Ik had op mijn 800 eerst normale rox risers... en ook inderdaad trillingen, vervolgens rox anti vibe risers gemonteerd en heb nooit meer achterom gekeken, wat een geweldige dingen!
Met 248kg droog (XCa model) is het nog steeds geen lichtgewicht, absoluut niet. Ik was sceptisch, en had ook het idee "mwa, 11kg is niet zo heeeeeel veel". Fout gedachtKlinkt veelbelovend Lennart.
Hoe is het qua gewicht?
Wordt nogal nadruk gelegd op minder kg's.
Merk je dit ook het of is het nog steeds een topzwaar kreng?
Met 248kg droog (XCa model) is het nog steeds geen lichtgewicht, absoluut niet. Ik was sceptisch, en had ook het idee "mwa, 11kg is niet zo heeeeeel veel". Fout gedacht
Tja... een dikke allroad met cardan die slechts 220kg gaat wegen... dan mogen we nog lang gaan zoeken.
Om en bij de 250kg vind ik persoonlijk zeker niet mis.
Ik rij zelf met een Supertenere van +265kg en vind het allemaal nog wel meevallen. Eens je aan het rijden bent maakt het allemaal zoveel niet uit, toch?
Met de nieuwe Tiger 1200 ga ik wel eens rijden, de vorige vond ik persoonlijk de minste van de drie allroads die ik destijds in het vizier had. Vond 'm vooral zwaar aanvoelen met een trage snelheid, iig toch zwaarder dan de BMW en de Yamaha.
Het grootste struikelblok momenteel vind ik de hoge prijs van de Tiger 1200. Die gaat in bepaalde gevallen al boven de o zo dure BMW GS...
De prijs is op zich zelf hoog ja - totdat je bij de BMW alle opties toevoegt die de Triumph standaard heeft (naja, standaard op top-XCa/XRt uitvoeringen). Dan lig je ineens bij de Tiger een stuk lager qua kosten
Maar... wie zegt dat je al die opties MOET toevoegen?
Mocht je die opties niet willen hebben, dan zijn er de basismodellen natuurlijk; maar die zijn ook altijd nog vrij prijzig ja.
NL: 2018 XCa = EUR 23'750 = CHF 27'785
CH: 2018 XCa = CHF 20'850 = EUR 17'825
Goed omschreven allemaal!Het schakelen tussen de versnellingen werkt zeer soepel maar is tevens zeer luidruchtig. Het schakelen zelf gaat feilloos en moeiteloos maar maakt steeds een metaalachtige "klak" bij op- of afschakelen. Persoonlijk vind ik de quickshifter een gedeeltelijke miskleun en een overbodige optie. Afschakelen gaat steeds vlot en zonder problemen. Opschakelen gaat alleen god van 4-5 en 5-6. Daaronder moet je voldoende snel rijden of hoog in de toeren gaan.