Omdat de voorste cilinder van mijn Honda Revere een lekke uitlaatpakking had (tikken) vandaag nieuwe gemonteerd. De voorste pakking was idd half weggebrand. De voorste gleed er zo in, maar de achterste was zeker 3 mm te groot. Verkeerde maat geleverd? Whatever, die dingen kosten toch geen drol dus bijgeslepen tot het (net) paste.
Klaar met monteren, motor starten: getik was er nog steeds!!!! Sterker nog, het was zelfs luider, een soort sis/tik nu!
Meteen gekeken naar die achterste cilinder, maar dat was helemaal perfect gasdicht. Kijk ik voor: de rook walmde er gewoon uit
Hoe kan dit nou? Die pakking paste perfect. Of moeten ze er juist zwaar ingaan? verder was er veel koolafzetting te vinden in de uitlaatpoorten en buizen, wat ik zoveel mogelijk heb verwijderd. En ik zag dat de flens enigszins was kromgetrokken. moet ik het hier zoeken of is de pakking gewoon niet goed? (misschien te dun?)
Klaar met monteren, motor starten: getik was er nog steeds!!!! Sterker nog, het was zelfs luider, een soort sis/tik nu!
Meteen gekeken naar die achterste cilinder, maar dat was helemaal perfect gasdicht. Kijk ik voor: de rook walmde er gewoon uit
Hoe kan dit nou? Die pakking paste perfect. Of moeten ze er juist zwaar ingaan? verder was er veel koolafzetting te vinden in de uitlaatpoorten en buizen, wat ik zoveel mogelijk heb verwijderd. En ik zag dat de flens enigszins was kromgetrokken. moet ik het hier zoeken of is de pakking gewoon niet goed? (misschien te dun?)