Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
Vanmiddag nog ruim 150km gereden lekker in de achterhoek geweest.
Helaas had R6 nog een nare verassing voor mij. Dus maar met de Z900 op pad geweest.

765cb189-b1a3-4dc9-91a7-944c711d9800.jpg
 
Helaas is het niet toegestaan om een prop oid in een motorband als reparatie te gebruiken , er is maar 1 oplossing een nieuwe achterband halen zeker met zo‘ n r6 e.d

Ik ben ook absoluut geen fan van een prop. Dat is in mijn ogen echt een nood oplossing. Als je toch wil repareren neem dan op zijn minst een van binnen uit geplaatste paraplu.
En natuurlijk is vervangen de beste oplossing.

Maar verboden is het niet hoor.
 
Ik ben ook absoluut geen fan van een prop. Dat is in mijn ogen echt een nood oplossing. Als je toch wil repareren neem dan op zijn minst een van binnen uit geplaatste paraplu.
En natuurlijk is vervangen de beste oplossing.

Maar verboden is het niet hoor.
Het is helaas wel verboden zelfs als noodoplossing , er is ook geen motorzaak of bandenbedrijf die je er een prop of paraplu in zet , het karkas van een motorband is gewoon te dun en de centrifugaal krachten te groot zeker bij hogere snelheden , als je maar snel genoeg rijdt kan zelfs je ventiel open gaan tijdens de rit daarom ook altijd ventieldoppen gebruiken, het lijkt overdreven maar is echt mogelijk
 
Het is helaas wel verboden zelfs als noodoplossing , er is ook geen motorzaak of bandenbedrijf die je er een prop of paraplu in zet , het karkas van een motorband is gewoon te dun en de centrifugaal krachten te groot zeker bij hogere snelheden , als je maar snel genoeg rijdt kan zelfs je ventiel open gaan tijdens de rit daarom ook altijd ventieldoppen gebruiken, het lijkt overdreven maar is echt mogelijk
Een vriendelijke man van de ANWB heeft bij mij er wel eens een prop ingezet.
Ik moest daarna nog ruim 70 Km naar huis en een paar dagen later nog 50 Km naar mijn favoriete motorzaak.
Natuurlijk niet idioot hard gereden, maar zeker niet als een oud wijf.
 
ben ook wel benieuwd,, voor mij is dat helemaal nieuw ,, of het een aanrader is met een 200 pk hyper sportmotor met een prop te rijden is een no brainer ,, maar met een gewone doorsnee motor met bescheiden tot gewoon vermogen ,, als er gekeken is dat ie niet schuin door meerder lagen koord is gegaan lijkt me geen groot probleem en anders waarom verkopen ze tot op de dag vandaag setjes met van die veters en spul ??

de reden waarom zaken geen prop of paraplu of patch willen doen is ,, ze willen liever een nieuwe band voor top prijs verkopen, en niet aansprakelijk zijn als er toch iets gebeurt.
 
Voor nood is zo’n propje prima toch....en ermee doorrijden zijn de meningen over verdeeld.

Maar verboden nog niet gelezen of gehoord, dat bandenzaken zeggen: gelijk vervangen is nogal logisch mbt veiligheid en aansprakelijkheid.

Ik zou zelf niet moeilijk doen, gewoon mee doorrijden...
 
Ff snel rondgegoogled, maar de meeste sites (oa ANWB) geven aan dat een prop een tijdelijke noodreparatie is (zelfs bij auto's) en het het beste is de band zsm te vervangen.



Nogal wiedes, op een motor kun je het dan meestal niet meer navertellen..

Niet adviseren maakt het nog niet dat het verboden is zoals een ander beweerde. Dus ik ben ook wel zeer benieuwd naar die "bron".
 
Terug
Bovenaan Onderaan