TZR50 van broerke start niet na vervanging piston

debugger

Die hard MF'er
10 jun 2004
664
1
Vlaams-Brabant
Jongens ik weet dat dit een motor-forum is,
maar brommer of moto -> techniek is zelfde
Ik rijdt dus met een ZXR750, paps met R1...
maar...we hebben een probleemke met mn Broerke zn Yamaha TZR50.

Verhaal: Hij is op een rondpunt uitgegleden tegen 10km/u
De moto reedt nog na de valpartij, maar paar dagen later hoorde ik precies dat zn motor tikte..
Ik vroeg hem of normaal was, en of brommer goed reedt, ja zei he (wist het niet zeker)
Nog een dag later zei hij dat brommer niet goed reed..dat hij aan het rijden was..
in 5e versnelling +- 90km/u das dan dat motor precies stilviel.. hij schakelde naar 6e , dan weet ok..

Maar dan gebeurde er dit... (20-30 kms later volgende dag...)
Mn broer wou rijden.. opeens valt motor stil, broer houdt koppeling in... maar toch toen brommer bijna stilstond begon hij te slippen..
gelukkig kon hij brommer rechthouden..
BRommer starte dus niet meer, als je duwt, slipt het achterwiel gewoon.
En als je met startknop doet--> hoor je een klik en dat was het..

Mn pa en nonkel hebben dus de motor open en gezien dat de zuiger( piston) een stuk kwijt was, afgebrokkelt dus, en dat waarschijnlijk tegen de cilinderkop duwde..)
-> ook was er geen compressie

Dus nieuwe piston bestelt en cilinder laten opboren.. en cilinderkop effe laten afvlakken..
Met nieuwe dichtingen en pasta.. blablabla
3 weken wachten....

Vandaag nieuwe piston geinstalleerd..
maar motor start NIET...
-paps zegt dat er druk is...
-er is vuur (ontsteking)
-en er komt benzine in carburator..

ALs we nu duwen.. en proberen te starten met koppeling te lossen - 2e vitesse
dan maakt hij het geluid van een motor die aan het stilvallen is (4000rpm)
-met starter lukt het ook niet..

Weet er iemand soms wat het probleem is..
Hopelijk weet er iemand oplossing voor mn broer( toekomstige motard) zn probleem..

Dank uwel jongens - meisjes
 
een paar dagen lang IMAL ertussen spuiten. Geef het spul goed de tijd om z'n werk te doen en het komt wel los.

BTW: ik pak meestal de dopsleutel en een bitje voor dit soort dingen. Zou je ook nog eens kunnen proberen.
 
Tjha heb t ook weleens gehad met n inbus. (laatst nog bij de voorvork)

men pakke een electrische boormachine met een mooi bitje, linkerkant op laten draaien en goed drukken maar (en hopen dat ie de bout ff meepakt)
en anders een mooie hamer met dito beitel (word vaak schroevendraaier) en lekker rossen uiteraard tegen de kerkklok in.

laatste redmiddel zou ik em uitboren

toedels :)
 
Heb even een veel sterkere inbus gehaald, extra pijpje eromheen (meer hefkracht) veel spul erop gespoten en maar duwen *D

Het werkte wel en heb dezelfde bout weer gebruikt (was nix mis mee :P )
Thanks voor de info allemaal!
 
Terug
Bovenaan Onderaan