Ik heb gisteren ook een proefrit gemaakt.
......
Ik wacht nog maar even op de Tenere 700 die geeft ik op dit moment de meeste kans om mijn volgende motor te worden.
Ik ben benieuwd. Ik heb een Tiger800 gehad, de straatversie, was een fijne fiets maar flitsend sturen deed ie niet, hoop toch dat de V85TT dat beter doet. Die 700 Tenere is wel heel iets anders, veel meer offroad gericht, zal zeker een goede fiets zijn maar ik vind em spuuglelijk.
Heb gisteren ook gereden by Niwa, ik herken het logge sturen totaal niet.... Vergeleken met m'n Stelvio voelde dit als een ( bijna) supermotardmogelijk de bandenspanning niet helemaal ok bij jou test exemplaar? Overigens is de luxere uitvoering met andere banden uitgevoerd, de 1 wat meer offroad en de andere meer weg georiënteerd, Mitas en Michelin als ik het goed heb..
Het was voor mij wel een goede optie geweest omdat een cardan wat fijner is onderweg maar het gewicht blijkt voor mij toch de boosdoener helaas.
In Ned zijn de meest verkochte motoren allroads zoals de BMWR1200GSers dus het gewicht speelt bij de meeste motorrijders (blijkbaar) niet en dan is de Guzzi denk ik een hele goede optie en is in vergelijking daarmee gezien zelfs relatief licht!
Ik wacht nog maar even op de Tenere 700 die geeft ik op dit moment de meeste kans om mijn volgende motor te worden.
,Ik werd behoorlijk afgeleid dat het display al vanaf dat ik weg reed vol in knipperende lampjes schoot ( hadden ze eigenlijk van te voren even moeten melden vind ik) waardoor ik het idee kreeg dat het een erg laag toerige motor was maar het is ook: Met welke motor gewoon vergelijk je 'm mee?
Jij vergelijkt 'm met een Stelvio maar die is al gauw zo'n 270 kg !
Ik vergelijk de V85 met andere motoren zoals bv een Ducati Desert sled of Duc Scrambler 800/1100, Honda Hornet 900, Triumph Street scrambler, XSR 700 kortom allemaal geen all en zeker geen off roads ( op de Sled na ) en wellicht geen "eerlijke" vergelijking voor de Guzzi..
Ik zoek nu iets waarmee je langere trips kan maken maar wil wel zoveel mogelijk dezelfde eigenschappen waarbij gewicht en stuur eigenschappen belangrijk zijn.
Vandaar dat de Guzzi een meer dan prima optie is/leek maar hij past mij gewoon niet genoeg, tis wat het is.
Zo zie je maar weer hoe verschillend ervaringen zijn. Ik vond de Tiger echt heel erg makkelijk en speels sturen in de bochten.
T700 vind ik een leuke motor om te zien, simpel, stoer maar hoop vooral dat ie op en off road makkelijk en wendbaar rijdt.
Maar vraag me wel af of jij al eens met een R1200GS hebt gereden?
Denk dat je voor jezelf moet gaan uitmaken welke eigenschappen je het meest aanspreken.
Prijs/kwaliteit/fun lijkt mij de Tenere 700 moeilijk te verslaan, dat zowieso.
,
De knipperende lampjes had ik ook, komt omdat de toerenbegrenzer vrij laag staat ingesteld vanwege het inrijden..had zelf liever twee analoge klokken gezien of een combi daarvan zoals bij de Stelvio/ KTM Zo'n iPad voor m'n neus wordt ik niet echt warm van. Ik vergeleek hem met mijn Stelvio, die inderdaad wat zwaarder is, maar op 1 of andere manier voelt het toch nog lichter/ speelser aan als alleen het gewicht mogelijk omdat je bij de TT wat meer in de motor zit..
Persoonlijk vindt ik de TT niet te vergelijken met de nieuwe Yamaha TT , de yammie is een andere markt, puur gericht op offroad,dus meer een tegenhanger van bv de KTM 790 adv. De Guzz is meer weg georiënteerd .
Gewoon gaan proefrijden en zelf beslissen wat je bevalt, dit is voor iedereen weer anders gelukkig
Zelf zou ik wel gelukkig worden van een V85)
vanmorgen mijn V85TT gaan ophalen bij Raf en Veerle super service. de eerste 180km staan al op de teller, zalige motor.