Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
MBT velgen, WD40 gebruiken om schoon te maken en daarmee meteen een vettig laagje achter te laten.
Dat beschermt en je hebt weer sneller je velgen schoon de volgende keer.
*Uiteraard niet op je banden/remschijven laten druppen/lekken..

Oh, en iemand had het nog over 190/55 op een Gen 1...Dat gaat bij mij ook gewoon prima icm een Pilot Road 4. Ook met 190/50 Pilot power en 190/50 Dunlop Sport(?)max.
De pilot road 4 ging ook prima mee tijdens een circuittraining dag in groep 1 en 2 (snelste groepen).
 
Dank voor de tips. WD40 gebruik ik evenals lampolie. Werkt prachtig voor de meeste vettigheid/viezigheid, maar ik heb op het voorwiel remstof (en andere meuk) dat er zo in zit, niet normaal. Zal Dasty eens een kans geven, en dan niet te lang laten intrekken, zal wel erg zuur spul zijn...
 
Dank voor de tips. WD40 gebruik ik evenals lampolie. Werkt prachtig voor de meeste vettigheid/viezigheid, maar ik heb op het voorwiel remstof (en andere meuk) dat er zo in zit, niet normaal. Zal Dasty eens een kans geven, en dan niet te lang laten intrekken, zal wel erg zuur spul zijn...

Ik gebruik nu al enkele keren dasty voor mijn OZ's en geen enkele doffe plekken te vinden tot heden!

Echter kan ik sowieso slecht bij mijn voorwiel vanwege de schijven ☹️

Iemand een oplossing zonder een paddock stand aan de voorzijde? Of gewoon paddock stand kopen :$
 
Ik gebruik nu al enkele keren dasty voor mijn OZ's en geen enkele doffe plekken te vinden tot heden!

Echter kan ik sowieso slecht bij mijn voorwiel vanwege de schijven ☹️

Iemand een oplossing zonder een paddock stand aan de voorzijde? Of gewoon paddock stand kopen :$

Je zegt het zelf al ;)
Paddock aan voorzijde gaat het een stuk makkelijker maken
 
Of een ABBA stand, daar zweer ik bij ondertussen.

Sefanoss, het verschil is dat jouw OZ wielen gespoten zijn en de mijne geanodiseerd. Jouw blauwe zijn stukken makkelijker schoon te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Of een ABBA stand, daar zweer ik bij ondertussen.

Sefanoss, het verschil is dat jouw OZ wielen gespoten zijn en de mijne geanodiseerd. Jouw blauwe zijn stukken makkelijker schoon te krijgen.

Abba stand is zo'n stand die je door je frame in het midden duwd en dan omhoog ratelt?

Ik ga ff vanavond Google :Y
 
Of een ABBA stand, daar zweer ik bij ondertussen.

Sefanoss, het verschil is dat jouw OZ wielen gespoten zijn en de mijne geanodiseerd. Jouw blauwe zijn stukken makkelijker schoon te krijgen.

Dasty kan echt geen kwaad, desnoods verdun je het iets. De geanodiseerde velgen van mijn maat verliezen ook geen kleur en die coating is veel minder gevoelig voor zuur etc dan lak.
 
Meestal lampenolie of diesel om mijn geanodiseerde velgen schoon te maken. Eens in het jaar of zo. *D Gisteren toevallig gedaan en wat schetst mijn verbazing? Ze waren niet zwart. :D
 
Gister mijn motor weer op kunnen halen. Nieuw bandje en andere kettingset + tandwielen. 15T voor.
WAT een verschil, rijd veel soepeler en onbedoeld een wheelie'tje getrokken :')
 
Gister mijn motor weer op kunnen halen. Nieuw bandje en andere kettingset + tandwielen. 15T voor.
WAT een verschil, rijd veel soepeler en onbedoeld een wheelie'tje getrokken :')

Ik lees dat veel dat mensen met deze setup constant wheelies hebben.. het zal wel aan mij liggen maar ik heb dat dus niet. Tuurlijk, als ik in de 1 op het gas ga dan schiet hij wel omhoog en in de 2 bij het juiste toerental ff het gas dicht en dan vol open ook wel.. maar ik lees lui die moeten vechten om de voorkant naar beneden te houden, dat ervaar ik totaal niet.

Als ik rap over een rotonde ram en bij het afkomen in de 2 vol gas geef tot 9500 toeren wordt hij wat licht aan de voorkant maar dat is echt geen wheelie!

Mensen met een gen 2 die dit ook ervaren of ligt het echt aan mij?

Ik heb een 2006 Tuono, Akra slip ons, K&N filter en 15-40 tandwielverhouding.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees dat veel dat mensen met deze setup constant wheelies hebben.. het zal wel aan mij liggen maar ik heb dat dus niet. Tuurlijk, als ik in de 1 op het gas ga dan schiet hij wel omhoog en in de 2 bij het juiste toerental ff het gas dicht en dan vol open ook wel.. maar ik lees lui die moeten vechten om de voorkant naar beneden te houden, dat ervaar ik totaal niet.

Als ik rap over een rotonde ram en bij het afkomen in de 2 vol gas geef tot 9500 toeren wordt hij wat licht aan de voorkant maar dat is echt geen wheelie!

Mensen met een gen 2 die dit ook ervaren of ligt het echt aan mij?

Ik heb een 2006 Tuono, Akra slip ons, K&N filter en 15-40 tandwielverhouding.

Sommige mensen hebben dit gevoel al als het voorwiel 2cm omhoog komt, als je dat al een wheelie noemt dan voelt het idd sneller dat je je best moet doen om hem aan de grond te houden.

Maar inderdaad ik ervaar het ook niet zo, in z'n 1 komt 'ie uiteraard heel makkelijk omhoog maar 2 moet je toch wel sneller de koppeling erbij pakken als je 'm echt de lucht in wilt krijgen.

Nu heb ik een RSVR en geen Tuono, de zitpositie van de Tuono zorgt er wel voor dat hij wat makkelijker klimt.

Ter vergelijk, de 1098S met full termi van mijn pa (170pk) die is echt lastig aan de grond te houden :} :] (niet dat ik dat wil, het is juist mooi *O*). Op het gas klimt dat ding in 1e versnelling al vanaf 4k toeren, in 2 vanaf 7k, in 3 bij de 9k.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook 15-40, maakt van je tuono een compleet andere motor, maar ervaar totaal niet dat ie alleen maar wheelies wil doen. Ben wel een relatief rustige rijder over het algemeen.

Vraag me af of 15-42 iets zou zijn, of dat dat te heftig wordt. Rijd veel in de lagere toerentallen waar je soms wat souplesse mist, maar als je dan gaat gassen moet het wel nog controleerbaar blijven haha
 
Sommige mensen hebben dit gevoel al als het voorwiel 2cm omhoog komt, als je dat al een wheelie noemt dan voelt het idd sneller dat je je best moet doen om hem aan de grond te houden.

Maar inderdaad ik ervaar het ook niet zo, in z'n 1 komt 'ie uiteraard heel makkelijk omhoog maar 2 moet je toch wel sneller de koppeling erbij pakken als je 'm echt de lucht in wilt krijgen.

Nu heb ik een RSVR en geen Tuono, de zitpositie van de Tuono zorgt er wel voor dat hij wat makkelijker klimt.

Ter vergelijk, de 1098S met full termi van mijn pa (170pk) die is echt lastig aan de grond te houden :} :] (niet dat ik dat wil, het is juist mooi *O*). Op het gas klimt dat ding in 1e versnelling al vanaf 4k toeren, in 2 vanaf 7k, in 3 bij de 9k.

Ja maar dat kan ook niet anders, naast die 170 pk heeft hij ook nog eens dik 130 nm koppel toch? Zag hem al op je insta, prachtige machines in de familie bij jou haha!

Ik had hiervoor een Speed Triple met 132 pk en 117 nm koppel op het achterwiel. Trok de stenen uit de straat maar ook die kwam echt niet zomaar los in de 2 onder volle acceleratie. Toch is de Tuono sneller, in ieder geval gevoelsmatig. De Tuono heeft een enorm eindschot, de Speed zijn koppel komt al bij 3000 vrij maar trekt heel lineair door naar de begrenzer.
 
Ik heb ook 15-40, maakt van je tuono een compleet andere motor, maar ervaar totaal niet dat ie alleen maar wheelies wil doen. Ben wel een relatief rustige rijder over het algemeen.

Vraag me af of 15-42 iets zou zijn, of dat dat te heftig wordt. Rijd veel in de lagere toerentallen waar je soms wat souplesse mist, maar als je dan gaat gassen moet het wel nog controleerbaar blijven haha

Ik twijfel ook over 42 achter. Heb een aantal keer gereden op een custom Mille R van een vriend en die heeft geloof ik 15-42. Trekt als een gek maar je 2e versnelling voelt als de 1..
Je vliegt door de versnellingen heen en op de snelweg maak je toch best wel wat toeren. Binnendoor daarin tegen rijdt het fantastisch.. lastige keuze!

Op Amerikaanse fora zweert de meerderheid ij 15-42.
 
Sfeerplaatje van een avondritje laatst.

20180524_104243.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja maar dat kan ook niet anders, naast die 170 pk heeft hij ook nog eens dik 130 nm koppel toch? Zag hem al op je insta, prachtige machines in de familie bij jou haha!

Ik had hiervoor een Speed Triple met 132 pk en 117 nm koppel op het achterwiel. Trok de stenen uit de straat maar ook die kwam echt niet zomaar los in de 2 onder volle acceleratie. Toch is de Tuono sneller, in ieder geval gevoelsmatig. De Tuono heeft een enorm eindschot, de Speed zijn koppel komt al bij 3000 vrij maar trekt heel lineair door naar de begrenzer.

Ja zoiets idd qua nm. Trekt als een trein iig!
Aankomend weekend met pa en broer naar Duitsland *O*

25605932667_2da2451476_h.jpg
 
Ik lees dat veel dat mensen met deze setup constant wheelies hebben.. het zal wel aan mij liggen maar ik heb dat dus niet. Tuurlijk, als ik in de 1 op het gas ga dan schiet hij wel omhoog en in de 2 bij het juiste toerental ff het gas dicht en dan vol open ook wel.. maar ik lees lui die moeten vechten om de voorkant naar beneden te houden, dat ervaar ik totaal niet.

Als ik rap over een rotonde ram en bij het afkomen in de 2 vol gas geef tot 9500 toeren wordt hij wat licht aan de voorkant maar dat is echt geen wheelie!

Mensen met een gen 2 die dit ook ervaren of ligt het echt aan mij?

Ik heb een 2006 Tuono, Akra slip ons, K&N filter en 15-40 tandwielverhouding.

Ik zal mijn situatie even nuanceren. ik maak nooit wheelies oid. de motor kwam nu voor mijn doen fors van de grond op een bepaald ogenblik en dat voelde voor mij als een "wheelie" :')

Die van mij rijd nu zoals jij hierboven schets. Bij stevig doorrijden geen enkel probleem hem aan de grond te houden maar in de 1 schiet hij wel eens omhoog en inderdaad; in de 2 wordt hij bij flink gas ook wel licht.

Sfeerplaatje van een avondritje laatst.

[afbeelding]

Prachtig exemplaar! :Y
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding! Mooiste kleurstelling van de GEN2 tuono als je het mij vraagt!

Thanks, ben er ook blij mee. Wou eigenlijk een Factory maar vind deze kleurstelling minstens net zo mooi!

Heb de Tuono geschikt gekocht van een kennis met het idee dat het tijdelijk was (Yamaha mt10 besteld vorig jaar maar toen plotseling huis verkocht en nieuw huis weer gekocht, lang verhaal kort, mt10 geannuleerd en op de lange baan).

Toch ben ik stiekem van die fiets gaan houden en heb ik er veeeeel meer plezier op dan ik verwacht had! Ben echt positief verrast!
 
Laatst bewerkt:
Ik zal mijn situatie even nuanceren. ik maak nooit wheelies oid. de motor kwam nu voor mijn doen fors van de grond op een bepaald ogenblik en dat voelde voor mij als een "wheelie" :')

Die van mij rijd nu zoals jij hierboven schets. Bij stevig doorrijden geen enkel probleem hem aan de grond te houden maar in de 1 schiet hij wel eens omhoog en inderdaad; in de 2 wordt hij bij flink gas ook wel licht.Prachtig exemplaar! :Y


Ik snap hem helemaal, duidelijk verhaal. Welke kleurstelling heb jij?
 
Ik snap hem helemaal, duidelijk verhaal. Welke kleurstelling heb jij?

Diablo black! Het moest deze worden of jouw kleurstelling. Beide erg strak!

Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk een fireblade jiffy eronder gooien, staat met de 190/55 wel erg wankel. Iemand weet welk type er op past?
Er staan er een aantal op marktplaats maar voornamelijk oudere types. Is het plug en play?
 
Ik twijfel ook over 42 achter. Heb een aantal keer gereden op een custom Mille R van een vriend en die heeft geloof ik 15-42. Trekt als een gek maar je 2e versnelling voelt als de 1..
Je vliegt door de versnellingen heen en op de snelweg maak je toch best wel wat toeren. Binnendoor daarin tegen rijdt het fantastisch.. lastige keuze!

Op Amerikaanse fora zweert de meerderheid ij 15-42.

Al een enige tijd rij ik met 15-44, snel door de versnellingen en een groot funfactor
 
Diablo black! Het moest deze worden of jouw kleurstelling. Beide erg strak!

Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk een fireblade jiffy eronder gooien, staat met de 190/55 wel erg wankel. Iemand weet welk type er op past?
Er staan er een aantal op marktplaats maar voornamelijk oudere types. Is het plug en play?

Die kleurstelling is ook erg mooi idd! Ik heb er 1 op van een model 2004 maar er passen er meer, van een Blackbird schijnt ook te passen.

Is plug en play idd, alhoewel, Italianen is vaak plug & pray.. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan