USB Ports aansluiten op accu met alleen kabel?

Faruk

MF'er
11 apr 2019
55
19
Hey,

Heb laatst een USB Charging Socket gekocht die ik kan monteren op mijn motor uit china. Er wordt tenminste geadverteerd dat het voor motorcyles is.
Nu heb ik hem binnen en heb ik geen idee hoe ik hem aan mijn accu moet verbinden.
Normaal ik zie ik USB's die je aan de accu vastmaakt met een rode en zwarte kabel met een ringetje aan het eind, en je schroeft die gewoon bovenop de polen en is die verbonden als het goed is.
Alleen heeft de USB Charger niet zoeits, maar enige wat ie heeft is een rode en witte kabel
20201006_184429.jpg


Heb zelf geen kennis van elektriciteit en verbindingen, maar zou het graag wel zelf willen monteren. Is dat mogelijk met deze uiteinde, zoja kan iemand me misschien vertellen hoe het moet of een link sturen die het uitlegt.
 
- Zekering niet vergeten.

- Waarschijnlijk trekt hij heel langzaam je accu leeg. Als je elke dag rijdt maakt het niet uit, maar ik zou het alsnog niet willen. Op te lossen door hem bijvoorbeeld bij je koplamp aan te sluiten.
 
Het is alleen de vraag welke moet op de plus en welke op de min. Als dit er niet opstaat of er geen installatie handleiding bij zit kan het last zijn om dit uit te vogelen. Waarschijnlijk is rood de plus maar garantie tot de voordeur.

Meeste kans is dat de kabel-min direct in verbinding staat met de min van de usb stekker. Dit is pin 4 maar google even op usb pinout om te zien welke pin 4 is.

Dan kan je met een multimeter ohms doormeten of dit inderdaad ca 0 Ohm is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan