Waarom noemt niemand de Multistrada 1200S dat is nog altijd de beste motor (lijk ik te moeten aannemen uit tests)? Alleen niet te betalen
Dus maar geen proefritje.
Dit omdat de Tiger qua uiterlijk met de GS vergeleken moet worden?
Dus de nieuwe Tiger heeft nog meer pit om in de buurt van de strada te blijven.
Of wellicht goed om de supersport heren die rechtop willen zitten over te halen?
Je zult zien dat ieder merk dit wilt proberen.
Ten eerste : de " beste" motor is erg subjectief, anderen noemen een mv Agusta F4, een harley of Dnjepr
Ligt er maar net aan wat je ermee wilt en wat je het fijnst aan motorkarakter vindt.
Denk dat de multistrada niet genoemd wordt omdat multistrada rijders niet in topics van (andere) allroads gaan kijken ? En hij wordt wel genoemd, door Thelegend0204
Rij nu zelf een triumph Sprint ST 1050, en als opvolger zitten kijken bij de allroads & lookalikes (kom toch niet echt veel van gebaande weg af) en sporttoerders met koffermogenlijkheid , als er maar beetje sportieve power inzit (kan ik er nog goed ingroeien
) .
Proefgereden op oa de GS-A en Multistrada, maar dat zijn echt 2 verschillende belevingen.
GS-A is bij mij in ieder geval uit beeld, keuze is nu eigenlijk tussen de kwaak z1000sx en de multistrada 1200-ABS (dus zonder DES), beide schitterende fietsen met lekker sportief motorblok en heerlijk rijden, de duc is stuk duurder maar daarvoor wel een hoop extra gadgets erbij. En ook beiden relatief licht, zowel de GS als Tiger1200 zijn een stuk zwaarder.
Maar de multistrada is net een beetje als de tiger1050, meer een sportfiets op hoge poten dan een allroad van GS-A/KTM-ADV-niveau. Niet erg overigens, denk dat 90 % van de GS-A rijders nauwelijks van het asfalt afgaan.
Denk ook overigens dat de prijzen tussen triumph tiger 1200 niet zoveel lager zullen zijn dan de duc MTS1200 zonder DES (18.000 €)
Wat echter de GS(A) wel in het voordeel heeft is de hogere restwaarde na paar jaar gebruik, zodat bij gelijke nieuwprijs de GS wel een financieel voordeel heeft zodra deze weer verkocht/ingeruild wordt. Dus voordat "men" over zal stappen van de GS moet je wat extra's bieden (lastig) of goedkoper zijn .....
Maar goed, ik zou zeggen ook binnenkort weer eens back on topic over de tiger 1200, de discussie wat de beste allroad is, daar is het algemene allroad topic zelf beter geschikt voor