Hmm... Ik ben zelf een iets andere mening toegedaan.
TRX is een perfecte "weekend warrior", maar als ik de motor als hoofdvoertuig ging gebruiken, dan kwam er denk ik wel een andere fiets bij. Er zitten nou eenmaal een aantal oncomfortabele nadelen aan de YamDuc.
- Erg harde zit
- Langzaam rijden is vervelend (trillen / stuiteren / schudden)
- Weinig bescherming tegen de wind op de snelweg
- Hoewel de mijne er nog relatief weinig last van heeft (0,75 liter op 6000 km), schijnen ze vrijwel allemaal olie te gaan zuipen.
en echt zuinig rijdt hij ook niet!
Helemaal mee eens. Bovendien is het olie controleren "redelijk omslachtig"Hmm... Ik ben zelf een iets andere mening toegedaan.
TRX is een perfecte "weekend warrior", maar als ik de motor als hoofdvoertuig ging gebruiken, dan kwam er denk ik wel een andere fiets bij. Er zitten nou eenmaal een aantal oncomfortabele nadelen aan de YamDuc.
- Erg harde zit
- Langzaam rijden is vervelend (trillen / stuiteren / schudden)
- Weinig bescherming tegen de wind op de snelweg
- Hoewel de mijne er nog relatief weinig last van heeft (0,75 liter op 6000 km), schijnen ze vrijwel allemaal olie te gaan zuipen.
Helemaal mee eens. Bovendien is het olie controleren "redelijk omslachtig"
vrop vrop...BROOAAAP! Bochie links ("schraap" zegt m'n kneeslider), bochie rechts ("schraap" zegt m'n andere kneeslider), Bochie links ("schraap" zegt m'n kneeslider), bochie rechts ("schraap" zegt m'n andere kneeslider), enzovoort.Hahah.. Oh ja , dat was ik vergeten.
Wat was er ook alweer goed aan die fiets ??
vrop vrop...BROOAAAP! Bochie links ("schraap" zegt m'n kneeslider), bochie rechts ("schraap" zegt m'n andere kneeslider), Bochie links ("schraap" zegt m'n kneeslider), bochie rechts ("schraap" zegt m'n andere kneeslider), enzovoort.
Ondertussen wordt die grijns op mijn smoel steeds groter......
Er zijn toch ook zachtere zitjes te koop?- Erg harde zit
Bij welke snelheid is dit?- Langzaam rijden is vervelend (trillen / stuiteren / schudden)
Ik rij nu naked dus ik ben wat gewend- Weinig bescherming tegen de wind op de snelweg
Heeft het olieverbruik ook nog iets met de staat van de motor te maken?- Hoewel de mijne er nog relatief weinig last van heeft (0,75 liter op 6000 km), schijnen ze vrijwel allemaal olie te gaan zuipen.
Hoezo is het olie controleren "redelijk omslachtig"?Helemaal mee eens. Bovendien is het olie controleren "redelijk omslachtig"
Begin me nu wel af te vragen of het wel een leuke betrouwbareWat was er ook alweer goed aan die fiets ??
Er zijn toch ook zachtere zitjes te koop?
Bij welke snelheid is dit?
Ik rij nu naked dus ik ben wat gewend
Heeft het olieverbruik ook nog iets met de staat van de motor te maken?
Dus dat bijv. een TRX met een hoge olie verbruik slecht motorisch onderhouden is?
Hoezo is het olie controleren "redelijk omslachtig"?
Is het oliepijl wel goed te meten of is dit ook onduidelijk te zien?
Begin me nu wel af te vragen of het wel een leuke betrouwbare
woon-werk fiets is
Nou, nou, wel een hoop vcerschillende meningen trouwens.
Veel wind vangen? Dat valt best wel mee. Ik reed vroeger altijd nakeds en nu kruis ik vrij gemakkelijk 160 met mijn 1.96 meter lengte, dus dat zit wel goed. Zo niet, koop dan een Gold-Wing.
Veel verbruik? Valt heel erg mee. 1 op 18 zonder echt super rustig te rijden is heel gemakkelijk haalbaar. Ik heb er bos-dempers op en geen andere sproeiers.
Trillen? Koop dan weer een Gold-Wing. Het valt best wel mee en by the way, zoiets kun je ook karakter noemen. Het leeft tenminste. Een cbr is ook maar zo netjes....
Hard zadel? Hiermee ben ik het totaal niet eens...... Ik ben ermee de Dolomieten en Alpen doorgeweest, maar de "pijn" was zeer goed te vergdragen.
Trouwens degenen die de yamaha een yamduc noemt, hou daar aub mee op. Een duc is (gelukkig) heel wat anders en ik zou er niet mee willen ruilen (eenheidsworsten)
Nou, dat was weer een geheel ander verhaal en ook nog eens echt waar.
Succes ermee...
Op dinsdag 24 juni 2003 09:58 schreef Trixxie het volgende:
en echt zuinig rijdt hij ook niet!
Volledig mee eens.
Een TRX kan een heerlijke woonwerkverkeer fiets zijn maar tegelijkertijd ook nog een weekendwarrior en cicuit fiets of een fijne motor voor op vakantie.
Een echte alles kunner dus.
Tja, dat zijn van die weddenschappen....Wedden dat dit beter rijdt dan een ZR7
Thanks, maar er staan er genoeg te koop ik de buurt voor een proefritEn als je in de buurt woont en ook nog een beetje knap kunt rijden, dan wil ik zelfs mijn eigen hobbelpaard wel even uitlenen voor een proefrit.
Hoeveel kan het blok eigenlijk draaien? Ik zie er veel te koop staan die al 30 a 40k op de teller hebben staan.