Triumph Street Triple topic deel 24

Goedenavond, ik ben mij aan het oriënteren voor een eerste motor en zit naar de street triple 2007 modellen te kijken,(eigenlijk
Bedankt voor de info :) ik ben nu nog meer geneigd om richting de Street Triple te gaan kijken, snel even langs Verhoeven hier in de buurt die er toevallig 1 heeft staan om even te testzitten :)

Kwa handigheid zit het wel goed, ik heb genoeg scooters/auto’s en kluservaring in huis

Als ik rond ga kijken op Martkplaats(of hebben jullie nog meer goede sites hiervoor?) wat zijn dan de do’s & dont’s?

Qua budget zal het een gen1 worden(2007/2011) 4/4500+-
Max km stand?
normaal/R ?
Opties?

Sorry voor de vele vragen maar de Motorwereld is nog vrij nieuw voor me :$
[/QUOTE]
eerste gen 675 is een erg leuke motor en moet zeggen voor straatgebruik is de basis versie zeker geen miskoop!
Enige verschillen met r zijn axiale remmen vooraan ipv radiaal instelbare voor en achter vering die de r heeft en een fatbar stuur tegenover normaal stuur op de gewone.

De remmen vind ik prima presteren en als je zelf niet teveel weegt is de vering ook dik ok.

Als je wat groter of zwaarder bent of soms met duo wil rijden is de vering op de basis versie wel snel TE slap.

Enige echte nadeel aan de street vind ik de draaicirkel die nogal groot is is op latere modellen verbeterd dacht ik.

Het is een vrij pittige motor zeker met die korte eerste versnelling maar vind hem zeer gebruiksvriendelijk kwa karakter.
Km stand kwa blok zijn ze redelijk bullet proof licht olie verbruik hebben de meeste wel.
Problemen zullen eerder elektronisch zijn batterij moet echt in top staat zijn heb ik al meermaals gemerkt of je krijgt problemen.
Ook de spanningsregelaar/contactslot kan mankementen hebben.
Maar+ 100 000km met die blokjes kan best met een beetje onderhoud.
 
Of bestellen in Tjechië, waar ze dacht ik gemaakt worden. Shifting Controll
Dit is een zeer interessante prijscategorie. Daarmee kan het ook zomaar de beste upgrade worden die ik niet nodig heb :+

Met deze quikshifter rijd ik nu rond sinds dit seizoen. Werkt technisch super, levensduur kan ik dus niks over zeggen al kan er volgens mij weinig stuk aan gaan.. Ik heb hem rechtstreeks uit Tsjechië laten overkomen, had hem voor €155, binnen een week in huis.
 
Laatst bewerkt:
Eerst adviseren om iets meer te sparen. Je ziet een 09 R wel voor 4,5-5. Daarbij wil je ook niet een bargain bucket motor aanschaffen, want dan heb je al snel de rekeningen om je oren voor achterstallig onderhoud etc.
Bedankt en dit is inderdaad de conclusie geworden. Het wordt ff doorsparen voor hem.

bedankt alle voor de hulp!
 
(Enige echte nadeel aan de street vind ik de draaicirkel die nogal groot is is op latere modellen verbeterd dacht ik.)

kan je verbeteren door met een dremel de stootblokjes wat af te slijpen
Heb dit indertijd bij de street van mijn vrouw gedaan. Bij verkoop netjes gemeld hoe en waarom dit was
Hij was ook voor een vrouw en die vond het best en ging het vermoedelijk ook nooit opgemerkt hebben
 
Opzoek naar een voorspatbord voor een Street triple R 2012, kleur diablo red. Schijfremslot had honger en heeft er een hapje uit genomen. Mocht iemand nog een van carbon hebben liggen voor een schappelijke prijs mag dat uiteraard ook! Nieuw weet ik ze te vinden, maar die prijzen...
 
Triumph Street Triple 675R (2009)
€ 4.000,00
≥ Triumph Street Triple 675R (2009) — Motoren | Triumph — Marktplaats

Voor diegene wie nog een triple R zocht
Ik verkoop mijne misschien ook binnenkort maar denk dat die meer voor circuit gebruik interessant is dan straat.
2009r km stand rond de 31k (28 straat gebruik).
Veeeel opties waaronder de belangrijkste andreanni cartridges in de voorvork en mupo ab1 schokdemper volledig arrow uitlaatsysteem met stille demper rearsets verstelbaar linksysteem kwa rijhoogte upgrade oliekoeler etc etc.
Als ik er 4 voor kan krijgen ben ik ook blij ken iemand die een gelijkaardige te koop heeft voor 5200 maar geraakt niet makkelijk verkocht...
 
20240329_183320.jpg

Eerst ritje van het jaar op de Triumph vanavond 😁
 
Tip van een stuurman aan wal: zorg dat je met je onderlichaam goed zit. Buitenste been (kan ik niet zien): bovenbeen tegen de tank aandrukken. Binnenste voet: bal van de voet op het stepje en kuit aanspannen alsof je op je tenen gaat staan. Dan kun je als het goed is je armen loslaten/ontspannen en heb je alle vrijheid met je bovenlijf.
 
Tip van een stuurman aan wal: zorg dat je met je onderlichaam goed zit. Buitenste been (kan ik niet zien): bovenbeen tegen de tank aandrukken. Binnenste voet: bal van de voet op het stepje en kuit aanspannen alsof je op je tenen gaat staan. Dan kun je als het goed is je armen loslaten/ontspannen en heb je alle vrijheid met je bovenlijf.
Zo ongeveer?
full


O-)
 
Tip van een stuurman aan wal: zorg dat je met je onderlichaam goed zit. Buitenste been (kan ik niet zien): bovenbeen tegen de tank aandrukken. Binnenste voet: bal van de voet op het stepje en kuit aanspannen alsof je op je tenen gaat staan. Dan kun je als het goed is je armen loslaten/ontspannen en heb je alle vrijheid met je bovenlijf.
Haha bedankt, de meeste foto's waren van de eerste paar rondes, op het eind ging de positie al een stuk beter 😁

12 April op Assen en 29 April Zandvoort weer verder oefenen.
 
Na dit hele topic, wat verkopers/mensen gesproken te hebben,vandaag een proefrit gedaan en toch maar het budget verhoogd!

Hier is mijn Street Triple RX


Aankomende vrijdag ga ik hem ophalen :9~
Gefeliciteerd, ik wil niet de party-pooper zijn, maar dit is volgens mij geen echte Rx.
Volgens mij heb ik hem zo'n jaar geleden wel op MP voorbij zien komen.
Een originele Rx is Matt Zilver of Zwart.
Deze is wit, heeft geen originele Triumph sticker op de tank.
Dit is een gespoten Rx of een omgebouwde R met Daytona kont.
Zit er een Quick shifter op? Die zit standaard op een Rx.
 
Terug
Bovenaan Onderaan