Tweetakt verenigt U zich hiero deel2

Lynx Saab triple
dsc_0042.jpg
Screenshot_20230529_175817_Chrome.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die 500 MachIII is er wel heel slecht aan toe zeg! Dapper als je daar aan gaat beginnen.
Tja, toch heb ik ergere motoren opgeknapt zien worden. Eerlijk gezegd is het de enigste van de 3 waarvan het nog loont om op
te knappen. Zeker als diegene nog de nodige delen heeft liggen. Die Honda's zijn hooguit nog goed om als verbouw/ cafe racer project te gebruiken,
dan kan je er nog een redelijk bedrag voor vangen.
 
Laatst bewerkt:
Na bijna één jaar stil gestaan te hebben, mijn CR500 weer terug opgebouwd. Ik had een voorvork met T-stuk en kroonplaat van een CRF 450 gekocht om in mijn CR te zetten. Zou één op één moeten passen volgens de verkoper. Dit bleek echter ( natuurlijk) niet zo te zijn. Ik wilde ook mijn CR niet aanpassen maar alleen de CRF vork aanpassen. De originele CR vork was dun gesleten op de buitenpoten waar de kunststof bescherming langs heeft geschuurd. Deze vork wil ik ook weer fiksen en in goede staat terug brengen. Afgelopen jaar heb ik op mijn KTM SX250 gecrosst, dit rijdt natuurlijk veel makkelijker dan mijn 500 tractor, op de 500 is het, voor mij, geen kwestie van kijken hoe snel ik kan gaan, maar hoe lang kan ik erop blijven en hoe lang gaat de motor heen waar ik heen wil. Soort Rodeo rijden. Maar goed, gisteren de CR aangetrapt en dan krijg je gewoon kippenvel van het rauwe karakter en geluid van dit beest. Vanmiddag met de SX en de CR maar eens naar de crossbaan gaan voor een "shoot out".

Filmpje van de start:


Foto:
IMG_20230606_144239.jpg
 
Na bijna één jaar stil gestaan te hebben, mijn CR500 weer terug opgebouwd. Ik had een voorvork met T-stuk en kroonplaat van een CRF 450 gekocht om in mijn CR te zetten. Zou één op één moeten passen volgens de verkoper. Dit bleek echter ( natuurlijk) niet zo te zijn. Ik wilde ook mijn CR niet aanpassen maar alleen de CRF vork aanpassen. De originele CR vork was dun gesleten op de buitenpoten waar de kunststof bescherming langs heeft geschuurd. Deze vork wil ik ook weer fiksen en in goede staat terug brengen. Afgelopen jaar heb ik op mijn KTM SX250 gecrosst, dit rijdt natuurlijk veel makkelijker dan mijn 500 tractor, op de 500 is het, voor mij, geen kwestie van kijken hoe snel ik kan gaan, maar hoe lang kan ik erop blijven en hoe lang gaat de motor heen waar ik heen wil. Soort Rodeo rijden. Maar goed, gisteren de CR aangetrapt en dan krijg je gewoon kippenvel van het rauwe karakter en geluid van dit beest. Vanmiddag met de SX en de CR maar eens naar de crossbaan gaan voor een "shoot out".

Filmpje van de start:


Foto:
Bekijk bijlage 1888625
Als ik zo’n ding hoor gaan mijn gedachten terug naar de tijd dat GertJan van Doorn ermee voorbij kwam vliegen in de GP van Namen. Plankgas tussen de bomen door. Wouw!
 
Als ik zo’n ding hoor gaan mijn gedachten terug naar de tijd dat GertJan van Doorn ermee voorbij kwam vliegen in de GP van Namen. Plankgas tussen de bomen door. Wouw!
De goeie ouwe tijd, tegenwoordig is het net zo,n scheetluchtzak waar je op kan zitten die scheetgeluiden maakt🤭
Toen ze overstapte op viertakten heb ik geen wedstrijd meer bekeken.:Z
En heel wat ouder,
 
Laatst bewerkt:
De goeie ouwe tijd, tegenwoordig is het net zo,n scheetluchtzak waar je op kan zitten die scheetgeluiden maakt🤭
Toen ze overstapte op viertakten heb ik geen wedstrijd meer bekeken.:Z
En heel wat ouder,
In onderstaande video wordt uitgelegd waarom de 4T de 2T heeft verdrongen uit de MX. Begon allemaal met Yamaha....

 
In onderstaande video wordt uitgelegd waarom de 4T de 2T heeft verdrongen uit de MX. Begon allemaal met Yamaha....

Tja , het geluid blijft flut, ondanks dat de huidige 4takten beter zijn, blijft een 2takt veeeeeeeeeeel leuker om naar te kijken,
te ruiken en te horen. Mixing gass kicking ass8-)
 
Tja , het geluid blijft flut, ondanks dat de huidige 4takten beter zijn, blijft een 2takt veeeeeeeeeeel leuker om naar te kijken,
te ruiken en te horen. Mixing gass kicking ass8-)
Over dat beter zijn valt te discussieren. Bevoordeeld zijn ze in alle geval
 
Terug
Bovenaan Onderaan