Tunen

maar wel comfortabel en naar ik heb vervomen zeeer betrouwbaar.
En ik moet zeggen ik heb er tijdens een otr rit nog nooit een langs de kant zien staan!
 
ja komop...achteraf opeens vermogen willen hebben...
ik vind..óf je koopt een motor voor de prestaties óf je koopt em voor andere eigenschappen als duurzaamheid en betrouwbaarheid...
looks vind ik persoonlijk niet echt boeiend, want net als met vrouwen zegt dat niets, tis mooi meegenomen.
Maar idd..tis zijn keuze...XTX zou alleen niet echt gauw mijn keuze zijn.

En dat het blok bulletproof is is met XR precies hetzelfde...blijft ook betrouwbaar, maar als je in de buurt van husk/ktm komt blijf je met het gewicht zitten en de betrouwbaarheid zal alleen maar afnemen...meer vermogen is altijd minder betrouwbaarheid.

waarom wil jij een flatslide voor op je xr en een ander nokkenas? had je maar performantere moto moeten kopen... :+
 
bij zo'n XTX merk je er tenminste nog wat van. Met een paar aanpassingen krijg je zo'n ding een stuk beter en daar zit dan volgens mij het plezier in.

Dat is zeer zeker waar, ik vind het ook prachtig dat ik zo'n beetje alles nog kan veranderen. Ik heb me overigens niet heel erg verdiept in deze dingen bij de aanschaf van mijn motor, maar ik heb er geen spijt van.
 
Right, ondanks het feit dat ik mij een beetje aangevallen voel, zal ik het anders verwoorden. De XT X is een allrounder met SM-bloed waar dus eigenlijk niks mis mee is. Er zijn een hele hoop goodies voor te krijgen waarmee je hem voorbij 50 awpk kunt stuwen. Ook zijn er dingen zoals braking schijfjes, aftermarket remblokjes, ... die hem nog verder verbeteren. Je kunt er dus een nog betere motor van maken maar een circuitmotor dat echter niet.
 
XTX is gewoon een gelikte bike, dat stomme gel*l over KTM en Husky's.....nee ga lekker elk weekend kleppen stellen en verloren onderdelen zoeken.

Een ieder moet gewoon kopen wat hij mooi vind ;)

Ik had op mijn oude bike ook een powercommander, dit kan je bike aanzienlijk verbeteren. Zeker met een K&N filter en open uitlaten ( liefst een compleet systeem :9~ )

Zoals al in een andere topic gemeld,stuur ff een mail dan kunnen we een keer afspreken om samen te rijden.

heee heee geen huskys afkatten
dan doe je martijnTJE zijn xretje maar
maar van de huskys blijf je af :+

ik ben nog geen schroefje kwijt geraakt :N
 
De TS heeft gewoon plezier met zijn XTX, en wil het kennelijk nog meer vergroten door er wat meer power uit te krijgen. Daar is volgens mij niets mis mee. De XTX heeft een behoorlijk doorontwikkeld blok, wat vroeger nog jaren dienst heeft gedaan in de Tenere van Yamaha. (Een allroad)
Maar hoe een blok ook doorontwikkeld is, er zijn altijd mensen die dat ook in de puinpoeiers kunnen rijden.
 
nee niet speciaal maar nu vond ik het tijd worden om te registreren omdat er veel afgekraakt wordt van andere.
en zelf heb ik net zo een als mighty fred alleen model 2004.(660 smc)
mijn ktm is super standaard en bevalt goed.
verder vind ik dat het ieder zijn keus is wat hij/zij koopt en dat op een gewone vraag ook een gewoon antwoord gegeven kan worden en niet altijd flauw gaan doen over gewicht etc.
Je nickname is wel erg origineel. (positief bedoeld)
Je moet er maar op komen :) :) :)
 
Oh, kan iemand mij melden wat een powercommander precies is?
Het verandert toch iets in de injectie/ontstekings grafiek?
Of is het een soort "chiptuning" ?

pciiiusb.jpg


Dit apparaat wordt tussen de CDI en het injectiesysteem geplaatst (d.m.v. tussen de connectors te zetten van de standaard meuk).

Hiermee kan de injectie worden aangepast naar de setup van de motor. Dit gebeurd door middel van een viergassenmeter op de testbank om zo naar een benzine/luchtverhouding van 1:13/1:14 te komen over het hele gebied, waardoor 'ie optimaal is afgesteld en optimaal vermogen afgeeft :)

En daar krijg je dus die rechte lijntjes van op grafieken van uitdraaien ;)

Hier een link voor welke fietsen de PCIII beschikbaar is: http://www.powercommander.com/buynowbike.shtml
 
heee heee geen huskys afkatten
dan doe je martijnTJE zijn xretje maar
maar van de huskys blijf je af :+

ik ben nog geen schroefje kwijt geraakt :N

Ik gisteren nog :P
Tevens een gebroken gaskabel, maar 5km/u stationair tuffen is ook wel eens grappig :+

Die klote Husky's ook altijd :W
 
Nou meisjes,

ik ben onder de indruk van alle reacties, met name de heftgheid ervan. En ik nog denken, ik koop een Oranje, dan denken ze dat het een KTM is...;-)
Ik ben erg blij met die XTX en hij rijdt lekker, je merkt echter wel dat hij geknepen is, het gevoel dat hij lucht tekort komt.

Bij Arie Molenaar adviseerde ze een Laser Produroset, K&N luchtfilter en een Power Commander. Ben je ondertussen wel ruim €1.200,- verder. Ik had alleen de hoop dat er iemand was die hetzelfde had gedaan en mij kon vertellen wat het verschil was.

En als het weer meezit, zorg ik van het weekend voor een paar foto's.

RopJop
 
en hier de dynorun.
vooral het aan en uit effect bij lage toeren moet weg zijn en het koppel is 2700 - 5800 tpm boven de 60Nm. Het vermogen is 49 pk aan het achterwiel ,
+- 56 pk aan de krukas.
full
 
Hé XT-FAN,

ziet er strak uit en je uitlaatspruitstuk kun je zelfs op de foto zien dat die belangrijk dikker zijn dan de standaard.

Vandaag door het oog van de naald, na correctie 46 km/h te hard. En dan te bedeneken dat ik hem nog aan het inrijden ben :] 116 km/h i.p.v. de toegestane 70 km/h.

En nu maar hopen dat het goede weer een keer doorzet, teveel pekel en natte trope op de weg. Voordeel is wel dat er geen vliegen zijn...;-)

Rop
 
HE CHILI,
Het zijn niet echt problemen, je teller geef iets meer aan.
Heb je ook niet zo snel een boete (ROBJOB)!
En lijkt het of je erg snel rijd. Heb ook nog een 150/60zr17 achterband i.p.v.
160/60zr17 dus nog meer afwijking van de teller. Ach het scheelt allemaal niet
zo veel, maar het rijd net wat beter.
full
 
als je vermogen en koppel wilde had je geen XTX moeten kopen :)
van het geld wat dat ding kostte en wat je er nog in gaat steken had je een leuke ktm ofzo kunnen kopen.
slaat nergens op ik rij al 30 jaar heb alles al gereden en rij nu een omgebouwde bmw f650 naar supermotard en rij echt iedereen zoek met maar 60 pk dus hou je praatjes maar voor je....skip
 
Terug
Bovenaan Onderaan