Lijkt me sterk, dan zijn het wel hele dunne buisjes, ieder alu MTB frame heeft buizen met een grotere diameter.
Maar frame is in opbouw identiek aan dat van de 800 en da's een stalen frame
tsja motorfiets fabrieken horen nu eenmaal winst te maken, anders hebben ze geen bestaansrecht. Triumph ziet ook dat de 1200GS best verkocht brommerd is in de EU, dus waarom concept niet gebruiken, is nou niet iets waarop een patent genomen kan worden.
Eigenzinnig is heel leuk, maar ja ik weet niet of de Oostenrijkse belastingbetalers het ook zo leuk vinden dat er tientallen miljoenen in een zeer eigenzinnige motorfiets fabriek gestoken wordt
Er zijn genoeg manieren om motoren te verkopen die een eigen gezicht / ontwerp hebben. Kijk naar de 1200 multistrada het is duidelijk een echte Ducati en geen GS copie en verkoopt toch heel goed. Hetzelfde met de KTM SMT, verkoopt al een paar jaar heel goed in het allroad / funbike segment zonder dat ie z`n afkomst probeert te verbergen.
Volgens mij verkoopt KTM al een paar jaar heel goed, alleen in 2008 / 2009 hebben ze `t slecht gedaan door een combinatie van credietcrisis en teveel geld in de X-bow ontwikkeling te steken.
[afbeelding]
[afbeelding]
Overeenkomsten; snavel + tank in kleur, matzwarte tankkappen, zadel uit 2 losse delen, open subframe zonder kappen eromheen, subframe vastgelast aan hoofdframe, enkelzijdige achterbrug met cardan, grove alu bagage drager achterop.
Als van die Gs de wielen, blok, frame nou ook nog zwart waren zijn de verschillen nihil.
Aluminium buizenframe? Lijkt mij sterk....
't Is natuurlijk een kwestie van smaak, maar persoonlijk vind ik het een lelijk hok.
En dan die joekel van een demper, kan dat niet wat minder.
Jammer, 't zijn fijne blokken die driecilinders, de verpakking erom heen is niet mijn smaak.....
Je draaft door!
Alle onderdelen die jij noemt zijn reeds door vele merken op veel verschillende motoren gebruikt. Cardan is geen BMW uitvinding, de snavel is gewoon een spatbord welke in de crosswereld standaard is, twee losse delen zadel is bij supersport motoren al jaren standaard.
Als ik het zo bekijk is BMW degene die na-aapt, maar dat zal je mij niet horen zeggen.
Goede ontwikkelingen zal je altijd bij meerdere merken terugvinden.
Nog maar een keer, wacht nu tot je ernaast staat en ga lekker rijden, oordeel dan nog eens
Het karakter van een blok bepaald voor een groot gedeelde de liefhebber van de bepaalde motor.
Het lijkt er nu op dat je "ons" topic gewoon komt verstieren.
Ik kom hier niks verstieren, ik zeg alleen dat de nieuwe Triumph modellen wel erg veel op BMW`s lijken. Het zal zeker een heel fijn rijdende motor zijn met een geweldige 3 cilinder, maar dat neemt niet weg dat het concept bijna 1 op 1 vergelijkbaar met een 1200 GS is. (net zoals de Trophy - RT / Tiger 800 XC - 800 GS)
Het lijkt er wel op of Triumph ook meteen de klanten van BMW overgenomen heeft, die zijn vaak ook zo merkenblind dat alle kritiek afgedaan wordt als onzin.
P.s. volgens mij is een cardan aandrijving op een motorfiets wel een BMW uitvinding, een BMW R32 uit 1923 had al een cardan.
merkblind?Vraag is wat er nou zo erg is dat de 1200 lijkt op de GS
(overigens snavel is gejat van de DR Big)
Ik koop mijn motorfietsen omdat ik ze mooi/goed vind, omdat ze aan mijn eisen/wensen voldoen. Wat een ander daarvan vind zal me eerlijk gezegd jeuken.
En merkblind ben ik zeker
dat zal wel niets met die triumph te maken hebben hoorHij is mooi : cardan en ABS. Dit wordt een topper en waarschijnlijk mijn volgende Triumph. Ik zag net dat ook de Trophy 1200 weer terugkomt, nu met cardan. En dan te bedenken dat iedereen mij voor gek verklaarde toen ik in 1992 mijn eerste Triumph kocht....
prachtige motor, maar waarom dat grote voorwiel grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
wel goed meelezen
omdat de BMW GS12 dat ook heeft!!!!
we hoeven hier toch niet alles 3 keer uit te leggen heh
Is toch een beetje de standaard bij dit soort fietsen (Vstrom, Varadero, Caponord etc). Ik had zelf ook liever een 17" gezien op de normale 800 bijvoorbeeld, maar hij rijdt prima met een 19" voorwiel.
wel goed meelezen
omdat de BMW GS12 dat ook heeft!!!!
we hoeven hier toch niet alles 3 keer uit te leggen heh
Is toch een beetje de standaard bij dit soort fietsen (Vstrom, Varadero, Caponord etc). Ik had zelf ook liever een 17" gezien op de normale 800 bijvoorbeeld, maar hij rijdt prima met een 19" voorwiel.