Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
Heb m'n vrouw al gevraagd, als ze straks in de auto zit, of er nog veel aanslag van zout op de ruiten komt :+.

Normaal heb ik dat niet zo. Winterstalling is lekker laten staan. Maar nadat hij was afgesleept niet meer gereden. Dat was 27 oktober al. Dus echt nog wel even zin.
Aan de accu gedacht, optimate of ff afkoppelen….:?
 
Vanmorgen versche olie in en nieuw filtertje aan de Viffer gedaan :)
En wat spul uit elkaar prutsen om zoals elke winter een deep-cleaning te doen.
Heerlijk lekker in alle hoekjes poetsen :P

Van de winter wel de remmen reviseren (en wil eigenlijk ook staal omvlochten leidingen erop doen)..
Hoef me niet te vervelen :)
Ik heb op de 888 stalenremleidingen en daar moet ik altijd aan wennen als ik vd VFR kom….drukpunt vd 888 voorrem is duidelijker aanwezig.
 
Ik heb op de 888 stalenremleidingen en daar moet ik altijd aan wennen als ik vd VFR kom….drukpunt vd 888 voorrem is duidelijker aanwezig.
Op mijn Kwaak heb ik ze (natuurlijk) ook..
De remmen op de Viffer zijn "oké", maar niet meer dan dat... Plus die rubberen dingen mogen ook wel eens worden vervangen denk ik...
Zal gok ik best wel wat uitmaken.
 
Die hangt de ene keer 2 weken aan de druppellader en dan weer even niet.
Ok, druppellader zo’n optimate mag continu aan hangen…ik heb de luxe van meerdere dus die koppel ik niet af, anders onderbreek je telkens de laadcyclus.

maar accu’s kunnen ‘wat’ hebben…en als ze zwak zijn merk je het vanzelf wel.
 
Ok, druppellader zo’n optimate mag continu aan hangen…ik heb de luxe van meerdere dus die koppel ik niet af, anders onderbreek telkens de laadcyclus.

maar accu’s kunnen ‘wat’ hebben…en als ze zwak zijn merk je het vanzelf wel.
Ik heb ook zo'n Ctek. Mag er in principe ook altijd aan. Maar vindt het niet perse nodig. Zit tevens een nieuwe accu in van 2 maand oud.
 
Ik heb ook zo'n Ctek. Mag er in principe ook altijd aan. Maar vindt het niet perse nodig. Zit tevens een nieuwe accu in van 2 maand oud.
Scheelt je (dure) stroomkosten…..:o

Had net 2 mnd geleden mijn contract voor stroom een jaar vastgezet, alleen stadsverwarming gaat per 1 Jan. flink omhoog.
 
Scheelt je (dure) stroomkosten…..:o

Had net 2 mnd geleden mijn contract voor stroom een jaar vastgezet, alleen stadsverwarming gaat per 1 Jan. flink omhoog.
Die mazzel had ik ook. Een week voordat alles omhoog ging, kon ik overstappen. Bij het vergelijken bij Pricewise waren alle prijzen al aangepast en HOOG! Op de site van Oxxio zelf nog niet. Dat scheelde 600 euro. Heel bijzonder, maar gelijk afgesloten. Zit prima dit jaar.
 
Die mazzel had ik ook. Een week voordat alles omhoog ging, kon ik overstappen. Bij het vergelijken bij Pricewise waren alle prijzen al aangepast en HOOG! Op de site van Oxxio zelf nog niet. Dat scheelde 600 euro. Heel bijzonder, maar gelijk afgesloten. Zit prima dit jaar.
Met de alsmaar stijgende inflatie vallen de energiekosten weer mee….._O-
 
Op mijn Kwaak heb ik ze (natuurlijk) ook..
De remmen op de Viffer zijn "oké", maar niet meer dan dat... Plus die rubberen dingen mogen ook wel eens worden vervangen denk ik...
Zal gok ik best wel wat uitmaken.
Nou, ben blij met de VFR met ABS, één keer nodig gehad op de gravel omdat ik niet oplette….|( Verder een paar keer op een natte metalen strip bij een bruggetje hoorde ik de ABS ingrijpen….dus heeft zijn geld opgeleverd.
 
Nou, ben blij met de VFR met ABS, één keer nodig gehad op de gravel omdat ik niet oplette….|( Verder een paar keer op een natte metalen strip bij een bruggetje hoorde ik de ABS ingrijpen….dus heeft zijn geld opgeleverd.
Jawel, ik ook :)
Daarom hou ik ABS ook gewoon erop *O*
 
YES !!!

1639322176330.png
 
een slechte ervaring (en t/m importeur) met van dijk nooit meer een motor bij hun gekocht.
Hier hetzelfde, eerste motor daar gekocht in 1980 waar ik mn rijbewijs op ging halen. Zou beurt krijgen en thuis worden afgeleverd. Zat amper olie op het blok toen ik dat controleerde... Maar ff achteraan gebeld dus.
Nou vroeger niet, zelfs de Mrs niet
Ook herkenbaar. Met toenmalige vlam in kimonootje achterop de Honda 400 naar het Hulsbeek. Parkeerde motor daar, en rook verbrand vlees. Was dat mens bij het afstappen met de kuit tegen de uitlaat gaan staan. _O-
 
Ik heb ook zo'n Ctek. Mag er in principe ook altijd aan. Maar vindt het niet perse nodig. Zit tevens een nieuwe accu in van 2 maand oud.

Toevallig afgelopen onderhoudsbeurt gevraagd aan mijn monteur wat ik daarmee moest. Hij gaf aan dat 1x per 3 maanden meer dan voldoende was, zeker als het een nieuwe accu betrof. Maar goed iedereen denkt er anders over :)
 
Toevallig afgelopen onderhoudsbeurt gevraagd aan mijn monteur wat ik daarmee moest. Hij gaf aan dat 1x per 3 maanden meer dan voldoende was, zeker als het een nieuwe accu betrof. Maar goed iedereen denkt er anders over :)
Heeft ook gelijk maar een hobby motor met alarm die af en toe op de weg komt en een oude accu heeft kan een druppellader handig zijn.

Heel vroeger want je had die druppelladers niet: accu eruit en op zolder ermee, voorjaar een uurtje aan de lader en terugplaatsen. Was de accu stuk dan maar een nieuwe.

Maar moet wel zeggen dat sinds ik de druppelladers heb, ik minder vaak een nieuwe accu nodig heb voor mijn hobby motoren/auto.

Ik vind ze nuttig….;)
 
Toevallig afgelopen onderhoudsbeurt gevraagd aan mijn monteur wat ik daarmee moest. Hij gaf aan dat 1x per 3 maanden meer dan voldoende was, zeker als het een nieuwe accu betrof. Maar goed iedereen denkt er anders over :)
Mijn motor staat nu in m'n werkplaats verderop. Soms ben ik daar 4 weken niet. Dan haal ik hem er vanaf. Ben ik er weer wat vaker, hang ik hem er wel weer aan, zodat hij een paar laadcyclussen kan doen. :t
 
De accu er ook maar eens uitgelepeld en aan de Ctek gehangen. Gaat er pas weer in als ze de motor voor onderhoud komen ophalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan