Vacantie Oostenrijk

robbie_R

MF'er
14 aug 2002
122
0
Zaterdag gaan we naar Oostenrijk voor een weekje lekker touren..
Het is voor mij de eerste keer heeft er iemand nog goeie tips....

Alvast bedankt
 
Aangezien ik nog aan het lessen ben kan ik je alleen deze meegeven:

Neem een paar schone onderbroeken mee!! :+

Wel heel veel plezier en veilige kilometers gewenst uiteraard.
 
Ik ben 2 weken geleden terug gekomen, het regende toen nogal...
Maar op de heenweg had ik perfekt weer, reken alleen op een uurtje of 12 (in ieder geval tot mijn vakantie stek). Ik weet niet wat voor motor je rijd, (cruiser, chopper, toerder) maar met mijn kawa ZXR had ik wel aardige pijn in mijn kont na afloop. Maar voor de rest is het er prachtig toeren :]
 
Ruig: Kaunertal Gletsjerstr (doodlopende tolweg naar 2750 m). Vroeg gaan beginnen, is het lekker rustig. Wel iets warms aantrekken.

Verdere tolwegen:
Silvrattapas (w-zijde zeer mooi, o-zijde niet)
Gr Glockner: Zeer Fraai
Timmelsjoch: idem

Verdere leuke passen vlak bij oostenrijk:
Umbrail
Stelvio
Fluela

In Pfunds (bij Nauders) is een leuke camping, en een mooie uitvalsbasis voor de 3 laatste passen.
 
Vorige week hebben wij met een aantal motorrijders meegedaan aan de NVVM-Zeslandentour.
Een schitterende motorreis!
We waren ook een aantal dagen in Oostenrijk. Onderweg naar Oostenrijk veel vakantieverkeer, files (met name op de Fernpass tussen Duitsland en Oostenrijk was het één lange file), veel snelheidsbeperkingen en snelheidscontroles.
Ook komende zaterdag moet je rekening houden met grote drukte op de Fernpass. Goed alternatief is de tweede afslag na Kempten, Autobahnkreuz Algau (richting Lindau) en dan na ca. 25 km. in Fishen bij Shell-pomp rechts af de Riedbergpass, einde pas links (wegnr. 200) en via de Hochtannbergpass richting Landeck. Houdt met name in Oostenrijk rekening met veel snelheids-controles (lasergun). Met name op de doorgaande wegen. Op de bergwegen zijn er minder controles en kun je lekker sturen.

Een aantal van onze groep zijn bovenop de Furkajoch in Oostenrijk gefotografeerd
(zie de foto op de website van de NVVM: www.nvvm.com)

Fijne vakantie! })


Harry.
 
Niet te lang in de kroeg blijven hangen met als gevolg dat je de volgende dag met een gigantische kater en een droge bek moet rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan