Van comstar naar spaak in CB900 van79

Sleutel

Die hard MF'er
5 jan 2003
581
81
Maurik
Ik wil misschien de comstar wielen vervangen voor spaak
bij mn CB900 van 79 |(
Zijn er wielen voor die ik er zo in kan zetten zonder
dat er iets veranderd hoefd te worden :?
 
Er zijn wel wielen van een CB750 die erin passen, maar ik weet niet hoe dat zit met de schijven, die hadden achter geloof ik nog trommel, en voor enkele schijf. Misschien dat er ooit een F2 versie is geweest met spaakwielen en voor en achter schijfremmen, dan moeten die vlg mij wel passen.
Heb je anders wel eens gedacht aan het nieuwer model wielen? De zgn. boemerang velgen? Ik heb in de mijne net vandaag een set erin gebouwd. Past 1op1, look is fantastisch, achter kan een bandenmaatje breder en het voorwiel is een inch kleiner (18 ipv 19) Ze komen uit het model boldor900 van 82 tot 84
stuurt trouwens ook zeer prettig.
Kijk anders eens op de site van CBRenee, die doet ook het eea met zijn bollie. Heeft er nu wielen van een CBR in zitten.
Heeft ook regelmatig hier op MF iets te vertellen. Ook zinnige dingen moet ik erbij zeggen.
k heb naast mijn boldor ook een VF1000f uit 85, en daar zitten ook boemerangvelgen in. Achter 18\" met 140 band, en voor (!!) 16\" met 120 band. Heel speciaal. Ik vermoed (maar weet dit niet zeker) dat deze zonder al teveel moeite ook zouden moeten passen. Probeer het eens zou ik zeggen.
M.Vr.Gr. Jos
 
full

Het voorwiel van mijn Yamaha XS850 was ook ooit een Comstar wiel van een Honda. Een paar schijfjes laten maken om spaken in te steken en met bouten in de velg gezet. Kan je zelf de velgmaat kiezen.
 
Er zijn wel wielen van een CB750 die erin passen, maar ik weet niet hoe dat zit met de schijven, die hadden achter geloof ik nog trommel, en voor enkele schijf. Misschien dat er ooit een F2 versie is geweest met spaakwielen en voor en achter schijfremmen, dan moeten die vlg mij wel passen.
Heb je anders wel eens gedacht aan het nieuwer model wielen? De zgn. boemerang velgen? Ik heb in de mijne net vandaag een set erin gebouwd. Past 1op1, look is fantastisch, achter kan een bandenmaatje breder en het voorwiel is een inch kleiner (18 ipv 19) Ze komen uit het model boldor900 van 82 tot 84
stuurt trouwens ook zeer prettig.
Kijk anders eens op de site van CBRenee, die doet ook het eea met zijn bollie. Heeft er nu wielen van een CBR in zitten.
Heeft ook regelmatig hier op MF iets te vertellen. Ook zinnige dingen moet ik erbij zeggen.
k heb naast mijn boldor ook een VF1000f uit 85, en daar zitten ook boemerangvelgen in. Achter 18\" met 140 band, en voor (!!) 16\" met 120 band. Heel speciaal. Ik vermoed (maar weet dit niet zeker) dat deze zonder al teveel moeite ook zouden moeten passen. Probeer het eens zou ik zeggen.
M.Vr.Gr. Jos

Hallo Jos klinkt ook leuk wat jij zegt.
Maar ik wil de originele bandenmaat eigenlijk het zelfde houden.
Heb jij toevallig een foto van die velgen?
Want boemerang zegt mij eigenlijk niks.
Al zou dat eigenlijk wel moeten |(
 
Heee CBRenee ziet er cool uit die site van je 8-)
En die boemerang velgen ken ik toch wel.
Maar dat zijn ook geklonken wielen en dat wil ik nu juist niet.
Dus ik denk dat ik nog wel ff aan het zoeken ben :(

Sleutel, maar alleen een aantal series van de oude Comstarvelgen had problemen en met loskomende verbindingen, niet deze hoor. Ik weet niet of dit je reden is? Moet zeggen dat ik die brede velgen zoals die Yamaha een eindje hier boven ook heel gaaf vind, maar dat zal idd niet gemakkelijk worden, en zeker niet goedkoop! Toch suc6 met zoeken.
ps, dank je voor de complimenten.
 
Laatst bewerkt:
ja zeker, denk maar eens aan de oudere BMW\'s, Suzuki Intruder en er zullen er nog wel zijn, kan ze alleen zou gauw ff niet noemen. Let wel dit zijn wielen specifiek voor deze fietsen, en misschien wel aan te passen op andere fietsen maar dat is echt voor mensen die weten hoe of wat en er de juiste machines voor hebben. Wielen met kettingaandrijving is een stuk makkelijker om aan te passen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan