Uitlaatpakking vervangen, nog steeds lek!?

Pietel

MF veteraan
21 aug 2008
1.226
1
Amsterdam
Omdat de voorste cilinder van mijn Honda Revere een lekke uitlaatpakking had (tikken) vandaag nieuwe gemonteerd. De voorste pakking was idd half weggebrand. De voorste gleed er zo in, maar de achterste was zeker 3 mm te groot. Verkeerde maat geleverd? :? Whatever, die dingen kosten toch geen drol dus bijgeslepen tot het (net) paste.

Klaar met monteren, motor starten: getik was er nog steeds!!!! Sterker nog, het was zelfs luider, een soort sis/tik nu! :(

Meteen gekeken naar die achterste cilinder, maar dat was helemaal perfect gasdicht. Kijk ik voor: de rook walmde er gewoon uit :N

Hoe kan dit nou? Die pakking paste perfect. Of moeten ze er juist zwaar ingaan? verder was er veel koolafzetting te vinden in de uitlaatpoorten en buizen, wat ik zoveel mogelijk heb verwijderd. En ik zag dat de flens enigszins was kromgetrokken. moet ik het hier zoeken of is de pakking gewoon niet goed? (misschien te dun?)
 
Bedankt voor de reacties...... flens dus. Ding is na nadere inspectie toch wel zo krom dat bijvijlen wel een hele opgave lijkt..... en behoorlijk roestig ook (21 jaar oud :X )

Alle motorzaken zijn natuurlijk morgen dicht...heerlijk weekend op zondag & maandag |( Verkopen ze bij bv. Brezan ook flenzen die passend zijn op motoren?
 
Vandaag weer wat tijd en de boel erafgehaald, pijp zat natuurlijk vastgekoekt in de collector maar met wat geduld & een hamer kwam ie wel los. Zit daar verdomme een opstaand randje aan dus die hele flens kan niet van de pijp af zonder hem door te slijpen!!! :N

Toen maar een gleufje in de stoeprand opgezocht (sleutel op straat -O- ), hele geval erboven gelegd zodat 1 kant van de flens ertussen viel en met een bahco zo recht mogelijk gewrikt.. Kan ermee door.

En nu breekt het wachten weer aan, er is natuurlijk geen enkele zaak die een pakking voor tussen de bocht en de collector op voorraad heeft. B|

Kan ik er als noodoplossing alutape tussen doen?
 
Ja, klopt. Vandaag 2 opgehaald.

Nu heb ik, als ik uit m'n werk kom, geen schuifmaat in m'n binnenzak en helemaal geen uitlaatbocht. Dus er maar op vertrouwen dat de beste man de goede in het boek heeft opgezocht en meegeeft..... Ze passen dus niet :(

1 is al naar z'n moer nu, de andere breng ik terug om te ruilen, en voortaan koop ik niks meer zonder het eerst op te meten!!! Dit is al de derde keer dat ik een verkeerd item meekrijg wat is opgezocht in het Honda-boek op onderdeelnummer! Komt dat meer voor dat je niet kan vertrouwen op onderdeelnummers?
 
Terug
Bovenaan Onderaan