USB plaatsen motor

Ik heb de usb gedeelte gevonden. Alleen krijgt deze geen stroom. Ik zie ook niks extras aangesloten op de accu. Verder zie ik ook dopje waar de zekering inzit . Zekering nummer 3
Heb je wel gemeten met contact aan?
 
Sorry jongens i khad niet goed gekeken. De min is direct aangesloten op de accu. De plus zie ik niet maar het volgende viel me op. I kheb de zekering (3) eruit gehaald en die ziet er zo uit (zie fotos). Zoals ik het geleerd heb is licht erop kijken of het draadje doorgebrand is. Dat is niet het geval althans zover ik kan zien. Maar de contact punten zien er frappant uit. Ik ben benieuwd wat jullie vinden.
 

Bijlagen

  • 20230808_212413.jpg
    20230808_212413.jpg
    178 KB · Weergaven: 23
  • 20230808_212358.jpg
    20230808_212358.jpg
    157,7 KB · Weergaven: 24
  • 20230808_212537.jpg
    20230808_212537.jpg
    324,1 KB · Weergaven: 26
Eerst een volledig beeld hebben hoe e.e.a. aangesloten is voordat je iets gaat doen.
Dus ook weten waar die plus is aangesloten. En waar is die zekering van?
 
Sorry jongens i khad niet goed gekeken. De min is direct aangesloten op de accu. De plus zie ik niet maar het volgende viel me op. I kheb de zekering (3) eruit gehaald en die ziet er zo uit (zie fotos). Zoals ik het geleerd heb is licht erop kijken of het draadje doorgebrand is. Dat is niet het geval althans zover ik kan zien. Maar de contact punten zien er frappant uit. Ik ben benieuwd wat jullie vinden.
Die zekering hoort er toch gewoon zo uit te zien? Heb je ooit wel eens iets "elektrisch"gedaan ?
 
Die zekering hoort er toch gewoon zo uit te zien? Heb je ooit wel eens iets "elektrisch"gedaan ?
Ik vroeg het omdat ik vooral een zwarte aanslag zie. Daarbij heb ik ook aangegeven dat ik hier zeker geen pro in ben. Kan alleen maar leren van deze case
 
Ik vroeg het omdat ik vooral een zwarte aanslag zie. Daarbij heb ik ook aangegeven dat ik hier zeker geen pro in ben. Kan alleen maar leren van deze case
Je doet alleen niet zo gek veel met de tips die je krijgt, ik heb de indruk dat je het bestaande systeem werkend wil zien te krijgen. Dar lijkt mij de lastigste optie.
 
Eerst een volledig beeld hebben hoe e.e.a. aangesloten is voordat je iets gaat doen.
Dus ook weten waar die plus is aangesloten. En waar is die zekering van.

Ik zal een beeld proberen te schetsen dmv tekst.

Min kabel (zwart) loopt vanaf de houder op mijn stuur > onder mijn tank> komt onder de stoel uit> aangesloten op min accu.


Plus kabel (rood) loop vanaf mijn houder op mijn stuur > onder de tank door> onder mijn stoel > tussenstuk met zekering> vervolgens loopt het onder mijn bakje met alle aangesloten zekeringen door.

Ik zal morgen eens verder kijken of ik wat ik meer zicht kan krijgen op die rode kabel. Het verste wat ik nu kan zien van het rode kabeltje is dat er een stukje tape omheen zit. Daarna is er niks zichtbaar.


@IJzervreter om de boel eruit te kunnen slopen zal ik hoe dan ook achter moeten komen waar het rode kabeltje eindigt. Begrijp me niet verkeerd maar ik heb een usb poort nu die niet werkt en ik kan er alleen maar van leren aangezien dat ding er toch gemikt wordt. Zo begrijp ik ook beter hoe de stroom aansluitingen op de motor werken. Voor evt uitbreidingen in de toekomst.
 
Je hebt het over onder je stoel? Heb je het nu over een auto? Ik volg je niet zo goed meer nu.
 
Plus kabel (rood) loop vanaf mijn houder op mijn stuur > onder de tank door> onder mijn stoel > tussenstuk met zekering> vervolgens loopt het onder mijn bakje met alle aangesloten zekeringen door.

En er zit niet een rode extra kabel ook nog op de accu aangesloten? Dan vermoed ik dat hij ergens in dat bakje met zekeringen is aangesloten, op een punt dat een geschakelde plus geeft (dus stroom als het contact aanstaat). Welke dat is zul je in de handleiding van de motor terug kunnen vinden.
 
Heb ook al ooit zo'n ding gebruikt.. maar dan niet om vervolgens direct af te tappen. Prima om een relais aan te sturen; dat wel.
 
@Srah1998 De usb die aan de kabel van jou zumo houder zit werkt pas zodra de zumo in de houder geklikt is. Die regelt de spanning door naar het usb contact.
Waarschijnlijk loopt jouw rode kabel naar een zekering houder toe die aangesloten is op een geschakeld contact?
 
Dat zou goed kunnen ja. Ik ben op dit moment niet thuis. Jk weet niet hoe ik onder mijn zekering bakje kom die zit natuurlijk vast alleen weet ik niet hoe?
 
Het rode kabeltje loopt in ieder geval niet naar de accu direct vanaf de houders dat weet ik zeker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan