Vallend gevoel op 't motortje..

CB-tje

Rookie
12 feb 2005
2
0
vught
Heb de laatste tijd steeds het gevoel dat ik onderuit ga op de motor. Vooral in de bocht , maar ook in minder mate op het rechte stuk.

Kan dit iets te maken hebben met versleten wiellager, of een voorwiel dat niet helemaal juist in balans meer is??? ("loodje" verloren ofzo)

p.s.: het zit NIET tussen mijn oren, en profiel op de banden is ruim voldoende.
 
kan zijn dat je banden niet op druk zijn of vierkante banden?
het gas dichtdraaien in de bocht geeft ook een vallend gevoel, dus het is belangrijk om je aandrijving te houden in de bocht, beetje gas houden dus.

hopelijk heb je hier wat aan en kan je verder gaan :]
 
Je krijgt dat gevoel idd met vierkante banden. En vierkante banden is een normaal verschijnsel als je veel lange rechte stukken rijdt.

Maar ook een te lage druk in je banden maakt dat het niet lekker stuurt.

Check trouwens ook even je balhoofdlagers..dus even een het voorwiel in de lucht en dan je stuur langzaam heen en weer. Er mogen geen zware punten zijn! Want anders krijg je hetzelfde gevoel dat die in de bocht valt..maar dat komt omdat je stuur dan enigzins "schokt" Dit wordt dus veroorzaakt doordat je dan niet meer fijn op de millimeter kan sturen.

Anderszijds kan het ook aan een ongelijk niveau van de olie in je vorkpoten liggen. Maar dan zou die moeten lekken..als die daarvoor wel lekker stuurde.

Laat anders als je niet thuis bent in motorfietstechniek je motor ff checken.

Voor hetzelfde geldt zijn je achterbrug lagers eraan..en dat rijdt ook niet echt lekker ;)
 
Heb het zelfde gevoel gehad op mn guzzi vooral met nat wegdek. Bij mij was het weg toen er een nieuwe voorband op kwam. Ook die band had voldoende profiel, maar was al 6 jaar oud... :X
 
Hier Cb'tje weer.

Ik heb het gevoel vooral in de bocht naar rechts. Heb mijn bandenspanning vooraf gecheckt, en is hetzelfde als toen ik er geen last van had.

Vierkante banden?? Blond misschien maar hoe check je dat??
 
Vierkante banden kan je met je bloote oog waarnemen omdat ze dan vierkant zijn dan is alleen het bovenste[midden] gedeelte van je band versleten en de rest [zijkant] niet.
Krijg je als je vaak alleen lange rechte stukken rijd. :? :?
 
Hier Cb'tje weer.

Ik heb het gevoel vooral in de bocht naar rechts. Heb mijn bandenspanning vooraf gecheckt, en is hetzelfde als toen ik er geen last van had.

Vierkante banden?? Blond misschien maar hoe check je dat??


Achterwiel er scheef in? Zit die uberhaupt wel goed vast als je dat ook op het rechte stuk hebt????
 
Ik heb hetzelfde met een GTR 1000. Achterband is vierkant gereden, en vooral met regen glij ik in linkse bochten alle kanten op, links gaat voor mijn gevoel altijd al wat strammer.Met droog weer gaat het nog redelijk. Daarbij komt dat er een vrij harde tourband op zit, deze word nu vervangen voor een BT 020.
 
Terug
Bovenaan Onderaan