Op zondag 04 januari 2004 17:09 schreef de ex zot het volgende:2 Als die agent hoort dat ie begrenst is, is dat toch juist goedHij moet juist begrenst zijn
Mwah, lijkt me niet slim.
Ten eerste kan je motor met zo'n electronische begrenzer nooit legaal begrensd worden want een officieel kitje kun je zo nooit toepassen.
Ten tweede wordt de motor na een ongeluk vaak niet op een testbank gezet (aardig lastig als ie in puin ligt)maar wordt gekeken of de restrictor er nog in zit. Aangezien er dan alleen een electronische begrenzer gevonden wordt die zo uit te schakelen is, zullen ze er zeker over zeiken en kun jij uiteindelijk fluiten naar de centen.
En trouwens, aangezien je hem zo niet 25kW op het kenteken kan krijgen moet je een vermogenuitdraai opsturen met vaak daarbij aangegeven wat voor restrictor er gebruikt wordt en waar die zit. Ben bang dat ze hem niet eens willen verzekeren als ze horen dat ie electronisch begrensd is.
De overheid heeft een wet gemaakt. In die wet staat volgens mij niet hoe een motor afgevoerd moet worden
ook staat er niets in over hoe moeilijk het verwijderen van de begrenzing moet zijn
M'n broertje heeft een 80cc ns1, die zou er ook wel graag een (uitschakelbare) begrenzer op hebben denk ik (schakel"brommer").
Maar als je eerst met b.v. 120 een agent inhaalt en je wordt aan de kant gezet en hij blijkt maar 45 te kunnen, denk je dan niet dat ze even gaan kijken?
Trouwens zon begrenzer op de motor meer iets voor de verzekering denk ik. En mochten die na een ongeluk gaan kijken of dat bij jou goed zit, dan zullen ze je truukje zeker wel vinden.
Hele verhaal is meer iets voor schakelbrommers, op de motor is het een beetje onzin denk ik.
Het probleem is alleen hoe zet jij dat ding weer op de begrenzer, als je in een ambulance geladen word?
Daar zijn trukjes voor die ik niet op een forum ga zetten.
Idd, daar heb je helemaal gelijk in, maar als er wordt gevraagd naar een werkende begrenzing ben ik maar even zo vrij om er eentje te posten.maakt niet uit of ja dat hebt ofniet.
of je werkelijk 25 kw hebt word aleen gecontroleerd bij eenongeval met doden of zwaamgewonden, meestal ligt je motor toch in wrak dan,mss dat ze proberen de motor te maken(als het lukt),om dan op vermogentestbank te zetten,waarbij dat ze toch de begrenzing vinden. is dat niet dan zeten ze hem zo op vermogentestbank.
de kans is dus heel klein dat je er iets aan hebt.
want als ze tegenwoordig een scooter op rollen zetten, en ie gaat niet te hard, beginnen ze volop te zoeken naar een knopje.
Zijn er harley's met meer als 25KW?Nog even wachten totdat je weer jarig bent, dan kun je zonder allerlei truuks gewoon een echte motor kopen.
Sommige mensen denken dat de motor gecontroleerd zal worden d.m.v. een vermogensbank. Dat is niet waar, de motor zal worden gecontroleerd op het politiebureau waar men kijkt of de begrenzingskit aanwezig is. Is deze niet aanwezig, dan is het einde verhaal voor jou. Is deze wél aanwezig is er niets aan de hand en ben je 100% veilig.
mag deze dicht?
Aan/uit maakt dus geen moer uit?