- Onderwerp starter
- #1.601
Daar heb je toevoegingen voor, gebruiken m'n ouders bij de Harley's en broertje bij de ducati ookJij rijdt, ik sta vaak stil.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Daar heb je toevoegingen voor, gebruiken m'n ouders bij de Harley's en broertje bij de ducati ookJij rijdt, ik sta vaak stil.....
Alle Yamaha motorfietsen vanaf 2000 zijn e10 bestendig tank het zelf al jaren, geen probleem.
Dus er is meer gebeurd met de motor in het verleden dan jou verteld , scheurtjes in een subframe is heel vreemd. Balen man als je hulp nodig hebt stuur maar WhatsApp, ben nu overdag wel aan het werk maar na 18:00 kan ik wel helpenIk tank met de motor standaard E98. Alhoewel het motorseizoen wel tot een vroegtijdig einde is gekomen voor mij. Scheurtjes ontdekt in het subframe en in de ophanging van de uitlaat. Uiteraard bij het demonteren direct een uitlaatbout af laten breken dus ik kan weer knutselen.
Dat ligt helemaal aan de afstelling, e10 verbrand beter, en met de juiste afstelling meer vermogen. Je verbruik word ook slechter want je heb meer nodig.mijn voertuigen kunnen officieel er ook tegen , maar heb wat voorbeelden gezien dat mensen een paar jaar dat bocht getankt hebben,, word je niet vrolijk van
nu tank ik meestal toch al over de grens voor die paar cent meer krijgen ze E5 95 of 98 , lopen ze beter op
Naja het is en blijft een 660cc 1 cilinder. Heb van andere eigenaren ook gehoord dat zij inmiddels het nodige hebben moeten lassen aan de motor. Bedankt voor je aanbod Het subframe is wel allejezus zwaar. Dus heb direct al een leuk winterprojectje om een nieuwe lichtgewicht te makenDus er is meer gebeurd met de motor in het verleden dan jou verteld , scheurtjes in een subframe is heel vreemd. Balen man als je hulp nodig hebt stuur maar WhatsApp, ben nu overdag wel aan het werk maar na 18:00 kan ik wel helpen
Standaard zijn motorfietsen op 95-98 gemaakt, alleen specials door tuning etc 100 en daarboven.Dat ligt helemaal aan de afstelling, e10 verbrand beter, en met de juiste afstelling meer vermogen. Je verbruik word ook slechter want je heb meer nodig.
Als jou motor is afgesteld op 98 of 95 maakt dat weinig verschil van elkaar is niet voelbaar, maar in verschil met e10 of octaan 100 zeker wel merkbaar. Alle octaan boven 100 is voor geblazen motoren zoals turbo of supercharger, ivm lagere compressie
Semi offtopic: naar de M-zee met gezin en sleurhut achter de auto (1.8vvti benzine), tank ik altijd v-power achtige benzine (iig de duurste). Het lijkt alsof de automotor dan sterker is en ik langer kan blijven rijden in zijn 5 bij vals plat bijvoorbeeld op de oneindige Frans tolwegen....
Rest altijd E10 zooi. Wat ik wel voortaan ga doen is in december de motorfietsen (Honda's 1996+2002) op stal zetten met betere benzine, eerst ff op laten lopen natuurlijk.
Dus eigenlijk rij jij op een vfr400?In mijn tourmode hoeft de motor bijna niets te doen.....beetje hobbelen op de achteraf wegen in Twente. Kuch, en zelfs kom ik nauwelijks bij het vtec moment van 7k wanneer de extra kleppen bijgeschakeld kunnen worden.
Die had ik jaren geleden, vfr/rvf voor erbij willen kopen, helaas zijn ze me nu veel te prijzig....400 of 800 maakt mij eigenlijk niet uit, gaat om de beleving. Niet dat de motor 200 haalt.Dus eigenlijk rij jij op een vfr400?
Eigenlijk is minder pk's ook wel leuk. Dan kan je tenminste lekker hard scheuren en hoef je niet bang te zijn voor boetes Zo'n Honda grom lijkt mij echt wel lachen.Die had ik jaren geleden, vfr/RvS voor erbij willen kopen, helaas zijn ze me nu veel te prijzig....400 of 800 maakt mij eigenlijk niet uit, gaat om de beleving. Niet dat de motor 200 haalt.
Maar goed, ik ben met mijn huidige speeltjes ook tevreden....
Ja die zijn echt leuk GROM, wil wel is een proefrit rijden als ik niet te groot benEigenlijk is minder pk's ook wel leuk. Dan kan je tenminste lekker hard scheuren en hoef je niet bang te zijn voor boetes Zo'n Honda grom lijkt mij echt wel lachen.
Stop ... haha...De motor registreerd simpelweg niet welke brandstof erin zit en zal dus niks aanpassen
Precies wat ik dus hierboven zeg?Stop ... haha...
Dat doet elke moderne motor dus wel. Namelijk met de lambda sensoren en/of klopsensoren. Hoe meer ethanol de brandstof bevat, hoe meer hij zal inspuiten (tot op zekere hoogte, beperkt door de mapping natuurlijk).
Tevens is ethanol klopvaster, dus zal de ontsteking ook wat gunstiger kunnen staan, tenzij de motor op de 'normale' benzine al niet knock-limited was.
Dat ligt helemaal aan de afstelling, e10 verbrand beter, en met de juiste afstelling meer vermogen. Je verbruik word ook slechter want je heb meer nodig.
Als jou motor is afgesteld op 98 of 95 maakt dat weinig verschil van elkaar is niet voelbaar, maar in verschil met e10 of octaan 100 zeker wel merkbaar. Alle octaan boven 100 is voor geblazen motoren zoals turbo of supercharger, ivm lagere compressie
Vroeger was nl het geval dat je steeds meer wilde, een 1000cc etc maar de meeste motoren hebben tegnwoordig zoveel vermogen dat je een beetje bang wordt als je voluit gaat, en dat met 800/888cc’s. Enige plek waar je het mag ‘spelen’ is de A31, rond de 10 sec op de 200, maar zelfs dan na een paar kilometer heb je het ook wel gehad. Als je wat wilt ga het circuit op, maar dat doe ik niet...waarom een dag met 2.00 min Assen rond voor 200-300 euro....Eigenlijk is minder pk's ook wel leuk. Dan kan je tenminste lekker hard scheuren en hoef je niet bang te zijn voor boetes Zo'n Honda grom lijkt mij echt wel lachen.
het zijn voertuigen met elektronische injectie, en de auto's behoorlijk geavanceerd, klop sensoren , breedband lamdasonde .
het is net andersom E10 geeft meer verbruik, op papier ook schoner , pas als je meer dan 10 % heb je wat voordelen als betere klopvastheid .
maar er zit minder energie in
Energiedichtheid - Wikipedia scheelt best wel wat.
moderne downsize motoren hebben geen lage compressie, dat deden ze vroeger tegen pingelen , de ECU waren toen nog niet zo goed als nu.
E10 levert zeker minder energie dan euro 95/98 echter heeft het minder zuurstof nodig om volledig te ontbranden. Kortom je kan er meer van instoppen dus kan je er meer kracht uithalen. Maar die kracht ga je er niet uithalen bij zo'n lage percentage ethanol en ook niet als je ECU niet weet wat het doet. E85 levert veel meer kracht maar je verbruik gaat ook drastisch omhoog.
Is maar net waar je E85 voor wilt gebruiken. Om dagelijks heen en weer te rijden naar werk heeft het geen nut en zal het alleen maar nadelig uit pakken. Wil je meer pk/nm dan is E85 uitstekend geschikt. Maar helaas vinden de meeste voertuigen ethanol niet zo heel erg leuk in hoge concentraties zoals je al aangeeft.E85 heeft wel voordelen maar of die opwegen tegen de nadelen ,, E85 is trouwens natte ethanol ,, je heb een robuust brandstof systeem nodig,
de software van ecu is instaat van moderne auto's om te erkennen wat er getankt is ,, en daar ontsteking & injectie aanpassen , in de VS gebruiken ze E10 al langer en daar kan je in bepaalde staten ook E20 en E30 krijgen.
en het verkrijgen van een goede kwaliteit ethanol ,, schijnt toch niet zo duurzaam te zijn als men dacht, er gaan stemmen op om er toch mee te stoppen.
hoge EU functionarissen zitten met nadelen aan hun klassieke auto's omdat je niet overal E 98 kan krijgen.