V Power

Tenenkaas

Die hard MF'er
28 jan 2004
384
0
Zeist
Sinds gisteren verkrijgbaar in Nederland.
Weet iemand of v power in iedere motor kan,
en of het wat oplevert???
 
Het is nieuwe benzine alleen verkrijgbaar bij de shell.
Het heeft inderdaad een hoger octaan gehalte.
Het bestaat al een tijdje in Duitsland, heb een tijdje geleden
een duits motor blad gelezen waarin ze het gingen testen op een
paar mtoren, bij sommigen motoren leverde het niks op.
Maar bij een r6 scheelde het gewoon rond de 2pk.
 
Op de ADAC (Duitse ANWB) site staat een korte test met koekblikken.

Als ik het goed begrijp is het idd 100 Octaan. Als je nu 95 gebruikt (Euro) dan zou ik eerst eens 98 (super) gaan tanken. Als je daar geen voordeel van ziet dan denk ik dat 100 ook niet zal helpen.

Eigenlijk wordt overstappen op een hoger octaan getal aangeraden als de motor erg zwaar belast wordt (bv. hete zomer en stevig racen).
 
Nope het is geen octaangetal van 100... In Duitsland inderdaad wel, maar in Nederland wordt het octaangetal aangepast (nog onbekend hoe hoog, waarschijnlijk tussen de 95 en 98). Het is de vervanger van (de mislukte) shell pura. En het schijnt inderdaad geen betere prestaties te geven..

Gooi er een scheutje methanol in zou ik zeggen :+ :X
 
de enigste die er beter van loopt is de directeur die het spul op de markt brengt! voor de rest ist allemaal BS!
Alleen de prijs is beter voor de motor op zich maakt het geen zak uit, allemaal verkoop techniek.Gewoon 95 blijven tanken.
Hoe hoger het octaangetal, hoe meer energie er nodig is om te ontbranden, hoe heter de vonk moet zijn, hoe hoger de temperatuur in je kop enz enz.........
 
:?

Jeee waarom lette nu niemand op met basis scheikunde :+ . des te hoger het octaan getal des te beter de brandstof de compressie kan weerstaan. Als je op hele lompe compressies gaat rijden dan moet je een brandstof met een hoger octaanGETAL hebben. Octaan is geen goedje o.i.d. ,maar een bestandsdeel die bij enkele moleculen in de brandstof aanwezig is (veder weet ik het ook niet meer, had geloof ik iets met isomeren te maken).

Sommige blokken hebben een pingelsensor & passen de ontsteking aan op de gebruikte brandstof. Doordat de brandstof een hogere compressie kan hebben, kun je de verbranding later ontsteken dan b.v. 95. Bij 95 moet je eerder de verbranding starten i.v.m. de detonatie die anders bij de kritieke druk ontstaat. De verbrandingssnelheid v/d hogere octaan brandstoffen zijn trager & zorgen er zelfs voor dat ze weer eerder dan 95 moeten worden ontstoken.

Conclusie, enkel blokken met pingel sensoren hebben baat bij hogere octaan brandstoffen.

V power is zeker 100% 100 octaan :)
 
Dat Octa heeft met het aantal C en H moleculen/ketens te maken en hoort thuis in het rijtje
Butaan,Pentaan,Hectaan, 1,2 dibutaan ed.
Is gewoon een optelsom van het aantal en daar is de buitenlandse telling op los gelaten (Hectaan, Hecto = 10 snappie)
Doordat een motor een anti-pingel sensor heeft wil zeggen dattie het mengsel aanpast zodattie niet meer pingelt.
Alsie wel blijft pingelen,en je hebt geen antipingelsensor (6x woordwaarde) gooi je er die rooie met 98 erin, die heeft idd een hogere klopvastheid.

(heb wel opgelet bij scheikunde, is alleen lang geleden)
 
Vrienden,

ik het niet laten om jullie uit de droom te helpen: V-Power is in Nederland geen octaangetal van 100 (zoals in Duitsland), maar zoals reeds eerder werdt opgemerkt een octaan 95 brandstof. Het is dan ook in eerste instantie bedoeld voor auto's die op Euro 95 rijden, en niet voor hen die perse 98 moeten tanken, want dat werkt dus niet.

Wat is er dan zo special aan V-Power?

- De reinigende werking : V-Power bevat additieven die de aanslag op je kleppen doet oplossen. Hierdoor wordt er minder brandstof verspild. Normaal zuigt de brandstof zich namelijk in de aanslag vast en komt het er in de terugslag pas uit. Wat helaas op het verkeerde moment is. Deze oplossende werking heb ik daadwerkelijk mogen aanschouwen, het werkt echt.

- Betere prestatie : V-Power zorgt ervoor dat je motor beter presteerd. Dat houd in dat hij sneller kan optrekken, meer vermogen kan leveren en zuiniger kan lopen. In hoeverre dit ook daadwerkelijk gebeurd, is afhankelijk van type motor/rijgedrag en overige rijomstandigheden.

- Duurder : Dat is relatief, je krijgt er een betere kwaliteit brandstof voor, het is beter voor je motor en je kan er op den duur zuiniger mee gaan rijden.

Kortom, probeer het eens en ondervind het effect!
 
Als jij liever je kleppen om zeep helpt door de speling op te vullen met aanslag, dan moet je inderdaad geen V-Power tanken.

Je kunt ook regelmatig je klepspeling corrigeren tot je kleppen schoon zijn en dan zonder overbodige slijtage verder rijden :)

It's up to you, maar geloof mij : op de lange duur is V-Power zeker beter dan die aanslag op je kleppen.
 
Als jij liever je kleppen om zeep helpt door de speling op te vullen met aanslag, dan moet je inderdaad geen V-Power tanken.

Je kunt ook regelmatig je klepspeling corrigeren tot je kleppen schoon zijn en dan zonder overbodige slijtage verder rijden :)

It's up to you, maar geloof mij : op de lange duur is V-Power zeker beter dan die aanslag op je kleppen.

Vorig jaar de kleppen van mijn BMW gezien. Na dik een ton op de teller waren die nog mooi schoon hoor. Altijd gewoon euro95 getankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan