Undertail Yamaha r1 1998

Nielsow

MF'er
1 mrt 2012
51
6
Den Haag
Beste forumleden,

Vandaag op de motorbeurs kwam ik een aantal undertails tegen. Dit vind ik zelf erg mooi en zou dit graag willen hebben op mijn motor. Nu heb ik gezocht via google en kom de hotbodies undertail tegen. Wie kan mij vertellen of dit een goed product is? Moet hier nog veel voor gezaagd of aangepast worden?

Zijn er ook originele undertails verkrijgbaar? En zo ja, waar?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Groeten,

Niels
 
Hey Niels,

Ik heb er een over na het ombouwen van de achterkant. Is een voor de wit rode R1 uit '98.
Als je interesse hebt stuur dan maar even een persoonlijk bericht.
 
Je moet wel redelijk wat zagen in het originele spatbord (dat moet je denk ik bij alle undertails doen), ik heb ook het originele achterlicht gesloopt om enkele ophangpunten te behouden. Het is de mooiste undertail die je kan vinden voor dit model R1, maar je hebt wel iemand nodig die handig is om hem te monteren, het is niet 'plug & play'. Tevens, de geïntegreerde knipperlichten kan je overdag bijna niet zien, je moet een ander knipperrelais monteren omdat alles in LED is en mijn knipperlampje in het dashboard is sindsdien erg zwak, gelezen dat meer mensen daar last van hadden na montage van deze undertail (slechte massa ofzo :? )

Maar als hij er eenmaal onder zit ben je dat allemaal al snel weer vergeten :9
 
Ik heb zelf twee keer ene undertail ingebouwd op een r1 uit 1998-1999.
De eerste was van Hotbodies, het eerste wat me opviel was dat de kleur niet overeen kwam met de kleur van de motor. Oke dat zal kunnen na zoveel jaar, alleen de pasvorm was ook niet echt optimaal vond ik. En van de beschrijvingen die erbij zitten word je ook al niet echt wijzer. Daarbij klopt het idd dat de knipperlichten niet perfect zijn. Qua kleur en afwerking moet je voor het merk Topline gaan wat grotendeels door Bike-design gelervd word alleen daar betaal je dan ook wel voor. Wie ook goede undertails levert en nog voor goede prijzen ook is GoParts, heb al diverse malen undertails voor motoren bij hen besteld en worden snel en goed geleverd. Kwaliteit is super en knipperlichten was vele malen beter dan die van Hotbodies.


Gr.
 
De 2 bovenstaande reacties zijn al aardig volledig.

Ik heb een hotboddies erop gehad. Qua looks beter ja, maar wat een hoop praktische ellende. Slechte verlichting, vooral met knippers. Je opbergvakje onder de buddie moet worden weggezaagd, dus dat wordt ook meteen waardeloos. De pasvorm is het net niet, dus dat wordt er ook niet mooier op.

Destijds heb ik m via markplaats verkocht en toen zag ik dat een nieuwe hotboddies 250 euro was. Misschien nu wat goedkoper, maar ik zou t nog niet gratis willen.

Ik zou het niemand aanbevelen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan