Uitlaat Laser K1

Roderickdepineut

MF veteraan
14 mei 2004
2.773
0
36
Hilversum
dag mensen,

Heb sinds eergisteren een Honda VFR 750 F uit 1989
Waar ik heel blij mee ben!!! *D

Er zit ook een Laser K1 demper op.

Het is een V4 blok met 4 in 1 uitlaat. De uitlaat zit erop
gelast vanaf het stuk dat de 4 uitlaten in 1 overgaan !!!

Het is volgens mij een oude demper want hij blingt ook niet meer!!
Het geluid is daarentegen wel imposant!! :9~

1) Nu heb ik 2 vragen, hoe krijg je je uitlaat weer een beetje mooi???

2) En wat voor geluid geeft een laser K1 demper over het algemeen?

Ik weet niet zo goed hoe ik dat in moet schatten.
Een diepe brom zit er niet in en een hoge snerpende toon ook niet.
Bovendien heb ik nog nooit een VFR 750 V4 horen lopen met standaard
uitlaat dus heb ook geen vergelijkingsmateriaal.

Ik rij voor het eerst 4 cilinder dus dat is totaal ander geluid.

Met vriendelijke groet,

Onno
 

Roderickdepineut

MF veteraan
14 mei 2004
2.773
0
36
Hilversum
Hier de foto!!!







Heeft deze uitlaat onderhoud nodig???

Volgens mij aan het geluid te horen is het een open uitlaat
want je hoort naast motorgeluid ook luchtverplaatsing als je
het gas loslaat !!! Geen knallen maar wel pruttelen!!!
 

Kanarie

MF veteraan
4 sep 2003
36.686
1
39
De bocht moet je bewerken met Belgom Alu.
Krijg je een mooie glans zo weer terug.

En het is ook natuurlijk een V4, dus geen 4 cilinder in lijn. Dat geeft een weer iets ander geluid. Een V-twin, geeft juist weer de donkere brul en harde klappen en een 4 in lijn geeft juist dat hoge jankgeluid. Jij hebt een combinatie ertussen. Verder hoef je niet echt veel onderhoud te doen aan je uitlaat. Gewoon een beetje schoon houden. Als de demper titanium is, kan je het beste WD40 gebruiken. Dit dan wel op een koude demper.

Edit; het is trouwens ook idd een ouder model demper. Deze worden ook niet meer gemaakt als het goed heb. www.laser-jama.nl
 
Laatst bewerkt:

black ninja

MF'er
12 mei 2004
36
0
46
teteringen
had deze ook op mijn oude gpx 600 zitten
zelf er op gezet gewoon 2 dempers ipv de orginele. indcerdaad niet te zwaar geluid. maar toch niet verkeerd.
heb de mijne toen gewoon met de polijst schijf gepolijst. is en blijft alu.
zien ze er weer een stuk beter uit.
dus succes met polijsten
 

black ninja

MF'er
12 mei 2004
36
0
46
teteringen
vind trouwens die deuk in je bocht wel verdacht.
al een keer omgedonderd ofzo.
en die beugel om je demper zit ook niet helamaal jovel is t wel zo helemaal op t eind.
mischien ff ander bevestigingspunt maken??
succes
 

tyler99

MF veteraan
6 jan 2004
3.036
0
zevenbergen
ik heb ook zo'n pijp...

zag er niet uit ..heb hem bij een motorzaak gekocht voor 25 pleuro..

Heb hem flink met belgom opgepoetst....iedereen vraagt...hebbie een nieuwe uitlaat..... :9~ ...glimt echt als een tiet..ook de bocht die eraan zit...dus als je je ff kwaad maakt.. B|

je kan wel door de demper heen kijken..maar volgens mij zit er toch wel behoorlijk wat demping in......

ben van plan om de popnagels eruit te boren en het materiaal eruit te rukken..... :P


zal nog wel een piccie met de pijp erop zetten....
 

vroembert

MF veteraan
24 mrt 2003
17.485
514
57
Bezoek site
vind trouwens die deuk in je bocht wel verdacht.
al een keer omgedonderd ofzo.
en die beugel om je demper zit ook niet helamaal jovel is t wel zo helemaal op t eind.
mischien ff ander bevestigingspunt maken??
succes
Alle laser uitlaten (ook mijn Pro'Dor ) zitten op deze plek vast, omdat de originele uitlaatbevestiging aan het stepje van de duo passagier zit. Is geen enkel probleem. Ik zou proberen die deuk eruit te halen. Staat niet zo leuk.

Voor de rest is de VFR een gave fiets, die veel rijplezier kan opleveren.
 

tyler99

MF veteraan
6 jan 2004
3.036
0
zevenbergen
ik heb ook zo een uitlaat precies dezelfde
waar haal je dat belgom ziet er gelikt uit man
en bij mij zitten er toch dempers in hoor
belgom...haal je bij de motorzaak of automaterialen shop
kost ongeveer 12 pleuro en 50 pleurocent...

is wereldspul...zelfs mijn boutjes van mijn motor poets ik ermee...

die bocht van mij zag er ongeveer uit als van de topic starter...behalve die deuk dan,he,,die poets je zomaar niet weg... :+
 

Roderickdepineut

MF veteraan
14 mei 2004
2.773
0
36
Hilversum
Bedankt voor alle reacties,

Dat belgom heb ik vanmiddag in huis, na mijn werk even langs de shop!!!
en vanavond poetsen!!!

Heeft iemand toevallig een idee hoe ik die deuk eruit kan krijgen??

Ik heb er wel wat ideen over maar werden door mijn vader af gekeurd.
Met klemmen en hamers enzo!! |(

Iemand ervaring met deuk in uitlaat.

Ik was bang dat die deuk invloed had op de prestaties van de motor omdat
het een 4 in 1 is maar daar heb ik nog niks van gemerkt moet ik zeggen !!!
O-)
 

tyler99

MF veteraan
6 jan 2004
3.036
0
zevenbergen
Nog even de foto erbij!!

(Afbeelding)


Wat een heeeeeeeele mooie motor,roderickdepineut!!!!!!!!!!!
En wat een moooooooie foto,roderickdepineut!!!! :+


Ik vrees voor je dat die deuk er niet uit gaat komen!!!!
Bij mij is die bocht dubbelwandig.....
Dus:
1.als dit bij jou ook is,zal dit je prestaties dus ook niet kunnen beinvloeden(neem trouwens aan dat dit niet serieus bedoeld was ;) )
2.als dit bij jou ook is,zal het iig niet meevallen die deuk er uit te kloppen.Misschien iets oplassen en dan de deuk eruit proberen te trekken,maar vrees het ergste...bij mij is die bocht trouwens RVS.