V-max start niet

28 okt 2004
123
0
Zwolle
Ik heb een Mooie v-max uit 1992
Het probleem begon gisterenmorgen
Vol goeie moed op de motor naar het werk, start dat ding niet! ;(

De Start motor draait wel de lichten enz doet het, hij pakt alleen niet aan
Terwijl hij 5 dagen geleden nog gelopen heeft.

Sávonds het een en ander geprobeerd en hij heeft alleen een grote knal gegeven. :(

Heeft iemand hier ervaring mee of heeft hiemand hier een oplossing voor?

Alast bedankt

p.s. Weet iemand hoe de accu er uit moet? Zit verborgen tussen de tank.
 
Ja, als een accu met voldoende vloeistofniveau lager dan 1,8V per cel komt (dus 6x 1,8 =10,8V) dan geldt-ie technisch eigenlijk al als dood.

Bij 6V ipv 12 zou ik meteen denken aan een cel die inwendige sluiting maakt.
 
Je kan een motor prima starten met startkabels via een auto. De spanning van de dynamo in de auto wordt door de spanningsregelaar van de auto geregeld, dus je belast de spanningsregelaar van de motor niet (nauwelijks). En ampere is stroom en die is afhankelijk van het vermogen dat je vraagt, niet afhankelijk van het soort accu. Een accu is een spanningsbron, geen stroombron.

martijn
Mooi zo dan heb ik ook weer iets geleerd :9
 
Heb een accu tester er op gehad, nog maar 6 volt, dus ik zet er maar een andere op, moet geen gekloot hebben voor € 50,=
En daar looptie nou al een paar dagen tegen aan te hikken op het werk! 8-)
Hopen dat dat het laatste probleempje is deze maand.

neem eens wat aan van je zeer door jouw gewaardeerde collega ;)

(is je Starslet © al weer klaar?)

groetjes Tom
 
Bougies werken goed, heb ik geprobeerd in oude brommer
Je v-max is geen brommer toch ?? een bougie kan wel vonken buiten de cilinders , terwijl hij onder (compresie)druk helemaal niet vonkt.
Je brommer kan er wel op willen lopen , en de max kan er bv geen slag op willen lopen ;(
Dus 4 nieuwe pitten erin , doet hij dan nog niets , dan inderdaad motor op de kar en naar de reparateur toe.
Je moet eigelijk niet te veel beginnen te prutsen als je er zelf niet zo heel veel verstand van hebt :+
Ik bedoel dat niet verkeerd begrijp me goed , maar ik wil er alleen mee zeggen dat als je zelf veel dingen los haalt.
En eigelijk niet goed weet wat je aan het doen bent , dat je dat aan het einde van het verhaal nog meer geld gaat kosten.
Omdat degene die hem dan uit eindelijk gaat maken er dan nog meer werk van zou KUNNEN hebben om de juiste oorzaak te vinden.
 
Van je Collega's moet je het maar hebben

Het ligt aan je accu zegt ie.

Nieuwe accu erop.............doet ie het nog niet
:( :( :( :( :( :( :(
BEn ten einde raad

Weet iemand nog wat??????????????
Had je accu wel genoeg stroom (Amperes, geen volts)om te starten?
Heb je hem voordat je hem in de maxxie zette wel aan de lading gehad?
Ik heb wel een druppellader, anders gooi je hem daar eens aan.

greetz Tom
 
Ik heb een Mooie v-max uit 1992
Het probleem begon gisterenmorgen
Vol goeie moed op de motor naar het werk, start dat ding niet! ;(

De Start motor draait wel de lichten enz doet het, hij pakt alleen niet aan
Terwijl hij 5 dagen geleden nog gelopen heeft.

Sávonds het een en ander geprobeerd en hij heeft alleen een grote knal gegeven. :(

Heeft iemand hier ervaring mee of heeft hiemand hier een oplossing voor?

Alast bedankt

p.s. Weet iemand hoe de accu er uit moet? Zit verborgen tussen de tank.
Probeer nieuwe bougies, en zorg voor een volle accu.
vonken buiten de cilinder zegt niets over de werking in de cilinder onder druk.
goede accu is belangrijk daar electronische ontsteking onder een bepaald voltage niets meer doet.terwijl de start motor nog vrolijk draait
 
Laatst bewerkt:
Probeer nieuwe bougies, en zorg voor een volle accu.
vonken buiten de cilinder zegt niets over de werking in de cilinder onder druk.
goede accu is belangrijk daar electronische ontsteking onder een bepaald voltage niets meer doet.terwijl de start motor nog vrolijk draait
Ahummm, hij heeft de motor reeds weggebracht, en we w88 nu op 't resultaat :X
 
Helaas houden ze dan vaak de capaciteit niet langer dan een goeie dag vast, en moet je ze weer opnieuw laden '(

Kan kloppen, vond de capaciteit snel terug lopen. Staat inmiddels alweer tijdje stil maar zal m op de gok eerdaags eens checken.

Nieuwe accu komt er voorlopig niet in aangezien me nog steeds niet duidelijk is waarvoor ik in die fiets een accu nodig heb; anderhalve cm kicken en hij loopt!

Laat het hier wel weten maar vermoed dat je gelijk hebt '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan