USB kabel van de Zumo 595

NC 750 X DTC mh

MF veteraan
25 mrt 2020
1.350
940
Enschede
Heeft er iemand ervaring bij gebruik van een Garmin Zumo 590/595 wat betreft de USB kabel die eraan hangt.

De Garmin Zumo 595 op de motor de USB kabel die aan de Garmin zit heb ik verbonden met de telefoon.
Motor starten na een tig aantal seconden zie ik dat de telefoon word opgeladen maar na een seconde of 5 weer stopt met laden.
Het scherm van de telefoon staat gewoon aan, maar opladen doet hij niet meer.
Of anders misschien iemand die weet hoe je in de verborgen instellingen kunt komen van het toestel.
 
Is dat wel mogelijk om via de Zumo 595 een ander device op te laden? Volgens mij niet. Via de USB kabel kun je namelijk wel de Zumo zelf opladen, maar is het niet bedoelt om via die weg een ander apparaat op te laden. Maar ik kan het mis hebben.
 
Via de zumo zelf kan het inderdaad niet, maar aan de kabels aan de mount zit er ook eentje met een USB-A female aansluiting. In principe zou je daar een telefoon mee kunnen opladen, mits de zumo in de mount zit en aan staat. Ik weet alleen niet hoeveel A die aansluiting doet.
 
Volgens mij werkt dat inderdaad niet. Ik heb geprobeerd om met die kabel een Gopro op te laden of in ieder geval de accu in de lucht te houden maar dat werkt niet. Als de Zumo stopt met laden en je haalt de Zumo los uit de houder en zet hem weer terug blijft hij bij mij wel spanning geven maar niet voldoende A dus.
 
Laatst bewerkt:
Nou het is gelukt.
Bij de foto’s van de eerste tot de laatste gewoon doorlopen instellingen wijzigen en opslaan.
foto 1.jpg

Als eerste zet de Garmin aan.
Dan op bekijk kaart drukken.
foto2.jpg

Links op snelheid drukken.
Je krijgt een venster met een grote ronde cirkel hou daar de vinger op tot je een ander scherm krijgt.
foto3.jpg

Dan klik je op Configuration and Settings er opent een nieuw venster.
foto4.jpg
Daar klik je op MTP Settings
foto5.jpg

Normaal staat hij op MTP Auto Detect
Nu zet je deze op MASS Storage
foto6.jpg

Opslaan en terug naar het begin.
Zet de Garmin in de slaapstand en zet hem terug in de houder
Sluit de telefoon aan de USB van de Garmin en zet de motor op contact aan.
Je hoeft niet te starten wacht een tig aantal seconden en je ziet op de telefoon rechtsboven dat de batterij groen is. Wat inhoud dat hij aan het opladen is.
Heb hem nog niet tijdens het rijden uitgeprobeerd alleen zonder motor starten maar hij bleef aan dus zal wel goed komen.
 

Bijlagen

  • foto4.jpg
    foto4.jpg
    218,1 KB · Weergaven: 11
Even een kleine aanvulling.
Het werkt alleen met originele laadkabel. Dus kabel van de Telefoon.
Heb de Quick Lock draadloze oplader maar hier werkt hij niet op.
Was wel vreemd de eerste keer (Dacht ik) werkte hij gewoon goed.
Nu verschillende keren geprobeerd met verschillende kabels maar na een tig aantal seconden stopt hij met laden op de Quick Lock.
Bestel deze kabel kijken of dit iets is. Hij is goedkoop maar de verzendkosten zijn meer.
Apple laadkabel
Wil toch zien dat de laadfunctie met de Quick Lock aan het werken krijg
 
De kabel verbonden met de Quick Lock zal niets uit maken. Er komt geen informatie bij de Garmin. Telefoon verbonden met de Garmin zal informatie naar het navigatiesysteem sturen. Denk dat als je een camcorder erop aansluit hetzelfde zal zijn als Garmin verbonden met de Quick lock. Geen informatie dan verbreekt hij de verbinding
 
Terug
Bovenaan Onderaan