• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Uitrusting duopassagier meenemen

HertogJW

MF'er
Lid geworden
13 apr 2015
Waarderingsscore
0
Hey tourders,

Ik zit met een uitdaging, ik wil graag mijn vriendin ophalen op de motor komend weekend.
Nu heeft zij haar helm, broek en jas niet bij. Deze mag ik dus meenemen.

De vraag is hoe?
Ik heb geen koffer en de makkelijkste en goedkoopste oplossing lijkt mij een bagagerol
Alleen twijfel ik dit past in zo'n rol? Heeft iemand hier ervaring mee?

Oh wat wel belangrijk is is dat de tas leeg tot heel klein te reduceren is, om weer makkelijk mee te nemen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Is wel een beetje een algemene vraag aangezien je bagagerollen hebt van 12 tot en met 109 liter (en vast nog wel groter)
Ik kan in mijn bagagerol in ieder geval een luchtbed + tent + slaapzak + complete kledingset incl 1 paar normale schoenen kwijt. Helm zou ook nog wel lukken mits ik de tent er niet in stop ;)
Heb nu zelf deze achterop zitten:
[Dode link verwijderd]
waar ik een jas en broek ingepropt krijg (met wat moeite) Helm zet ik op de passagierszit vast aan de sissybar. Zolang het niet regent is dat ook goed te doen.

Heb deze ook nog overwogen want daar kan een helm in wat bij de mijne niet kan. Maar die is niet zo vormvast als er niets inzit.
[Dode link verwijderd]

maar aangezien je zo'n rol blijkbaar nog niet hebt. Hele zooi meenemen en passen in de winkel of je het erin krijgt ?

Laatst bewerkt:
220px-Vuilniszak.jpg

Ik heb een bagagenetje, maar dat werkt niet bij deze hoeveelheid bagage. |(
Mijn motor heeft ook weinig mogelijkheden om te bevestigen behalve helemaal onder zadel.
Tip om gewoon te gaan proberen is natuurlijk hele goede, maar dacht misschien heeft iemand hier ervaring mee.

De vuilniszak oplossing... Is niet helemaal mijn ding. O-)

Ik heb een bagagenetje, maar dat werkt niet bij deze hoeveelheid bagage. |(
Mijn motor heeft ook weinig mogelijkheden om te bevestigen behalve helemaal onder zadel.
Tip om gewoon te gaan proberen is natuurlijk hele goede, maar dacht misschien heeft iemand hier ervaring mee.

De vuilniszak oplossing... Is niet helemaal mijn ding. O-)
Geen duosteps,uitlaatsteun,knipperlichtpootjes....

Je hebt verschillende maten bagagenetjes. Jas plus broek in plastic zak, helm erop, bagagenetje er overheen. Ik heb al vaker een helm met zo'n netje meegenomen, dus een pak eronder moet ook wel kunnen. Proberen zo plat mogelijk op te vouwen, alleen 1x dubbel ofzo. Dan wordt het pakket wel wat groter maar blijft wel plat.

Heb een betaalbare bagagerol gehaald met spanbanden

Heb een helm erin gepast en dat ging prima en nog voldoende ruimte.

Thx voor het advies iig

zoek eens naar rokstraps.
spanband met sterk elastiek, nooit meer naspannen, werkt perfect.
bv bij motozoom.
hebben ook redelijk goedkope bagage rollen.
succes.

Terug
Bovenaan Onderaan