Triumph Street Twin 900

Ok bedankt voor de feedback.
Heeft een van jullie de street scrambler of allemaal de twin? Vandaag op twin gezeten, niet gereden, en die zit wel heel laag. Er was helaas geen scrambler aanwezig, om te zien of die hoger is. Vroeg me ook af hoe warm die uitlaten worden en of ondanks die hoge uitlaten je ook bagage mee kunt nemen voor paar dagen trips.
 
Ok bedankt voor de feedback.
Heeft een van jullie de street scrambler of allemaal de twin? Vandaag op twin gezeten, niet gereden, en die zit wel heel laag. Er was helaas geen scrambler aanwezig, om te zien of die hoger is. Vroeg me ook af hoe warm die uitlaten worden en of ondanks die hoge uitlaten je ook bagage mee kunt nemen voor paar dagen trips.
De Twin is inderdaad aan de lage kant, ik ben 1.71 dus pas perfect, maar als je een stuk groter bent komt de Twin niet heel goed uit de test.
 
Van het weekend weer heerlijk gereden op de ST.
Lekker zonnetje en met het nieuwe scherm wat makkelijker op de snelweg.

Wat me wel opvalt is dat er redelijk wat trillingen voelbaar zijn als je richting en over 4000 toeren gaat.
Ik ben een rustige rijder maar een beetje tempo maken en 'doortrekken' naar de 4000 toeren moet toch geen enkel probleem zijn.
Is dit een bekend verschijnsel of hoort het bij de ST?

Ondanks dat de ST door de week in een beveiligde stalling staat toch ook een GPS tracker van Monimoto ergens in de motor geplaatst.
Dan slaap ik in ieder geval toch rustiger. Als iemand de ST beweegt krijg ik een signaal via een app en kan ik de ST ook volgen waar deze naartoe. Mits ze de GPS module niet vinden natuurlijk.



20220930_134540.jpg
 
Laatst bewerkt:
Van het weekend weer heerlijk gereden op de ST.
Lekker zonnetje en met het nieuwe scherm wat makkelijker op de snelweg.

Wat me wel opvalt is dat er redelijk wat trillingen voelbaar zijn als je richting en over 4000 toeren gaat.
Ik ben een rustige rijder maar een beetje tempo maken en 'doortrekken' naar de 4000 toeren moet toch geen enkel probleem zijn.
Is dit een bekend verschijnsel of hoort het bij de ST?

Ondanks dat de ST door de week in een beveiligde stalling staat toch ook een GPS tracker van Monimoto ergens in de motor geplaatst.
Dan slaap ik in ieder geval toch rustiger. Als iemand de ST beweegt krijg ik een signaal via een app en kan ik de ST ook volgen waar deze naartoe. Mits ze de GPS module niet vinden natuurlijk.



Bekijk bijlage 1812010
Hai, waar voel je de trillingen/en wat zijn voor jou trillingen? als ik door trek tot 4000 toeren of daar voorbij dan laat de Twin laat me wel merken dat dit kracht kost maar ik ervaar dat niet als trillingen maar als een 65pk sterke twee cilinder. 65 pk (48 kW) @ 7500 tpm.
 
Hoi, ik voel het in de voeten. Niet in de handen.
Ik vind het nog moeilijk te bepalen of het erbij hoort. Trekkracht genoeg inderdaad en het rijdt nog steeds heerlijk.
Zal de volgende keer, als het weer het weer toelaat, nog eens extra op letten.
Ik las er weinig over dus dacht misschien dat het aan mijn ST ligt.
 
Hoi, ik voel het in de voeten. Niet in de handen.
Ik vind het nog moeilijk te bepalen of het erbij hoort. Trekkracht genoeg inderdaad en het rijdt nog steeds heerlijk.
Zal de volgende keer, als het weer het weer toelaat, nog eens extra op letten.
Ik las er weinig over dus dacht misschien dat het aan mijn ST ligt.
Hai, als je twijfelt, dan raad ik je aan om langs de dealer gaan zodat ze kunnen rijden met je Twin, als er wel iets mankeert dan zullen ze dat zeker bemerken! Ik bedoel jou gevoel kan ook waarheid zijn. Better safe than sorry!
 
Hai, als je twijfelt, dan raad ik je aan om langs de dealer gaan zodat ze kunnen rijden met je Twin, als er wel iets mankeert dan zullen ze dat zeker bemerken! Ik bedoel jou gevoel kan ook waarheid zijn. Better safe than sorry!

Dan ineens ook een storing. Er was dus wel iets aan de hand😔 komende week dus naar de garage.
 

Bijlagen

  • 20221021_193655.jpg
    20221021_193655.jpg
    82 KB · Weergaven: 13
Dan ineens ook een storing. Er was dus wel iets aan de hand😔 komende week dus naar de garage.
Dat is vervelend! Maar even laten uitlezen en binnen de garantie op laten lossen! Houd je me op de hoogte!
 
Dat is vervelend! Maar even laten uitlezen en binnen de garantie op laten lossen! Houd je me op de hoogte!
Heb al een bericht van mijn dealer (MCRijen), komende vrijdag even langs, vandaag lukt niet meer.
Zeker garantie, pas paar maanden in oud.
Ik hou je op de hoogte👍
 
Dat is vervelend! Maar even laten uitlezen en binnen de garantie op laten lossen! Houd je me op de hoogte!
Het is een p28-01 error. Je kunt de error codes in beeld krijgen door de 'i' ingedrukt te houden en dan contact aan te zetten.
De code kan ik niet echt vinden op het internet. Zou iets met de transmissie te maken hebben...
Waarschijnlijk wordt de motor volgende week opgehaald.

Fijn weekend.
Ad.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20221022_120638.jpg
    Screenshot_20221022_120638.jpg
    87,5 KB · Weergaven: 9
The trouble code P2801 can be explained as Transmission Range Sensor "B" Circuit Range/Performance. The specific repair steps can vary as it depends upon the vehicle make and model. The transmission range sensor is also known as the PRNDL input or neutral safety switch. It would tell the transmission control module and the engine control module that the transmission is in park, reverse, neutral, drive, low, 2nd, 3rd etc. It is directly connected to the manual valve of transmission, so when the shift lever is moved from park to drive, then the Transmission Range Sensor would transfer this critical information to the above-mentioned vehicle control module systems. Now when the input from the transmission range sensor would be inconsistent or unreasonable, then the powertrain control module would set the P2801 fault code. The engine control module, powertrain control module or the transmission control module monitors this circuit depending upon the particular automobile.

Het is waarschijnlijk een sensor! Maar goed vervelend maar garantie op de Twin! Netjes ophalen en weer netjes naar je terug brengen!
 
Dank voor de extra info!
Netjes inderdaad dat ze de ST komen halen, kunnen ze ook even iets nalopen want sinds de 1000km beurt loopt de ST niet geheel soepel. Lijkt ook heel lichtjes te stotteren bij constante snelheid. Ik weet niet of het daar ook mee te maken heeft.
 
Laatst bewerkt:
Wellicht al eens ter sprake
De voorrem piept of fluit .
Niet alleen bij remmen, maar als ik de koppeling intrek en m uit laat rollen dan blijft die piepen.

Is hier al een passende oplossing voor.?

Btw gisteren de street twin opgehaald.
Had de decat laten monteren.
Zeer mooi donker geluid.
Zaten al vance&haynes onder.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20221023-171310_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20221023-171310_WhatsApp.jpg
    158,7 KB · Weergaven: 22
Wellicht al eens ter sprake
De voorrem piept of fluit .
Niet alleen bij remmen, maar als ik de koppeling intrek en m uit laat rollen dan blijft die piepen.

Is hier al een passende oplossing voor.?

Btw gisteren de street twin opgehaald.
Had de decat laten monteren.
Zeer mooi donker geluid.
Zaten al vance&haynes onder.
Hai, nee hier geen piep of fluit geluid!
 
Dank voor de extra info!
Netjes inderdaad dat ze de ST komen halen, kunnen ze ook even iets nalopen want sinds de 1000km beurt loopt de ST niet geheel soepel. Lijkt ook heel lichtjes te stotteren bij constante snelheid. Ik weet niet of het daar ook mee te maken heeft.
Hou je ons op de hoogte? Ik ben van plan ook deze motorfiets aan te schaffen.
 
Hou je ons op de hoogte? Ik ben van plan ook deze motorfiets aan te schaffen.
Jazeker. Zodra ik weet wat het is laat ik het weten. Als het goed is word ik vandaag gebeld om een afspraak te maken dat ze de ST komen ophalen.

Het is een heerlijke machine en eigenlijk ook verslavend. Ik moet weer even geduld hebben voor ik weer kan rijden.
Ik laat meteen verwarmde handvaten installeren omdat ik gewoon door blijf rijden in de winter. Mits geen regen, sneeuw en dat soort dingen. :-)

Ad.
 
De ST is weer terug, incl verwarmde handvatten😊

De storing is nog een beetje een raadsel, gewoon ergens een sensor die niet goed werkte en niet te achterhalen wat het precies was. Ze hebben een testrun van 20 km gemaakt en storing bleef weg.

Gewoon een hickup zullen we maar zeggen.

Dus heerlijk gereden vandaag.

Ad.
 
Laatst bewerkt:
Ok bedankt voor de feedback.
Heeft een van jullie de street scrambler of allemaal de twin? Vandaag op twin gezeten, niet gereden, en die zit wel heel laag. Er was helaas geen scrambler aanwezig, om te zien of die hoger is. Vroeg me ook af hoe warm die uitlaten worden en of ondanks die hoge uitlaten je ook bagage mee kunt nemen voor paar dagen trips.
Ik ben sinds kort in het bezit van de Street Scrambler, bevalt goed. Zithoogte en stuur zijn net iets hoger dan de Street Twin. Uitlaatwarmte is geen probleem, je voelt het wel bij lang in de stad rijden. Heb een tas van SW Motech Legend Gear gemonteerd, past niet veel in maar ziet er wel stoer uit (kleine beugel en dicht tegen de motor aan).
 
De ST is weer terug, incl verwarmde handvatten😊

De storing is nog een beetje een raadsel, gewoon ergens een sensor die niet goed werkte en niet te achterhalen wat het precies was. Ze hebben een testrun van 20 km gemaakt en storing bleef weg.

Gewoon een hickup zullen we maar zeggen.

Dus heerlijk gereden vandaag.

Ad.
Oke, nou top en ja helaas ik moest werken vandaag maar je had heerlijk weer op wat kilometers op de twin te zetten!
 
Oke, nou top en ja helaas ik moest werken vandaag maar je had heerlijk weer op wat kilometers op de twin te zetten!
Heerlijk gereden vandaag en geen enkel probleem, voor het eerst wat verder opengedraaid. Heerlijk gevoel zoveel power.
Fijne dag iedereen.
 

Bijlagen

  • 20221030_112740.jpg
    20221030_112740.jpg
    608,9 KB · Weergaven: 16
Top de je geen hikups meer hebt gehad! en hier vandaag nog even wat kilometers gereden!
 

Bijlagen

  • IMG20221031123631.jpg
    IMG20221031123631.jpg
    424,6 KB · Weergaven: 14
  • IMG20221031123622.jpg
    IMG20221031123622.jpg
    346,1 KB · Weergaven: 15
  • IMG20221031123608.jpg
    IMG20221031123608.jpg
    163,2 KB · Weergaven: 14
Terug
Bovenaan Onderaan