als ik jou was zou ik relais->zekering->splitsen naar usb en sigaretten doen.
Oké lijkt me inderdaad ook de beste optie maar dan met eventueel een dubbele zekering, zoals eddy0497 schreef...
Wat voor relais en zekering heb ik nodig (heb niet veel verstand van elektra)?
Die USB aansluiting is handig, maar hoe / waar haal ik 5 volt vandaan?
http://pcnautic.nl/shop/Datasheets/USB-PWR-01 Tech tek .pdf ga er niet vanuit dat hier nog een klein omvormertje / adaptertje in zit
Wil zelf ook wel graag een USB aansluiting op de motort
Die USB aansluiting is handig, maar hoe / waar haal ik 5 volt vandaan?
http://pcnautic.nl/shop/Datasheets/USB-PWR-01 Tech tek .pdf ga er niet vanuit dat hier nog een klein omvormertje / adaptertje in zit
Wil zelf ook wel graag een USB aansluiting op de motort
Oké lijkt me inderdaad ook de beste optie maar dan met eventueel een dubbele zekering, zoals eddy0497 schreef...
Wat voor relais en zekering heb ik nodig (heb niet veel verstand van elektra)?
Als je kijkt op www.motozoom.nl en zoekt naar artikel 70023935 vind je dezelfde die ik heb (kost je 7 euro), volgens mij precies dezelfde als uit het plaatje van eddy.
Hier het aansluit plaatje:
Ik heb hem parallel met mijn achterlicht gezet. De kleuren komen overeen met mijn kabelboom dus misschien zijn ze bij jou anders. Maar even voor de duidelijkheid:
85 = min pool van je stroombron (achterlicht kabel bijvoorbeeld)
86 = plus pool van je stroombron
87 = min pool van wat je aan gaat sluiten voor apparatuur
30 = plus pool van wat je aan gaat sluiten voor apparatuur
Ik heb mijn achterlichtkabel gepakt omdat deze makkelijk te bereiken en aan te passen was. Je kan hem ook via je contactslot schakelen of je koplampkabel of iets anders dat pas aan gaat als je motor aan staat.
http/www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=27406&postdays=0&postorder=asc&highlight=usb&start=15
http/www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=27406&postdays=0&postorder=asc&highlight=usb&start=15
wat een gedoe met omvormers relais
zoals broos al zeg een adapter ze zijn er al voor 5€[afbeelding]
Ga er dan vanaf nu wel maar vanuit dat de omvormer er mee in verwerkt zit.
Staat in de link van bananeman 2 de post toch vermeld dat de uitgaande spanning 5V is.Denk dat er iets mis is met je schema
Als ik je uitleg goed begrijp sluit jij min en plus op één doorschakeling aan
Normaal is het
85 + na contact
86 massa
30 aanvoerende spanning +12V
87 spanning +12V naar verbruiker
Bij de Lidl vanaf maandag:
[afbeelding]
Je plaatje klopt, je toegevoegde verhaal zit een foutje inNee, jij begrijpt mijn verhaaltje dan gewoon niet. Dit schema klopt, aantoonbaar want het zit op mijn motor en doet precies wat het moet doen.
wat een gedoe met omvormers relais
zoals broos al zeg een adapter ze zijn er al voor 5€[afbeelding]
Je plaatje klopt, je toegevoegde verhaal zit een foutje in
Je legt een +12V aan 30 en een massa aan 87. Dat kan niet, geeft vonken en exploderende zekeringen.