Oei, nu is mijn jongste motorfiets van 1995 nog steeds prima te onderhouden. Alle onderdelen zijn nog te krijgen en te vervangen. En ja, het ding maakt tussen de 15 en 20K per jaar.4 verwachte levensduur. dat die dingen een keer afbreken door vergevorderde corrosie is logisch maar dat is ver buiten de datum waarvoor de fabriek nog enige aansprakelijkheid heeft voor de geleverde goederen en dat dus ook ver buiten de ontwerp parameters ligt. je kan niet verwachten dat die dingen ontworpen worden om zonder problemen 20 of 30 jaar later nog onderhouden kunnen worden want dan worden ze nieuw onbetaalbaar.
Ehh, wat betreft loskrijgen na vastrotten zijn tapeinden júist idealer.
Een moer die je rood stookt draai je er altijd af en kun je in het ergste geval eraf slijpen of openbreken, bij het monteren een nieuwe moer en klaar.
Bij een bout kun je in sommige gevallen niet voorkomen dat hij afbreekt.
Sommige hoogopgeleiden weten ook hoe het komt, waar dat potentiaalverschil vandaan komt.En nu in gewoon Nederlands?
Ik snap potentiaal wel, maar lui met 2 linkerhanden en/of hoogopgeleid waarschijnlijk niet.
Sommige hoogopgeleiden weten ook hoe het komt, waar dat potentiaalverschil vandaan komt.
Vroeger, voor de komst van de buitenlandse officieren, was het zelfs een respectabel beroep.Nooit geweten, dat je voor het vasthouden van een poetslap op een modderschuit een hogere opleiding nodig hebt.
Hij weer ...
Probleem is alleen dat veruit de meeste dhz’ers gewoon gaan draaien. Dan zegt het krak. Roodgloeiend stoken en je krijgt alles los.
Toch ligt het hoofdzakelijk aan de gebruikte materialen voor de draadeindjes en moeren.
Ben nu met een volvo koekblik bezig de motor te wisselen en na 21 jaar en 680.000km draaide ik zo alle uitlaatspruitstuk moeren weer los.
Sowieso draait alles gewoon zo los en zonder te breken.
Kwaliteitspul dat zweedse spul.
Hoe maak je een moer bij een uitlaatspruitstuk roodgloeiend zonder iets anders te verkloten?
Want de moer is niet het enige dat die hitte te verwerken krijgt...
Kom nog regelmatig de term "Kopervet" tegen. Zijn we dat niet voorbij en is dat tegenwoordig Hittebestendig Keramisch vet? Of moet ik daar een nieuwe poll voor starten met de keuxes "Kopervet", "Keramisch Vet" en "Hij Weer!??"
Kom nog regelmatig de term "Kopervet" tegen. Zijn we dat niet voorbij en is dat tegenwoordig Hittebestendig Keramisch vet? Of moet ik daar een nieuwe poll voor starten met de keuxes "Kopervet", "Keramisch Vet" en "Hij Weer!??"
Kom nog regelmatig de term "Kopervet" tegen. Zijn we dat niet voorbij en is dat tegenwoordig Hittebestendig Keramisch vet? Of moet ik daar een nieuwe poll voor starten met de keuxes "Kopervet", "Keramisch Vet" en "Hij Weer!??"
dat is dus volledige bullshit.Ik heb op MF gelezen dat kopervet doordat het geleidt, het potentiaalverschil bevordert, en dat het daardoor juist sneller invreet.
autogeen brander met voldoende zuurstof en een hitteschild om de rest te beschermen of de manier die steeds vaker door professionals wordt gebruikt inductie. kan je heel lokaal metalen heel erg heet maken zonder dat de hitte op andere dingen komt.Hoe maak je een moer bij een uitlaatspruitstuk roodgloeiend zonder iets anders te verkloten?
Want de moer is niet het enige dat die hitte te verwerken krijgt...
Toch ligt het hoofdzakelijk aan de gebruikte materialen voor de draadeindjes en moeren.
Ben nu met een volvo koekblik bezig de motor te wisselen en na 21 jaar en 680.000km draaide ik zo alle uitlaatspruitstuk moeren weer los.
Sowieso draait alles gewoon zo los en zonder te breken.
Kwaliteitspul dat zweedse spul.
Hoe maak je een moer bij een uitlaatspruitstuk roodgloeiend zonder iets anders te verkloten?
Want de moer is niet het enige dat die hitte te verwerken krijgt...