Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Hey! Ben op zoek naar een tiger 800. Proefritje gemaakt op een model met meer dan 115k op de teller. Reed prima en alles visueel in orde. Echter geen onderhoudshistorie aanwezig. Dealer wil er 5000 euro voor. Lijkt mij een beetje veel. Kan iemand hier iets over zeggen? Wat is de levensduur van zo'n ding en wat is een schappelijke prijs?
 
Is het deze toevallig?



Er wordt momenteel gewoon een hoop geld voor die dingen gevraagd. Zelf heb ik daardoor maar 750€ afgeschreven in 2.5 jaar en 28dkm erbij, voor een 2015 XRx met 48dkm. (Gekocht bij Triumph dealer, ingeruild bij handelaar).

Maar ik zou wel kijken of je je budget 1-2k kan oprekken, dan ga je meteen naar grofweg de helft vd kilometers.

Triumph bouwt de blokken voor 300dkm zeggen ze, maar dat betekent natuurlijk niet dat de rest niet versleten raakt (wiellagers, vering, rubber slangen etc).
 
Laatst bewerkt:
Yup dat is 'm. Goed om te weten dat Triumph zelf 300k zegt. Maar het is inderdaad vooral alles om het blok heen wat opeens ook zomaar de geest kan geven.
 
Hoi allemaal,

Ik heb een (mogelijks domme) vraag:
Ik ben van plan om met men tiger 800 uit 2011 naar Turkije, Iran, Turkmenistan, Tadzjikistan, Oezbekistan en Kirgizstan te rijden. Wegens veel woestijn, bergen en onverharde wegen zou ik mijn alu velgen willen vervangen met spaakvelgen.

Mijn vraag is dus of iemand ervaring heeft hiermee, of iemand mij kan vertellen of het wel of niet mogelijk is om het 19-21 inch verschil vooraan op te vangen?
En misschien of het hoe dan ook wel een goed idee is om een 800 de woestijn/bergen/stof/hitte in te sleuren voor 5-10-15.000 km?

Dank en groet!
 
Hoi allemaal,

Ik heb een (mogelijks domme) vraag:
Ik ben van plan om met men tiger 800 uit 2011 naar Turkije, Iran, Turkmenistan, Tadzjikistan, Oezbekistan en Kirgizstan te rijden. Wegens veel woestijn, bergen en onverharde wegen zou ik mijn alu velgen willen vervangen met spaakvelgen.

Mijn vraag is dus of iemand ervaring heeft hiermee, of iemand mij kan vertellen of het wel of niet mogelijk is om het 19-21 inch verschil vooraan op te vangen?
En misschien of het hoe dan ook wel een goed idee is om een 800 de woestijn/bergen/stof/hitte in te sleuren voor 5-10-15.000 km?

Dank en groet!
Leuk plan! En ook leuk om weer eens wat activiteit hier te zien.
Ik heb een 800 road uit 2011, inmiddels 10jaar in bezet vanaf nieuw dus, en >200000km erop gezet.
Het is een feit dat 21 ipv 19 iets makkelijker over grotere obstakels rolt... Tja, keuzes
Verder: een 2011-2015 versie 800 heeft een stappen motor om vrijloop toerental te regelen (op hoogte in de bergen dus handig).
Echter, zoek maar eens op advrider of tiger800.co.uk naar stepper motor idle control, die steppermotor vervuilt in stoffige omgevingen en dan slaat je motor af in neutraal, moet je blijven gas geven.
Als je er van weet, dan is het niet zo'n probleem: gewoon af en toe schoonmaken/smeren met teflonspray ofzo.

groet
 
Bedankt voor jullie reacties!

Dus jullie zien geen grote meerwaarde in het vervangen van de alu velgen en een groter voorwiel?
Het grootste voordeel lijkt me dat een reserve binnenband makkelijker mee te sleuren is dan een tubeless, en makkelijker/veiliger te repareren valt in the middle of nowhere. Maar dat kan misschien ook gewoon op de alu velgen?

Ook twijfel ik nog om wat zachtere vering te steken (vorige eigenaar heeft er stijvere veren op gezet omdat ie enkel op de baan reed)

Leuk plan! En ook leuk om weer eens wat activiteit hier te zien.
Ik heb een 800 road uit 2011, inmiddels 10jaar in bezet vanaf nieuw dus, en >200000km erop gezet.
Het is een feit dat 21 ipv 19 iets makkelijker over grotere obstakels rolt... Tja, keuzes
Verder: een 2011-2015 versie 800 heeft een stappen motor om vrijloop toerental te regelen (op hoogte in de bergen dus handig).
Echter, zoek maar eens op advrider of tiger800.co.uk naar stepper motor idle control, die steppermotor vervuilt in stoffige omgevingen en dan slaat je motor af in neutraal, moet je blijven gas geven.
Als je er van weet, dan is het niet zo'n probleem: gewoon af en toe schoonmaken/smeren met teflonspray ofzo.

groet
Bedankt voor de tip! Hoewel we goede vriendjes zijn ken ik de brommer (technisch) helemaal nog niet zo goed (ik rij nog maar sinds juni met de brommer). Heb enkel ervaring met doodeenvoudige 125cc's uit de jaren '80-'90.
 
Ik vind deze goed aan de prijs , buiten de topkoffer geen accessoires .
Het originele comfort zadel is een ramp voor je rug.
Onderhoudshistorie bekend ? Zeer belangrijk!
De mijne 2015 dealer onderhouden veel accessoires incl touratech zadel , verkocht voor een dikke 1200 minder !
 
Sinds een paar dagen in het bezit van een Tiger XC (2013). Wat een heerlijke machine is dit.
idd fijne motor , heb er ook eentje gehad .
Had hem toen uit de folder besteld en geen dag spijt van gehad .
Zou best nog een 900 willen maar dan moet er toch wel minimaal 105 pk in zitten 🤔

Ps.
We zien hier ook graag foto's ;)
 
Er zit nu een merkloze demper op. Wat een kabaal. Is wel mooi maar vrees dat ik wel een keertje aan de beurt ben bij oom agent. Iemand nog een nette originele demper in de aanbieding?
 
Er zit nu een merkloze demper op. Wat een kabaal. Is wel mooi maar vrees dat ik wel een keertje aan de beurt ben bij oom agent. Iemand nog een nette originele demper in de aanbieding?
Hi Kees,

Ik heb nog een originele uitlaat liggen die ik op m'n tiger 800 had (bouwjaar 2012). Als dat iets voor je is hoor ik het graag :)
 
3A6C6AD2-EC6E-4C3D-B246-194E713AA0A2.jpeg

Heeft er hier iemand belangstelling voor deze manual. Prijs: 3 ipa biertjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan