Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
weer een dynamo? Waar kwam die vandaan dan? Carmo?

Jep, zowel de oude als de nieuwe.
Op de oude zat maar een 1 jaar garantie want als je daar een nieuwe dynamo koopt, dan koop je een dynoma die hun ook ergens inkopen.
Koop je daar een herwikkelde dynamo dan krijg je 3 jaar garantie omdat ze die zelf herwikkelen.
Vind het wel erg slecht dat die oude na 1,5 jaar alweer door is gebrand, en ze wilden ook geen korting geven op een herwikkelde. Dus qua service vind ik het matig maarja, heb nu gelukkig 3 jaar garantie.
 
Misschien dat jullie mij een beetje kunnen helpen.

Ik zoek al zo lang naar een goede uitlaat voor mijn mooie 2004 Tuono
Tot nu toe klinken ze allemaal veels te hard en of schel.

Ik heb al verschillende modellen geprobeerd:

Leovince demper
Ti evo beide varianten
Mivv

De Leo klonk het beste, maar nog veels te hard, en met DB killer wel ok, maar wel "schel"

Tot n8 toe heb ik met de zware originele demper het meeste geluk qua geluid en de "buttdyno" maar het is zo'n lelijke en zware demper.

Ik heb nog geen 2 in 2 geprobeerd vanwege de kosten, maar misschien is het wel een optie. Klinkt een 2 in 2 beschaafder op een oerTuono?

Op mijn RSV van 2005 had ik een dubbel systeem met de titanium mivv dempers die klonken zo ongelofelijk goed met DB killers erin, maar kost wel PK's voor mij gevoel. Daar heb ik toen weer originele uitlaten op gezet, met de katalysatoren eruit gehaald.

Misschien heeft iemand van hier goede suggesties?

Remus Revolution? Ik vind hem prima klinken in ieder geval..
 
Misschien dat jullie mij een beetje kunnen helpen.

Ik zoek al zo lang naar een goede uitlaat voor mijn mooie 2004 Tuono
Tot nu toe klinken ze allemaal veels te hard en of schel.

Ik heb al verschillende modellen geprobeerd:


Misschien heeft iemand van hier goede suggesties?

Laser Duo tech . Goed geluid met sport DB killer erin
Zonder DB killer te luid .
Standaard gemonteerde DB killer te kleine doorlaat....
De sport DB killer wordt los bij een nieuwe uitlaat mee geleverd.
 
Jep, zowel de oude als de nieuwe.
Op de oude zat maar een 1 jaar garantie want als je daar een nieuwe dynamo koopt, dan koop je een dynoma die hun ook ergens inkopen.
Koop je daar een herwikkelde dynamo dan krijg je 3 jaar garantie omdat ze die zelf herwikkelen.
Vind het wel erg slecht dat die oude na 1,5 jaar alweer door is gebrand, en ze wilden ook geen korting geven op een herwikkelde. Dus qua service vind ik het matig maarja, heb nu gelukkig 3 jaar garantie.

Ben je al naar een ander vliegwiel gegaan of heb je nog steeds de originele 500wat vliegwiel? Want dan blijf je het probleem houden namelijk.
 
Bedankt voor de tips m.b.t uitlaten voor mijn oertuono!

Moet zeggen dat inderdaad me de originele uitlaat je dat mooie inlaatgeluid hebt.
 
Jep, zowel de oude als de nieuwe.
Op de oude zat maar een 1 jaar garantie want als je daar een nieuwe dynamo koopt, dan koop je een dynoma die hun ook ergens inkopen.
Koop je daar een herwikkelde dynamo dan krijg je 3 jaar garantie omdat ze die zelf herwikkelen.
Vind het wel erg slecht dat die oude na 1,5 jaar alweer door is gebrand, en ze wilden ook geen korting geven op een herwikkelde. Dus qua service vind ik het matig maarja, heb nu gelukkig 3 jaar garantie.

Carmo levert zooi, wat de Tuono spullen betreft. Heb er ook slechte ervaringen mee. En die drie jaar garantie, daar heb je ook niet zoveel aan wanneer je stil staat langs de weg...Hopelijk zingt die het uit.En anders gewoon naar Sevior.
 
Carmo levert zooi, wat de Tuono spullen betreft. Heb er ook slechte ervaringen mee. En die drie jaar garantie, daar heb je ook niet zoveel aan wanneer je stil staat langs de weg...Hopelijk zingt die het uit.En anders gewoon naar Sevior.

Had ik al contact mee gehad, maar die overwikkeld alleen een originele dynamo en die heb ik niet meer. Dus dan had ik eerst weer een ori dynamo moeten kopen en dan die weer opnieuw laten wikkelen, ook een duur grapje.
 
Vandaag ff gesleuteld, 4x race bougies vervangen en k&n luchtfilter. Ook de eprom bekeken en die is dus ook aangepast. RSV 2001-2003 titanium EVO staat erop. Ik neem aan speciaal voor de uitlaat?

Nu mijn vraag; wanneer Powercommander 3 USB wordt gebruikt veranderd die dan de gegevens van de eprom?

Ik heb er namelijk een mivv ding uitlaat onder zitten...
 
Race bougies, doe maar lijp :-P Bedoel je iridium of zo? Een powercommander doet niets met de eeprom maar hangt gewoon tussen o.a. een snelheidssignaal, toerensignaal en de injectoren om zo de boel wat bij te regelen. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je wel een map op je powercommander zet, en ook 1 die klopt samen met die eeprom en met je K&N filter. Simpelweg een powercommander er tussen prikken doet helemaal niets.
 
Help,

ik heb proefgereden met een Tuono V4 APRC en nu ben ik alle redelijkheid kwijt....

Kom van een rijtje van 10 Honda's en andere Japsers, maar nu is alle ratio weg.

De Aprilia is van 2012 en heeft 28k op de teller. Hij klinkt en rijdt als een wilde... (niet mijn schuld, hoor!) en ik wil hem dus graag kopen, maar waar moet ik op letten of wat moet ik vragen?

Ik lees kleppen stellen, ik lees nokkenaskettingspanners, maar dat vergeet ik natuurlijk weer als ze hem starten (top verkooptruc, trouwens)...

Please help....
 
Laatst bewerkt:
Race bougies, doe maar lijp :-P Bedoel je iridium of zo? Een powercommander doet niets met de eeprom maar hangt gewoon tussen o.a. een snelheidssignaal, toerensignaal en de injectoren om zo de boel wat bij te regelen. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je wel een map op je powercommander zet, en ook 1 die klopt samen met die eeprom en met je K&N filter. Simpelweg een powercommander er tussen prikken doet helemaal niets.

Bedankt voor je reactie. Ja, iridium DCPR9EIX 2316. Mij verteld dat het race bougies zijn?
Ik had er een map op gezet die in het PC3 pakket zat hierdoor reed de motor beter maar nog steeds niet heel lekker. Daarom dacht ik hem terug te zetten naar de back up map.
Het blijkt een custom map te zijn. Aprilia Tuono 1000 2003 Laser Hot Can Race stock air filter Airbus derestricted. Ivan FBF 20-05-2003.

Bovengenoemde map dus terug gezet en net een stukje gereden.. en hij looooooopt!
Het eerder genoemde probleem van stotteren, en tik is weg! Het lijkt erop dat het filter en bougies hebben geholpen.
 
Bedankt voor je reactie. Ja, iridium DCPR9EIX 2316. Mij verteld dat het race bougies zijn?
Ik had er een map op gezet die in het PC3 pakket zat hierdoor reed de motor beter maar nog steeds niet heel lekker. Daarom dacht ik hem terug te zetten naar de back up map.
Het blijkt een custom map te zijn. Aprilia Tuono 1000 2003 Laser Hot Can Race stock air filter Airbus derestricted. Ivan FBF 20-05-2003.

Bovengenoemde map dus terug gezet en net een stukje gereden.. en hij looooooopt!
Het eerder genoemde probleem van stotteren, en tik is weg! Het lijkt erop dat het filter en bougies hebben geholpen.
Je moet de PC3 zien als een aanpassing van de basis.
Dus om verder te gaan met afstellen waar de standaard afstel mogelijkheden zijn limiet hebben bereikt.

Belangrijk is het om eerst de basis goed te zetten .
Denk aan synchroon afstellen van de throttle bodies (zodat beide cilinders perfect met elkaar mee werken)
Een goede eprom en CO afstelling
Als je dan nog een optimalisatie wilt is de PC 3 aan de beurt.
Een goede PC3 afstelling kan dus alleen maar middels dynorun en dus een mapping voor jouw motor.
Dan pas heeft de PC3 zijn waarde.
Het zelf laden van een "internet " PC3 map op een ongecontroleerde basis afstelling is in mijn ogen knoeien.
 
Laatst bewerkt:
Had ik al contact mee gehad, maar die overwikkeld alleen een originele dynamo en die heb ik niet meer. Dus dan had ik eerst weer een ori dynamo moeten kopen en dan die weer opnieuw laten wikkelen, ook een duur grapje.

VEKOMA wikkelt ook opnieuw voor een redelijke prijs, maar zoals eerder gezegd als je een 500 watt vliegwiel hebt, dan blijf je het problemen houden.

Ik had om mijn RSV een oliekoel setje erop gebouwd en een ander type regelaar, dat helpt de levensduur wel, maar dan nog word het eigenlijk te heet en smelt de coating weg van de wikkeling dit komt door te krachtige magneten in het vliegwiel, en dat bepaalt het wattage.

Leerkers wil nog wel eens de boel aanpassen naar de oerTuono en oerRSV vliegwiel, die is 360W ipv 500W ...
 
VEKOMA wikkelt ook opnieuw voor een redelijke prijs, maar zoals eerder gezegd als je een 500 watt vliegwiel hebt, dan blijf je het problemen houden.

Ik had om mijn RSV een oliekoel setje erop gebouwd en een ander type regelaar, dat helpt de levensduur wel, maar dan nog word het eigenlijk te heet en smelt de coating weg van de wikkeling dit komt door te krachtige magneten in het vliegwiel, en dat bepaalt het wattage.

Leerkers wil nog wel eens de boel aanpassen naar de oerTuono en oerRSV vliegwiel, die is 360W ipv 500W ...

Ik dacht dat een dikkere draad en een paar windingen minder ook helpen met een langere levensduur. Ik weet niet of Sevior dit ook toepast.
De originele modificatie van Aprilia is inderdaad het monteren van een 360 W vliegwiel. ( de waarde van de oudere RSV / Tuono's)
 
Dankzij de hulp van Kuupertje en Dutch hoef ik me geen zorgen meer te maken over mijn achterrem. De Ducati rempomp met nieuwe leiding heb ik gisteren gemonteerd.
L8ZvJlzWn7MvxOPHdNUk6OlAAI6g04UpqHdKcGtd0q4
 
Gewoon uw hart volgen :} , ik heb geen kennis met de 2012 reeks, maar al wat je zei lijkt mij redelijk normaal, het V4 blok geeft kleppen controleren nodig aan 20k, als hij de controle gehad geeft, vermoed ik dat de spanners ook zullen nagezien zijn lijkt mij.




Help,

ik heb proefgereden met een Tuono V4 APRC en nu ben ik alle redelijkheid kwijt....

Kom van een rijtje van 10 Honda's en andere Japsers, maar nu is alle ratio weg.

De Aprilia is van 2012 en heeft 28k op de teller. Hij klinkt en rijdt als een wilde... (niet mijn schuld, hoor!) en ik wil hem dus graag kopen, maar waar moet ik op letten of wat moet ik vragen?

Ik lees kleppen stellen, ik lees nokkenaskettingspanners, maar dat vergeet ik natuurlijk weer als ze hem starten (top verkooptruc, trouwens)...

Please help....
 
Wow wat blijft die V4 Tuono zalig *O* :} , nog nooit zo veel km gevreten, In 1 maand had ik er 2000km opzitten en zelfs na inloop blijven kmers vreten, nu met de hoge warmte van vorige week wel minder tot niet gereden. Nu heb ik 4700km en dit van half Maart 2017. Wel al een moto reisje gedaan O-) .

mvjb7nhmmb58k.jpg


ook al de standaard uitlaat geborsteld met de grond, gelukkig niet door een val partij maar wel door lekker diep te gaan. Stuurt echt goed die Tuono. :]

sbtht63rokccj.jpg


hier de vertrek naar Reims in Frankrijk.
jy7lleqpktotj.jpg


g6cjatuvmoku0.jpg


ook heb ik mijn stuur iets hoger en dichter gebracht door de rizers van de Caponord 1200 er op te steken, enkel de remleiding is krap, maar met de banjo ietjs te buigen kan het er net door. Nu op sportief vlak voor het snelle werk was de originele positie perfect, maar na een uur sliepen mijn handen zodanig dat al ik er in beet het geen pijn meer deed. Ik ben dan ook 1.86meter groot, dus mijn schouders zitten hoger of een standaard Italiaantje. Nu tintelen de handen nog af en toe wat, maar een hele dag 500km rijden lukt perfect.

ffpz30iwgks2z.jpg


je zou vb ook de Shiver 900 stuur kunnen monteren (is ook zwart) maar is een tikkeltje meer werk en een stuk duurder. De Caponord rizers kosten mij 85euro bij een Appie daeler.
 
Nu aan 1000km geeft de daeler de olie ververst, hij ververst standaard de V4 blokken met Motul 5w-40 300V Factory. Hij zei dat ik terug mocht aan 10000km of binnen een jaar.

Nu ik vertrouw de olie helemaal, maar over vele internet forums wel te lezen dat je best niet meer dan 3000 miles rijd (+-4500km), ivm iets minder detergenten in die reinigen, maar in de plaats zitter er wel meer smerings-additieven in. Dus ik zal op 5000km zelf de olie verversen met Motul 300V, goedkoopst gevonden en besteld op : www.snoekproducts.nl en aan 10000km terug bij de daeler zelf dan, zo blijft de daeler mijn garantie ook ondersteunen.

Ik hoorde trouwens dat Aprilia geen Eni (het vroegere Agip) meer gebruikt en adviseert, zei hebben namelijk een nieuw contract met Castrol vanaf de 2017 modellen.
 
Laatst bewerkt:
Agip (Eni), Castrol, Motul... ik heb de voorschreven Eni in gegooid (de 300V kwam er uit) maar het is natuurlijk wel "wij van WC eend adviseren WC eend" omdat ze daar een dealtje mee hebben. Zelf gooi ik er elk seizoen nieuwe olie in, wat ongeveer elke 5000-6000km is. Het is synthetische olie dus die blijft sowieso langer goed.

Mooie kleurstelling ;-P Heb 'm zelf ook (maar dan iets ouder). Die risers ga ik ook naar kijken; ben zelf wat aan de kleine kant dus zit nogal voorover.

full
 
Jep, zowel de oude als de nieuwe.
Op de oude zat maar een 1 jaar garantie want als je daar een nieuwe dynamo koopt, dan koop je een dynoma die hun ook ergens inkopen.
Koop je daar een herwikkelde dynamo dan krijg je 3 jaar garantie omdat ze die zelf herwikkelen.
Vind het wel erg slecht dat die oude na 1,5 jaar alweer door is gebrand, en ze wilden ook geen korting geven op een herwikkelde. Dus qua service vind ik het matig maarja, heb nu gelukkig 3 jaar garantie.
Carmo vertelde mij destijds, toen ik ook een setje Carmo gecremeerd had, dat ze bezig waren om het Appie probleem op te lossen. Blijkbaar hebben ze iets gevonden en durven ze 3 jaar garantie te geven. Dat klinkt iig hoopvol.
Tussentijds draaid de mijne nog steeds op de Sevior wikkeling. Wel een poosje geleden een nieuwe SR gemonteerd.
 
Ik dacht dat een dikkere draad en een paar windingen minder ook helpen met een langere levensduur. Ik weet niet of Sevior dit ook toepast.
De originele modificatie van Aprilia is inderdaad het monteren van een 360 W vliegwiel. ( de waarde van de oudere RSV / Tuono's)

Ik heb 1.5 jaar geleden dit gehad en laten overwikkelen door Servior, die maakt inderdaad gebruik van dikkere draad en minder wikkelingen, geeft daarop ook 3 jaar garantie, tot nu to 7000Km verder geen enkel probleem, ik controleer het nu best vaak en ook de laadspanning is nog exact als toen de gereviseerde er in is gegaan.

ps.

dikkere draad is minder warmte ontwikkeling omdat er nu eenmaal door dikkere draad meer stroom kan zonder warm te worden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan