Triumph Tiger 1200 Explorer

Kunnen we dan niet een soort testdag organiseren?
Dus dat de dealers/importeurs een (of beter meerdere):
  • GS(A)
  • explorer
  • super tenere
  • crosstourer
(ben ik er nog een vergeten?)
In midden NL neerzetten zodat we ze allemaal eens aan de tand kunnen voelen?
Een soort allroad dag dus....
 
Dat van het sturen valt wel mee, alleen zijn ze minder tevreden over de stabiliteit bij hogere snelheden (zo lees ik het ten minste ;) ). En hij is wat topzwaar.


Waar ze echt een punt van maken, zijn de remmen. Die worden ook al in andere reviews aangestipt, maar ik heb het idee dat de ANWB er wat meer de nadruk op legt en het kritischer beoordeelt, zeker aangaande de ABS.
 
Ze zouden vandaag binnen moeten komen. Morgen in de winkel is mij beloofd bij Goedhart...
 
Ze zouden vandaag binnen moeten komen. Morgen in de winkel is mij beloofd bij Goedhart...
Op de beurs heb ik even met de importeur gesproken en die had het ook over 9 maart. :Y
Het is wel vreemd, want de release in Engeland is pas op 22 maart.

Voor Ierland en Zuid-Afrika worden respectievelijk 17 en 21 maart genoemd.


Zouden wij dan de wereldwijde primeur hebben. :?
Het is bijna niet te geloven, maar ja, iemand moet de eerste zijn. 8-)


Morgen even langs Motoport rijden om te spieken. :9
 
Laatst bewerkt:


in het Weserbergland? en laat me raden die Geert K. dat ben jij

Spam.jpg


8-)
 
Laatst bewerkt:
Bij Motorado staan de demo's het weekend van 14/15 april. :)
Nog even geduld dus.

En Geert K. ben ik idd. :]

8-)
 
Zaterdag een proefrit gemaakt. Was bang dat het tegen zou vallen maar niets is minder waar, wat een fijne machine. Ik rij nu Street Triple, dat rijdt super maar de Explorer doet er zeker niet voor onder. Wat opviel was het gemak waarmee je bv rotondes neemt en de power van het blok. Ik heb mijn keuze al gemaakt
 
Ben zelf benieuwd hoe het gewicht aanvoeld tov mijn eigen GS.

Heb zelf 3 Triumph's gehad. Dat 3-cilinderblok is super.

8-)

SPAM?? ;)

 
@JJ,Nou gefliciteerd...
Moet Je dat plaatsen van je Baas???
Als Ik bij jullie koop is de baas dan wel aardig!
Groet,AJ
 
@JJ.,(ik ben altijd aardig),..
Idd,Dat ligt Mij nog wel bij,(monteur,toch)?
Kwam keer bij Jullie,Was Hij verontwaardigd dat de motor ergens anders had gekocht,en FF bij Jullie voor accessoires kwam kijken...
Wist daarvoor nog niet dat Jullie bestonden,Maar heeft wel zijn eigen ruiten ingegooid,,,
Groeten,AJ
 
Laatst bewerkt:
@JJ.,(ik ben altijd aardig),..
Idd,Dat ligt Mij nog wel bij,(monteur,toch)?
Kwam keer bij Jullie,Was Hij verontwaardigd dat de motor ergens anders had gekocht,en FF bij Jullie voor accessoires kwam kijken...
Wist daarvoor nog niet dat Jullie bestonden,Maar heeft wel zijn eigen ruiten ingegooid,,,
Groeten,AJ
Mijn pa vond het ook heel erg ;) toen er een Triumph dealer: Blom motoren in Leusden kwam...
Hij is nooit meer terug gegaan naar brabant O-)
 
@Twinair,?,Snap FF niet,
Maar had net ergens anders T800 gekocht,Ging toen daar kijken voor een XC voor Mezelf en wat acc.
Nou ben Ik niet de moeilijkste gozer,en zou niet zo snel iets negatiefs over een zaak plaatsen,maar daar zien Ze mij nooit meer!
Greets,
 
Laatst bewerkt:
@Twinair,?,Snap FF niet,
Maar had net ergens anders T800 gekocht,Ging toen daar kijken voor een XC voor Mezelf en wat acc.
Nou ben Ik niet de moeilijkste gozer,en zou niet zo snel iets negatiefs over een zaak plaatsen,maar daar zien Ze mij nooit meer!
Greets,


lekker negatief. we zijn maar 21jaar dealer, 10jaar langer als de gemiddelde, zegt ook iets. en volgens de consumenten die bij ons kopen worden we als meer dan 2jaar al meest klantvriendijke dealer bestempeld. *O* zonder hoge kortingen en nep smiles.


AJV je kun ook altijd in Groningen een Triumph kopen, en in Rotterdam zit ook een dealer!!

foto was vrijblijvend, sorry als jullie moeilijk gaan doen. ;( ;(
 
Mensen, laten we het gezellig houden voor iedereen.

Niets mis mee dat Joris laat weten dat ze een demo tot hun beschikking hebben. De manier waarop dat gebeurde is keurig gedaan.



Bij Motoport Rotterdam staat er ook één sinds afgelopen vrijdag. Ik ben toen 's avonds even langs geweest (niet op gereden).

CIMG2714.jpg

CIMG2715.jpg

CIMG2717.jpg

CIMG2720.jpg

CIMG2721.jpg


Ik stiefelde eerst naar de Triumphoek om daar alleen maar deze aan te treffen. :')
Maar ik was er dus bij de ingang straal aan voorbij gelopen.
CIMG2712.jpg
 
Nou FF gereden, en (wat eigenlijk) al wist,,,
Word Hem!!!

Kon geen Min puntjes vinden van dat ding,echt ideaal voor mijn lengte,volop koppel,stuurt geweldig,toffe board computer,gaaf image,ect,,,

Alleen lijkt wel als die weer beetje een "hobbel" in de band zit,bij 80kmh,maar kan ook "psychisch" zijn...

Nu nog FF de rest van het geld bij elkaar zoeken???
Groet,AJ
 
Nou FF gereden, en (wat eigenlijk) al wist,,,
Word Hem!!!

Kon geen Min puntjes vinden van dat ding,echt ideaal voor mijn lengte,volop koppel,stuurt geweldig,toffe board computer,gaaf image,ect,,,

Alleen lijkt wel als die weer beetje een "hobbel" in de band zit,bij 80kmh,maar kan ook "psychisch" zijn...

Nu nog FF de rest van het geld bij elkaar zoeken???
Groet,AJ

goed man :Y
hoe vind je em in vergelijking met de 800?
 
Laatst bewerkt:
@BKing,
Die 800 van mijn vriendin rijd ook super maar ik ben 1,96 lang met flink postuur, dus die oogt wat klein bij mij.
De 1200 is echt flink groter en de zit is beter. De 1200 heeft meer koppel en gaat flink af als je gas geeft.
De looks van de 800 vind ik eigenlijk wel mooier. Jammer dat de 1200 niet in het wit verkrijgbaar is dan lijkt hij nog forser.
Ook mooi bij de 1200 is de voorbereiding voor de kofferset.
Jammer van sommige onderdelen die ze weer grijs hebben gemaakt, ten opzichte van het zwarte frame.
Ik ben er in iedergeval weg van. Ga er hard over nadenken hem met de tijd toch aan te schaffen.
Staat wel leuk toch een 800 en een 1200 naast elkaar :Y
Groeten,AJ&K.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan