Vragen over de zumo 595

Spidigod

Die hard MF'er
26 nov 2010
540
173
De Liemers
Ik rij op moment nog steeds met een Garmin 2820 8-)
Echter mis op de 2820 de mogelijkheid om vanaf de mobiel onderweg een route in te laden bv even snel gegenereerd door Kurviger.

Mijn vragen
Is de helderheid van de 595 te doen in de praktijk?

ik lees veel batterij problemen, maar zou vrij makkelijk te verhelpen zijn klopt dit?

In de review van mrgps zou de functie om makkelijk een motor route te laten berekenen door het toestel niet goed werken, bij de Xt zou dit al een stuk beter gaan. Is dit met latere software updates nog verbeterd?
 
Het fixen van de batterij van de 595 werkt niet altijd.
Als je budget toereikend is, kan je beter voor de xt gaan.
De 595 en de xt kan je niet helemaal met elkaar vergelijken.
 
Het fixen van de batterij van de 595 werkt niet altijd.
Als je budget toereikend is, kan je beter voor de xt gaan.
De 595 en de xt kan je niet helemaal met elkaar vergelijken.
Bedankt voor je reactie.
Had wel gezien dat de 595 spotify ondersteuning heeft en de XT weer niet, deze functie leek mij juist weer handig haha.
Het is niet dat mijn budget het niet toelaat om een xt of xt2 te kopen, maar heb dat er simpelweg niet voor over. Kan voor vrij weinig een 590 overnemen en was van plan die software matig aan te passen naar een 595, dat leek mij wel grappig. Maar als dat toestel niet geweldig is en ook batterij problemen kent dan heb ik er geen zin meer in.
Had gehoopt een reactie met iets meer toelichting.
 
Goedendag

Spotify ondersteuning werkt niet meer op de 595. Is van een verouderde versie geloof ik.
Je kunt wel via de mediaplayer aangeven dat je extern wilt luisteren, dan werkt via bluetooth Spotify wel op jouw telefoon.

Routes inladen op de 595 via jouw smartphone werkt mits je dit via een micro sd kaartje doet en daarmee de route overdraagt.
Met bluetooth word dit niet herkend.

Al met al... de xt heeft mij de voorkeur.
Eenvoudig via de garmin drive app een route naar toe zenden.

Ik ben zelf aan het overwegen om van de 595 naar de xt te gaan.
 
Ik rij op moment nog steeds met een Garmin 2820 8-)
Echter mis op de 2820 de mogelijkheid om vanaf de mobiel onderweg een route in te laden bv even snel gegenereerd door Kurviger.
Met de 595 kun je ook geen routes via je mobiel laden. Als je de XT te duur vindt kun je gaan voor de 396 gaan. Deze is mooi geprijsd en daarmee kun je wel routes via je mobiel overdragen. Is zeker een grote vooruitgang met je huidige toestel.
Garmin Zumo 396LMT-S
Daarnaast heeft deze een ingebouwde accu, dus ook niet de problemen van de 595.
 
Met de xt kan je muziek streamen via je telefoon.
Ik neem aan dat je dan ook spotify kan streamen?
Zelf heb ik hier geen ervaring mee.
Het scherm is erg goed afleesbaar, ook in zonlicht.
En het draadloos overdragen van routes en tracks via de mobiel werkt erg handig.

Het maken van kronkelroutes werkt matig.
Maar dat kan dan weer eenvoudig met Kurviger of myrouteapp.

keuzes,keuzes ;)
 
Het scherm van de 595 laat je echt in de steek als je passen aan het rijden bent in Oostenrijk is mijn ervaring.
Door de paarse route en donker groen gekleurd bos icm wat zon...

XT dan weer een wereld van verschil.
 
Hebben jullie de helderheid van het scherm wel op volledig staan?
Ook ik heb de 595 gehad en herken die kritiek dus niet.
Hij staat standaard niet op voluit. En op welk kaartthema heb je de 595 staan?
Ook dat heeft effect daarop.
 
Thema is anders, maar waar ik me aan stoorde was de 3D kaart. Die verkleuringen bij hoogte die waren niet prettig voor de zichtbaarheid.
En te onrustig qua beeld.
 
Bij zowel bij de 350lm als de xt gebruik ik kaartthema Oostenrijk. En geen topo kaart. Dat vind ik het meest overzichtelijk.
 
Ik rij op moment nog steeds met een Garmin 2820 8-)
Echter mis op de 2820 de mogelijkheid om vanaf de mobiel onderweg een route in te laden bv even snel gegenereerd door Kurviger.

Mijn vragen
Is de helderheid van de 595 te doen in de praktijk?

ik lees veel batterij problemen, maar zou vrij makkelijk te verhelpen zijn klopt dit?

In de review van mrgps zou de functie om makkelijk een motor route te laten berekenen door het toestel niet goed werken, bij de Xt zou dit al een stuk beter gaan. Is dit met latere software updates nog verbeterd?
Heb een 590LM, voorganger van de 595. Meer dan uitstekend toestel, ondanks dat ik nu een Navigator 5 heb, die minder mogelijkheden heeft (zoals routes maken op het toestel) maar wel in zijn navigatiehuis op het dashboard past. Maar de 590 zit nu op de motor van vrouwlief.
Helderheid is heel goed, maar batterijduur helaas niet. Maar wat maakt dat eigenlijk uit, de meeste rijders schakelen hem op de accu door.
 
Bedankt voor alle reacties!
Dit was precies wat ik nodig had.
Het niet kunnen overzetten van routes zonder kabel zie ik als een groot minpunt, dit wist ik niet. Slechte helderheid en toch wel risico op accu problemen heeft doen besluiten tzt voor een XT te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan