Nog nooit gehad dus?Als je carbs bevriezen tijdens het rijden, dan is er wel iets HEEL ERNSTIGS mis met je blok. Tenslotte neem ik aan dat je blok warm was toen je reed, en niet steenkoud toch? Of reed je over een weg waar het ongeveer -100 graden celcius was?
En verder bevriest benzine niet bij een paar graden boven 0Dus bevroren carbs? onzin.
Fiets is 100% origineel... Geen K&N...Heb je een K&N filter zitten?
Dan kan dit wel een lichte vorm van bevriezen zijn. Heeft maar weinig nodig en is direkt terug opgelost. Spreek uit ervaring.
Nog nooit gehad dus?
Helaas kunnen carbs bevriezen... bij een koekblik zelfs al als het nog boven 0 is...
De venturi versnelt de lucht, de lucht koelt daardoor drastisch af. Soms wel tot zwaar onder nul... Door de luchtvochtigheid kan daardoor ijsvorming ontstaan in de carbs... Ook bij temps boven nul....
Dus: zelfs met een goeie fiets kan het....
juist veel fietsen hebben er rond 0 daar last van, zou best goed kunnen, laatste paar keer is het buiten erg vochtig geweest, en soms toch richtin of onder 0 graden.
dus dat zou het geweest kunnen zijn, mijn motor heeft er last van als het rond -5 is of zo, op de snel weg doet ie het nog, maar dan vertraag je bijvoorbeeld voor een afrit of file, en dan begint ie te brommen en slaat af.
Is inderdaad een heel bekend euvel van de SV650. Nog meer van de Naked dan van de S omdat de luchtstroming bij de naked nog meer op het blok gericht is.
Zijn volgens mij toch aanpassingen voor te koop ?