Er zit demper vulling in dus die zal ok dan moeten vervangen. Branden is geen optie.
Dat is een goeie. Ik zal het controleren. Heb na aankoop wel alle vloeistoffen vervangen. Maar als hij versnellingsbak olie verbruikt dan heb gelijk. Ik hoop het niet. Bedankt voor je informatie.Controleer eerst maar eens of er nog wel voldoende olie in het cartergedeelte van de versnellingsbak zit.
Kan zomaar zijn dat hij via de krukas keerringen carterolie naar binnen zuigt
1:40 reed ik met mijn Honda crossmotor gort droge demper. Op de lc2 zat origineel een meng tank maar dat vertrouw ik niet. Was er ook al af bij aankoop. Ik rijd met castrol RS dus 1: 40 is goed in mijn ogen.Wat zwgt de fabrikant aan olie. Heel veel mensen smeren te rijk met 2T omdat dat "veiliger voelt.
Ik reviseer af en toe nog 2T blokjes. Bij iedereen die rijker smeert vind ik altijd kleine roet deeltjes in de lagers en achter de zuigerveren. Die slijten dan ook t hardst.
Bij Honda op de sticker van de oudere motoren stond 1:32 ik denk dat dat te vet is. Een maat van heeft de duurste putoline vergelijkbaar met castrol a747 en die smeert 1:50 met een Yamaha YZ 250.Wat zwgt de fabrikant aan olie. Heel veel mensen smeren te rijk met 2T omdat dat "veiliger voelt.
Ik reviseer af en toe nog 2T blokjes. Bij iedereen die rijker smeert vind ik altijd kleine roet deeltjes in de lagers en achter de zuigerveren. Die slijten dan ook t hardst.
Ik vertrouw die pomp best, daar mag echter geen R40 in en juist voor die R40-geur meng ik in de tank. Anderzijds, de pomp zit bij een RD zo in de wind dat regenwater en opspattend water tamelijk veel vrij spel heeft en het is me al eens voorgekomen dat de pompkabel van de 3 in 1 kabel door verwering stuk is gegaan terwijl de gaskabels feilloos werkten, ook al eens de kabel van de poelie afgelopen. Dus als de boel open is geweest meng ik bij tot ik zeker weet dat hij 1 liter op 350 - 400 km olie consumeert, daarna alleen nog maar voor de geur...Edit: Waarom vertrouw je je mengpompje niet? Iedere 4T motor heeft ook een smeeroliepomp. Ik heb echter nog nooit gehoord dat men die uitschakelde en zelf met een kopje in de cilinderkop goot.
Ken je het nog??? RD's staan in de huiskamer, net terug van weggeweest ruik je het goed, een week later alleen heel ver weg als je vlak langs loopt. Onder het rijden ruik ik alleen die van mijn maat als hij voor me rijdt. Als je alleen rijdt, of voorop, dan ruik je het als je stopt voor een verkeerslicht (of friettent), je wordt dan ingehaald door je eigen heckwindHaha ja wat kunnen we tegen een lekker luchtje inbrengen he
Ik heb m'n 2T brommer nog steeds. Kan dr heel blij van worden elke keer als ik m start.Ken je het nog??? RD's staan in de huiskamer, net terug van weggeweest ruik je het goed, een week later alleen heel ver weg als je vlak langs loopt. Onder het rijden ruik ik alleen die van mijn maat als hij voor me rijdt. Als je alleen rijdt, of voorop, dan ruik je het als je stopt voor een verkeerslicht (of friettent), je wordt dan ingehaald door je eigen heckwind
Daar ben ik geen 2 takt voor nodig..
Met die FZR1000 lukt het niet hoor, bij 1 op 1500.Daar ben ik geen 2 takt voor nodig..