Tweetakt verenigt U zich hiero deel2

Ik heb wel een vermoeden. Die maat van jou, reed toch met een RG500? Met een overwegend bruine stroomlijn. Volgens mij is hij overleden. Ik kan me met de beste wil van de wereld zijn naam niet meer herrineren. :$
Maar als dit klopt is het zijspankoppel Paul van Leeuwen en Nicole Jansen, oftewel het PaNic racingteam. Paul had volgens mij inderdaad een Seely TZ.
Ja, inderdaad dat klopt een Bruin/zwart/witte RG500, dat was Andre van der Sar, die helaas veel te jong overleden is.
Hij heeft ooit eens een paar rondjes meegereden met de zijspan als bijrijder, nou daar kreeg hij wel een bleek neusje van. ;)
Bedankt voor de info.👍
 
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad de naam waar ik naar op zoek was. Goeie vent, regelmatig een praatje mee gemaakt. Kan me nog herrinneren dat hij een keer op het rennerskwartier de motor van zijn busje weer min of meer in orde gemaakt heeft nadat er iets hopeloos misgegaan was in een cilinder, wat weet ik niet meer. Ik weet wel dat hij de zuiger en drijfstang van de desbetreffende cilinder gedemonteerd had en i.v.m. de oliedruk de oliekanalen met popnagels dichtgemaakt. Het ding liep ook weer, of Andre er mee thuis gekomen is weet ik niet. Het zegt wel iets over wat voor man hij was.
 
Dat is inderdaad de naam waar ik naar op zoek was. Goeie vent, regelmatig een praatje mee gemaakt. Kan me nog herrinneren dat hij een keer op het rennerskwartier de motor van zijn busje weer min of meer in orde gemaakt heeft nadat er iets hopeloos misgegaan was in een cilinder, wat weet ik niet meer. Ik weet wel dat hij de zuiger en drijfstang van de desbetreffende cilinder gedemonteerd had en i.v.m. de oliedruk de oliekanalen met popnagels dichtgemaakt. Het ding liep ook weer, of Andre er mee thuis gekomen is weet ik niet. Het zegt wel iets over wat voor man hij was.
Ja, dat was waarschijnlijk de Ford Transit, er zat eerst een Ford V4 in , die is later vervangen door een 6 cilinder.
Dat was wel humor, die bus had een vrij korte eindoverbrenging, dus draaide enorm veel toeren tegenover de snelheid, maar trok als
een trekpaard. In de modder van het rennerskwartier kwamen de meeste daar niet uit en moesten met een trekker er uit gesleept worden.
Die bus kwam er zelf wel uit, ploegde daarbij het hele veld om._O- Jack Middelburg stond toen verbaasd er naar te kijken dat het lukte,
hij moest er ook wel om lachen.
 
Klopt, was een Transit met een 6cilinder motor.
Daarvoor had hij een oud Renault Estafette busje, die was ooit eens gestrand vlakbij Maassluis(woonplaats).
dus Andre vraagt aan mij of ik niet dat busje kon besturen dan zou hij met een andere wagen wel slepen.
Dus ik met mijn suffe kop niet nagedacht en ja gezegd, dat heb ik geweten, die mafketel ging gelijk vol
op het gas en ik maar sturen en proberen het aan te remmen met dat stuk antiek.
We hebben het gehaald, maar ik heb daar wel flink wat angst zweetdruppels gelaten. 😬
 
Hij had toen ook nog een wegmotor, een opgevoerde T500, onwetend dat ik toen nog was bij hem achterop
gestapt, nou ik heb peentjes gezweten, ik kon me nog net vasthouden , die gek ging zo hard door de bochten dat ik
er bijna af viel. 🤪 Dat was dan ook de eerste en tevens laatste keer dat ik bij hem achterop durfde te stappen. 😧
 
Toch mooi dat mensen zoals Andre zulke herinneringen achterlaten.
En dat is nog maar een heel klein deel van wat ik met hem heb beleefd.
Hij heeft ook nog een zoon (Mink van der Sar), die rijd zelf ook motor, ook op het circuit.
Helaas was hij nog erg jong toe zijn vader overleed, dus echt meegemaakt heeft hij hem niet.
 
IMG_4192.jpeg

≥ Maico 490 1982 Alpha 1 — Motoren | Oldtimers — Marktplaats
 
Terug
Bovenaan Onderaan