uitval probleem '04 zx636r

Daniel mt09

MF veteraan
5 sep 2003
3.071
11
Brabant
He mensen, zo heel af en toe valt me bike gewoon uit tijdens een ritje, op de snelweg in een bocht B| dus zo ineens.
Dan moet ik de choke volopen zetten en dan start ie weer en is er niets aan de hand, laatste paar weken is het gelukkig niet meer gebeurt maar daarvoor wel es af en toe |(
Enig idee wat het zou kunnen zijn?
 
Bij ieder pompstation kán iets fout gaan, indien geen vuil dan wel een slokje (condens-)water ofzo.

Ook in je eigen tank kan wel eens roest voorkomen of bladders.

Misschien zou (daardoor) de pomp ff kunnen haperen ... ?

Ooit al een keer injector-reiniger in de tank bijgegeven?

Eigenlijk heb ik geen idee hoe een choke in elkaar zit en werkt bij een ingespoten machine; shotje benzine in de lucht-inlaat?
 
Bij ieder pompstation kán iets fout gaan, indien geen vuil dan wel een slokje (condens-)water ofzo.

Ook in je eigen tank kan wel eens roest voorkomen of bladders.

Misschien zou (daardoor) de pomp ff kunnen haperen ... ?

Ooit al een keer injector-reiniger in de tank bijgegeven?

Eigenlijk heb ik geen idee hoe een choke in elkaar zit en werkt bij een ingespoten machine; shotje benzine in de lucht-inlaat?


Maar juist dat ie het nu al de hele tijd niet heeft gedaan en ik tog wel verschillende malen getankt heb, en stel dat ik morgen zou gaan rijden dat ie dan wel zou uitvallen
 
Benzine-injector-reiniger reinigt iets méér dan alleen de injectors; houd je wel aan de dosering op het flesje, meestal grofweg: 1 flesje verdelen over 2-3 tankbeurten (want auto-tank is groter).

Maar ja, niemand kan natuurlijk op afstand zo precies weten wat er aan de hand was of is.

Kijk ook eens met een zaklantaarn in de tank of er geen rotzooi op de bodem ligt; aan- en uitschakelen op enige afstand want gewone zaklantaarns zijn niet explosie-beveiligd en vooral bij UITschakelen ontstaat een vonkje.
 
Benzine-injector-reiniger reinigt iets méér dan alleen de injectors; houd je wel aan de dosering op het flesje, meestal grofweg: 1 flesje verdelen over 2-3 tankbeurten (want auto-tank is groter).

Maar ja, niemand kan natuurlijk op afstand zo precies weten wat er aan de hand was of is.

Kijk ook eens met een zaklantaarn in de tank of er geen rotzooi op de bodem ligt; aan- en uitschakelen op enige afstand want gewone zaklantaarns zijn niet explosie-beveiligd en vooral bij UITschakelen ontstaat een vonkje.

Gekeken maar niets kunnen vinden, op benzine na
 
Terug
Bovenaan Onderaan