Van Ducati Monster 600 naar ..

Grego

MF'er
16 mei 2004
52
0
Uitbergen
Hallo,

Ik heb mijn ducati monster 600 / 25kw verkocht. En wil nu een zwaarder model (S2R?). Ik zou dan vooral naar een tweedehands willen kijken. Ja opnieuw dus een Ducati Monster! :Y
De S2R 800 kan je al vinden op de tweedehands markt. Maar nu is de vraag, zal het verschil groot genoeg zijn? Qua power en dergelijke?! Of zou ik beter een Ducati Monster 1000 kopen?! (want de S2R 1000 heb ik nog niet te koop zien staan op tweedehands)

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Niemand?! '(
Wat is het verschil tussen een 1000 SIE en een S2R?

Ik ken weinig of niets van moto's! Ik rij er alleen héél graag mee!
 
Niemand?! '(
Wat is het verschil tussen een 1000 SIE en een S2R?

Ik ken weinig of niets van moto's! Ik rij er alleen héél graag mee!


Wat is het verschil tussen een 1000 SIE en een S2R?

Meest waarschijnlijke; het bouwjaar en misschien 200 cc.... _O-?!

Even serieus,de SR serie is de opvolger van de vorige modellenlijn monsters met de normale achterbrug waarvan de 1000 Sie deel uitmaakt.De i.e. wil zeggen dat het een injectiemodel is en de toevoeging S wil zeggen dat er wat extra standaard luxe op en aan zit.
Tegenwoordig heb je alleen nog maar de SR serie,met een enkelzijdige achterbrug;da's in het kort het verschil..... :Y
 
Laatst bewerkt:
In België is het naar mijn weten niet mogelijk dit te veranderen (legaal). Eens als 25kw gekocht = voor altijd 25kw.
Zou het verschil van een 600 naar een S2R 800 nu groot genoeg zijn? Of heb al meerdere S4 zien staan voor degelijke prijzen.
Wat raden jullie me aan?
 
Mijn monster is dus verkocht! Ik ben nu aan het zoeken naar een 'nieuwe' tweedehands. Ik ga zo goed als zeker een S2R kopen. Of het een 800 of een 1000 wordt is nog niet zeker, afhankelijk van de tweedehands markt. Ben aan het twijfelen tussen enkele maar het probleem is dat bij de meeste er nog de originele uitlaten opzitten. De uitlaten van Termignoni zijn ongelofelijk vet! Maar wat zou dat kosten? En waar kan je die kopen?
full
 
Laatst bewerkt:
Mijn monster is dus verkocht! Ik ben nu aan het zoeken naar een 'nieuwe' tweedehands. Ik ga zo goed als zeker een S2R kopen. Of het een 800 of een 1000 wordt is nog niet zeker, afhankelijk van de tweedehands markt. Ben aan het twijfelen tussen enkele maar het probleem is dat bij de meeste er nog de originele uitlaten opzitten. De uitlaten van Termignoni zijn ongelofelijk vet! Maar wat zou dat kosten? En waar kan je die kopen?
[afbeelding]

Deze kosten nieuw iets van 1000 euro.
En neem een s2r 1000.
 
Mijn monster is dus verkocht! Ik ben nu aan het zoeken naar een 'nieuwe' tweedehands. Ik ga zo goed als zeker een S2R kopen. Of het een 800 of een 1000 wordt is nog niet zeker, afhankelijk van de tweedehands markt. Ben aan het twijfelen tussen enkele maar het probleem is dat bij de meeste er nog de originele uitlaten opzitten. De uitlaten van Termignoni zijn ongelofelijk vet! Maar wat zou dat kosten? En waar kan je die kopen?
[afbeelding]

Die uitlaten kun je gewoon bij de Ducati dealer kopen.Prijzen lopen voor die sets vanaf de 1000 euro tot ver in de 2000 euries....
Ik zou inderdaad ook gaan voor de S2R1000 al is het alleen voor de droge koppeling...(het echte Ducati geluid).
Weet niet of je bekend met het invoeren van motor/auto in Belgie anders is het voor jou wel interessant om een overjarige in Nederland te kopen...je hoeft hier in ieder geval geen bpm te betalen,denk als je het na gaat rekenen je daar weleens een goede deal mee kunt doen... :Y
 
Van het invoeren van een motor heb ik geen enkel idee van.
Ik zou ook liefst een S2R 1000 hebben maar ik vrees ervoor dat het budget dat niet toelaat (max 8000€)
Ik heb een rood/witte S2R 800 op het oog. Bouwjaar 2006, 10.000km met termignoni uitlaten twv 1500€. De prijs is 8000€. Het is in een ducati winkel. Nu is de vraag kan ik nog iets van de prijs afdoen of kan ik enkele accessoires aan een prijsje krijgen of dergelijke?!
Heeft er hier al iemand ervaring mee? Wat wordt er meestal gedaan?
 
Van het invoeren van een motor heb ik geen enkel idee van.
Ik zou ook liefst een S2R 1000 hebben maar ik vrees ervoor dat het budget dat niet toelaat (max 8000€)
Ik heb een rood/witte S2R 800 op het oog. Bouwjaar 2006, 10.000km met termignoni uitlaten twv 1500€. De prijs is 8000€. Het is in een ducati winkel. Nu is de vraag kan ik nog iets van de prijs afdoen of kan ik enkele accessoires aan een prijsje krijgen of dergelijke?!
Heeft er hier al iemand ervaring mee? Wat wordt er meestal gedaan?

U vraagt wij zoeken....gevonden,het is wel een dark maar wel een goede basis lijkt mij :Y ....en denk ik niet te duur,beetje afpingelen nog en dan :]
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/161626
 
Laatst bewerkt:
Van het invoeren van een motor heb ik geen enkel idee van.
Ik zou ook liefst een S2R 1000 hebben maar ik vrees ervoor dat het budget dat niet toelaat (max 8000€)
Ik heb een rood/witte S2R 800 op het oog. Bouwjaar 2006, 10.000km met termignoni uitlaten twv 1500€. De prijs is 8000€. Het is in een ducati winkel. Nu is de vraag kan ik nog iets van de prijs afdoen of kan ik enkele accessoires aan een prijsje krijgen of dergelijke?!
Heeft er hier al iemand ervaring mee? Wat wordt er meestal gedaan?

Als hij 2dehands is dan is het niet gebruikelijk dat er nog over de prijs wordt gediscutieerd bij een officiele dealer (bij een 2dehandsdealer kan je iets meer succes hebben). Over een nieuwe of een showroommodel valt er wel te onderhandelen... Je voordeel bij een dealer is dat je (minimaal) 1 jaar garantie krijgt; in Belgie is dit verplicht!

Partikulier krijg je geen garantie, maar daar is een prijsonderhandeling meestal wel gebruikelijk. En een testrit spreekt boekdelen!

Net zoals gribomba zegt... aan de mijne heb je een goeie basis :Y
 
Thx big ben bullet!
De jouwe is inderdaad een mooi monster. Maar ik had toch andere kleuren in mijn gedacht. Vooral het rood/wit is héél mooi maar ook het zwart/wit kan ik best wel smaken... Het zijn vooral die witte velgen die super zijn!
Veel succes met jouw verkoop!
 
Thx big ben bullet!
De jouwe is inderdaad een mooi monster. Maar ik had toch andere kleuren in mijn gedacht. Vooral het rood/wit is héél mooi maar ook het zwart/wit kan ik best wel smaken... Het zijn vooral die witte velgen die super zijn!
Veel succes met jouw verkoop!

Velgen wit poedercoaten zal zo'n 100 euro kosten,tank zwart met een witte streep zo'n 350 euro.....tel uit je winst...... :Y
 
Das inderdaad waar, maar je vergeet de kostprijs van de uitlaten. Nog eens minstens 1100€...
Is het bij een S2R 800 mogelijk om een andere koppelingsdeksel op te zetten?! Of is dit niet mogelijk bij een natte koppeling?
 
Das inderdaad waar, maar je vergeet de kostprijs van de uitlaten. Nog eens minstens 1100€...
Is het bij een S2R 800 mogelijk om een andere koppelingsdeksel op te zetten?! Of is dit niet mogelijk bij een natte koppeling?

Laat je een mooi oliespoor achter _O-
Daarom moet je ook een Duc kopen met drogeplaatkoppeling.
Kan je er een ander deksel opzetten, het rinkelt lekker en je hebt wat meer kracht nodig er voor.
 
Dacht het wel, maar het is toch zo mooi een ander koppelingsdeksel... Maar een S2R 1000 is moeilijk te vinden tweedehands en de prijzen liggen dan weer wat hoger. 8000€ is mijn max budget.
 
Das inderdaad waar, maar je vergeet de kostprijs van de uitlaten. Nog eens minstens 1100€...
Is het bij een S2R 800 mogelijk om een andere koppelingsdeksel op te zetten?! Of is dit niet mogelijk bij een natte koppeling?

Een ander koppelingsdeksel is voor jou helaas niet mogelijk :N .Andere mogelijkheid is om door te sparen en voor wat betrefd de uitlaten....1001,25,nog een beetje korting bedingen,denk dat je voor 900 wel een setje nieuwe kan hebben hoor.
GetImage.asp
 
voor mij waren diezelfde Termi's ook een 'voorwaarde' voor de S4R, maakt 'm voor mij een stuk meer af!
Nu nog iets bedenken voor de laadklep achterop ;)
 
heb ze beide in huis, komt helemaal goed!

(wil liever niet zagen, ook al is 't een erg stoere oplossing... maar Carbon: € 220,- :X )
 
Terug
Bovenaan Onderaan