpluggen in de standaard ECU) wat wel een meerwaarde is ten opzichte van de gen1 met ronde koplampen.

Pas vanaf 2014 zit ABS er standaard op. Het eerste modeljaar van gen2 is er ook zonder ABS geweest (ik had er zelf 1).

De meerwaarde van de QS is groot!
 
Ik dacht trouwens dat de Gen1 de aansluiting sowieso al had... maar kennelijk niet.
Klopt, Gen1 alleen vanaf een bepaald frame nummer. Op mijn 2009 R was het plug en play (oem Triumph/translogic). Vond het leuk maar voegde voor mij zelf persoonlijk niet heel veel toe voor openbare weg. Kan ook wel aan mijn lompe linkerbeen liggen hoor :)
Groeten Sander
 
Die quickshifter heb ik enorm veel plezier van, ondanks dat het niet zo snel gaat op de openbare weg. Schakelt heerlijk soepel op, en terugschakelen kan je regelen met een dot tussengas. Scheelt weer in je linkerhand, die koppeling gaat een stuk zwaarder dan die van m'n oude Ninja 300 :+
2013 model is inderdaad standaard zonder ABS, kreeg laatst bij een motorzaak de vraag of ik het er af gesloopt had omdat de gaatjes voor de sensoren er wel zitten. Weet zo niet of de kabelboom voorbereid is op een ABS unit en het een kwestie is van het zooitje erin plempen en inleren, of dat er wat meer voor nodig is.
 
quickshifter vind ik erg fijn en leuk, gebruik hem heel erg vaak.
Voordeel van de nieuwere (mijne is een 2021) is dat die ook met rustig optrekken en niet veel gas prima werken (bij veel, ook bij mijn 2016 bmw die ik had, moest je eigenlijk aardig gas geven om hem goed te laten werken)

de blipper is gewoon lol, klinkt lekker en is ook super soepel....
 
Ik ben bang dat de nieuwere gen met ABS of QS aansluiting buiten budget valt. Voor 4K lijkt een R uit 2008/2009 al uitdagend...
En de laatste versie van gen1 met de nieuwere koplampen hebben een QS aansluiting.
Weet je zo vanaf welk bouwjaar ik dan moet zoeken? Met Gen 1 bedoel je Gen 1 van het R model?
 
Ik ben bang dat de nieuwere gen met ABS of QS aansluiting buiten budget valt. Voor 4K lijkt een R uit 2008/2009 al uitdagend...

Weet je zo vanaf welk bouwjaar ik dan moet zoeken? Met Gen 1 bedoel je Gen 1 van het R model?
De Gen(eratie) 1 was er vanaf 2007 t/m 2012.
De R kwam in 2009.
Ik heb zelf de 2007 gehad en de 2012R.
De laatste had een aansluiting voor een QS.
Zoals hierboven ergens staat zou het ook al voor 2012 beschikbaar moeten zijn.
2007 in ieder geval niet, misschien vanaf 2009 toen de R uit kwam, maar dat weer ik niet zeker.
 
Street triple R met de ronde kop lampen (2010) en met nu 65.000km op de teller.
Iemand ervaring met een kapot contactslot (het elektrische gedeelte).
Het sleutel gedeelte werkt goed, maar vaak gebeurd er na het omdraaien van de sleutel niets.
Dus geen dashboard (Toerenteller en waarschuwingslampjes) die oplichten en niet kunnen starten met de startknop.
Na meerdere keren in en uit, aan en uit draaien van de sleutel gaat hij meestal dan wel "aan".
Mijn contactslot op 2009r heeft ook de geest gegeven een dik jaar geleden.
Op circuit deed die ineens niets meer geen display en niet direct weten vanwaar het komt.

Dit model heeft wel geen sleutel lezer dus is met een ander contactslot en sloten/sleutel setje te fixen.

Ik heb gekozen om contactslot te verwijderen en overbruggen kill switch uit is alles uit kill switch aan is contact aan en starten.

Kom er alleen mee op circuit als straat motor is dit niet echt aan te raden.
 
Laatst bewerkt:
De Gen(eratie) 1 was er vanaf 2007 t/m 2012.
De R kwam in 2009.
Ik heb zelf de 2007 gehad en de 2012R.
De laatste had een aansluiting voor een QS.
Zoals hierboven ergens staat zou het ook al voor 2012 beschikbaar moeten zijn.
2007 in ieder geval niet, misschien vanaf 2009 toen de R uit kwam, maar dat weer ik niet zeker.
Ik heb een 2010 model en daar zit blijkbaar een voorbereiding voor quickshifter op. Destijds hier een keer gevraagd: Triumph Street Triple topic deel 24
 
De Street R uit 2014 (dus met ABS) quick shifter, arrow uitlaat, triumph bar-end mirrors en zowat alle originele triumph accessoires (led knippers, rem potjes, val bescherming etc etc) mag ook weg. Zitten splinternieuwe Bridgestone S22 banden onder, Brembo remblokken en 8000km geleden een nieuwe kettingset. Motor heeft zo uit mn hoofd 36.500 km op de teller staan.

De motor gaat weg ivm overstap 765 RS.

1711177628448.jpeg


1711177704533.jpeg


1711177733250.jpeg
 
Goedenavond, ik ben mij aan het oriënteren voor een eerste motor en zit naar de street triple 2007 modellen te kijken,(eigenlijk net boven budget maar wel erg mooie motoren,

Is dit ivm het vermogen slim om als eerste motor te kopen? Makkelijk zelf wat aan te werken/onderhouden?

Ik hoor graag jullie ervaringen :)
 
Mijn eerste motor was een cbr600f. Daar heel veel jaren plezier van gehad maar dat werd uiteindelijk wat saai kwa koppel. De triple biedt veel meer rijplezier, voornamelijk door dit koppel en de wendbaarheid. Daarbij blijft die wel 'eenvoudig' te rijden. Het motorkarakter is nog steeds heel vriendelijk vind ik. Kan daarom naar mijn mening prima door als eerste motor. Zoals hierboven al langs komt, je hebt zelf de gashendel in de hand :)

Kwa onderhoud is het natuurlijk moeilijk te zeggen hoe handig je bent. Maar in principe is klein onderhoud (olie + filter verversen, remblokken vervangen etc.) bij veel motoren hetzelfde principe. Voordeel van de triple is dat je geen tot weinig kuipwerk hoeft te verwijderen.
 
Bedankt voor de info :) ik ben nu nog meer geneigd om richting de Street Triple te gaan kijken, snel even langs Verhoeven hier in de buurt die er toevallig 1 heeft staan om even te testzitten :)

Kwa handigheid zit het wel goed, ik heb genoeg scooters/auto’s en kluservaring in huis

Als ik rond ga kijken op Martkplaats(of hebben jullie nog meer goede sites hiervoor?) wat zijn dan de do’s & dont’s?

Qua budget zal het een gen1 worden(2007/2011) 4/4500+-
Max km stand?
normaal/R ?
Opties?

Sorry voor de vele vragen maar de Motorwereld is nog vrij nieuw voor me :$
 
Een hulpvraag, ik wil graag een vriend helpen met de keuze voor een nieuwe motor. Ikzelf rijd een Triumph Street Triple RS 2021 maar deze is voor hem helaas buiten budget.

De eerdere modellen passen hopelijk beter, budget rond de 4K (met misschien een beetje rek..).

Welk model adviseren jullie? Standaard uitvoering of een R? Welke jaartal etc. Ikzelf denk aan een R uit 2008 of 2009.
Eerst adviseren om iets meer te sparen. Je ziet een 09 R wel voor 4,5-5. Daarbij wil je ook niet een bargain bucket motor aanschaffen, want dan heb je al snel de rekeningen om je oren voor achterstallig onderhoud etc.

Ik heb de QS van Sander overgenomen voor mijn R, maar moet hem nog monteren. Het is deze: quickshifter en die zou moeten passen vanaf framenummer 411984. Daar kun je dan ook nog op letten als je er een aanschaft. Ik kan het nog niet bevestigen, want het is hier gewoon te druk geweest om hem al te monteren. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan