Uitval bij regen, Kawasaki Z650

Sway

MF veteraan
20 jan 2003
11.122
1
Velp (Gelderland)
Ik ben sinds een jaar eigenaar van een prachtige z650. Deze heeft echter een nare eigenschap; Hij is allergisch voor water. :X

Enige tijd geleden heb ik de inlaatrubbers tussen het luchtfilterhuis en de carburateurs vervangen, hier zaten een paar flinke scheuren in en we dachten eigenlijk dat dit het probleem was. Ik heb toen een 'proefrit' gemaakt, in de stromende regen,en dat ging helemaal goed. *O* Totdat ik na een tussenstop verder reed, inmiddels scheen de zon, alleen de weg was nog nat. Ik was de hoek nog niet om of hij hield ermee op :? Toen ook de weg weer droog was ben ik zonder problemen naar huis gereden.

's Avonds met pa eens e.e.a. bekeken, toen bleek bij de contactpunten een blootliggende draad te zitten. Draadje netjes dicht gemaakt, pakking ertussen, moet goed zijn dacht ik zo... Dé ultieme test, de tuinslang erop! }) Na een half uur heb ik het opgegeven, hij bleef het doen *D Vol goede moed de bagage opgepakt, klaar voor de vakantie *O*

De morgen van de vakantie regende het heel licht, geen probleem, met de tuinslang ging het immers ook goed! Nog even tanken en dan kon de reis beginnen... Ja, niet dus, ik was de straat nog niet uit of het was precies weer hetzelfde verhaal -O-

Waarschijnlijk zit het in het stroomcircuit, maar we kunnen niks vinden. :/

Heeft iemand van jullie misschien een idee?
 
Slecht contact bij de "run-stop" schakelaar, contactslot, connectoren, bobines, etc.

Altijd bij het simpelste beginnen, de schakelaars en connectoren.

Raymond
 
Je bedoelt dattie er helemaal mee stopt:

- geen licht?
- niet starten?
- niet aanslaan?

Kijk even naar de hoofdzekering en de aansluitingen daarvan.
 
:W Oma

Slecht contact bij de "run-stop" schakelaar, contactslot, connectoren, bobines, etc.

Altijd bij het simpelste beginnen, de schakelaars en connectoren.

Raymond
Dat hebben we allemaal nagelopen, heb vanmorgen nieuwe condensators besteld, in de hoop dat dat het is, maar ik betwijfel het.

De eigenaar van de motorzaak had het erover dat het aan de onsteking lag... Deze heeft een lager voltage dan een electrische ontsteking, waardoor hij bij elk beetje nevel afslaat. Zelfde probleem schijnt bekend te zijn bij de Honda CB en Yamaha XS650. Nadat de modellen met een electrische ontsteking uitgebracht werden was het probleem opgelost.

De oplossing; Fiets verkopen en een andere kopen :?
 
Laatst bewerkt:
Wat een bullshit verhaal zeg, ik rij met mijn cb van 75 in stortbuien zonder problemen. Je moet de oorzaak meer zoeken in slechte bougiedoppen en bougiekabels, dat is het enige. Door vocht kan het oude poreuze spul doorslaan.
 
Wat een bullshit verhaal zeg, ik rij met mijn cb van 75 in stortbuien zonder problemen. Je moet de oorzaak meer zoeken in slechte bougiedoppen en bougiekabels, dat is het enige. Door vocht kan het oude poreuze spul doorslaan.

Psies, spuit je doppen en kabels eens lekker in met WD40 ofzo
 
Wat een bullshit verhaal zeg, ik rij met mijn cb van 75 in stortbuien zonder problemen. Je moet de oorzaak meer zoeken in slechte bougiedoppen en bougiekabels, dat is het enige. Door vocht kan het oude poreuze spul doorslaan.

ik voel nattigheid :+

dat oude poreuze spul...daar bedoelde owzelf mee Bruurs ?
 
Stopt de motor direct of ga het met een "plof en een knal".
Zoek in het hoogspanningsgedeelte van bobines tot bougiedop. Laaspanning kan veel vocht verdragen.

Oja, de CB's werd alleen tijdens een hittegolf gebruikt en nu nog. Stierenontlasting verhaal
 
Laatst bewerkt:
Of het waar is of niet laat ik aan jullie, dat was wat die man van de motorzaak me vertelde...

Bougiekabels en -doppen heb ik vernieuwd, nog steeds hetzelfde probleem, dus dat is het niet :N
Heb gister een electronische ontsteking besteld, kijken wat dat uithaalt.

Van het weekend haal ik de GT uit de schuur, ff een weekendje wegregenen uitwaaien in de Eifel :9
 
je moet de ontluchtingen afschermen met een slangetje net zoals de vlotterbak overloop. Ik had er ook altijd last van evenals een vriend met een Z1000. het was bij ons een carburateurkwestie en geen ontsteking!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan