Vaag asfalt :?

Nick Name

MF veteraan
12 apr 2002
18.708
801
Voor degenen die wel eens in Papendrecht komen:

Als je vanuit Dordrecht komt, over de merwede brug en dan gelijk de eerste afslag pakt. Onderaan naar rechts, daar hebben ze sinds kort nieuwe stoplichten geplaatst.

Nu ligt er ineens ongeveer 3 meter "vaag asfalt" bij die stoplichten.
Het is lichter van kleur dan gewoon asfalt en het ziet er enorm glad uit. Zo te zien is het veel grover als regulier asfalt.

Ben er tot nu toe nog niet met de motor overheen geweest maar het lijkt mij erg glad en dus gevaarlijk bij flink remmen.

Kan iemand verklaren waarom er van dat asfalt wordt gebruikt?
 
Shit, kan iemand van de mod's de topictitel ff veranderen naar Vaag asfalt

Warm weer, krijg ik dikke vingers van :)
 
Het zal wel te maken hebben met afremmend en optrekkend zwaarverkeer.
Het zal die lekkere ``rullen´´ die overdwars op het wegdek naar boven voorkomen
 
Het zal wel te maken hebben met afremmend en optrekkend zwaarverkeer.
Het zal die lekkere ``rullen´´ die overdwars op het wegdek naar boven voorkomen

Is een goeie idd, maarja wat heb je liever glad adfalt of rullen. Ik blijf het raar vinden
 
Meld het even bij de MAG in jouw regio, kijken of zij info los kunnen krijgen. :)
 
Het zal wel te maken hebben met afremmend en optrekkend zwaarverkeer.
Het zal die lekkere ``rullen´´ die overdwars op het wegdek naar boven voorkomen

Waarschijnlijk is het zoab gevuld met een soort betonmengsel, dit wordt gedaan om bovenstaande reden. En het is idd gladder dan normaal. ;(
 
Klopt... ligt hier op de rondweg ook veel bij de stoplichten (en het ziet er idd spiegelglad uit).
 
Hey Rage, woon je ook in (de buurt van) Emmen? Op de rondweg heb je idd bij elke kruising dat asfalt liggen. Het is een soort beton-achtig iets en het is dacht ik nog geverfd ook!! Het moet voorkomen dat je ribbels in het asfalt krijgt van remmende auto's en vrachtwagens. Maar het spul is dus super-de-
superglad! :( Zeker als het regent is het gewoon levensgevaarlijk, met de auto slip je er al makkelijk op.
 
Laatst bewerkt:
Shit, kan iemand van de mod's de topictitel ff veranderen naar Vaag asfalt

Warm weer, krijg ik dikke vingers van :)
Done. :)

Op zaterdag 19 april 2003 13:42 schreef Jojk het volgende:Ik snap het niet :( , wat bedoel je precies? Rullen overdwars ?
Van die dwarsrichels in de weg, die je vaak bij stoplichten en kruisingen tegenkomt. Worden veroorzaakt door stoppende en optrekkende (vracht) auto's.

Overigens ligt er volgens mij in Eindhoven ook van dat spul als je vanaf de A2 de stad inrijdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan